מאת שאול שיף
הגאון
האדר"ת ( רבי אליהו דוד רבינוביץ - תאומים ) זצ"ל, היה עוסק בט"ו בשבט
בהלכות מעשרות . בספרו "נפש דוד" [ אות ט"ו ] מתאר הגאון את סדר יומו
בט"ו בשבט ראש השנה לאילן:
ביום
חמשה עשר בשבט למדתי הלכות מעשר בספר הרמב"ם ובגמרא ראש השנה [ י"ד עמוד
ב' ] והלאה. וחזרתי לחדש דבר מה כפי ערכי, ויהא חשוב כקיום המצוה במעשר
אילן. והתפללתי ל- ה' שיזכני באותה המצווה בפועל ממש מן התורה. ומאז נראה
לי, כי מה שהראשונים קבעו יום זה ליום טוב שלא לומר בו תחנון , הוא
להזכירנו מצות הפרשת מעשר אילנות, וכדברי חז"ל ( ספרי דברים אות מ"ג ) על
הפסוק בירמיהו [ ל"א פסוק כ' ] : הציבי לך ציונים שתי לבך למסילה דרך
הלכת", וכפירוש רש"י על הפסוק : "ושמתם את דברי אלה" [ דברים י"א פסוק יח ] .
הגבל
את ההר וקדשתו : כתב הרב פינחס אליהו מייזלש מלוטומורסק :הגבולות של
אותיות הר הן קודש. הכיצד : תיבת האות ה"א , דלת לפניה וואו מאחריה. ותיבת
ר' האות קוף לפניה ושין לאחריה. הרי לך אותיות קודש . הוא שאמר "הגבל את
ההר" מכל צדדיו ותמצא מילת קודש.
לך
רד ועלית : אין קו ישיר בעלייה הרוחנית של האיש היהודי , אלא עליות
וירידות, ירידות ועליות, ובמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים
יכולים לעמוד. זו הדרך : לך רד _ ועלית !!! ( על פי ר' משה חפץ. )
ש'מרם, ב'רכם, ט'הרם. שבת שלום ומבורך וישועות לכלל ולפרט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.