רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בפברואר 2015

בסוד שיח - יתרו

מאת שאול שיף

הגאון  האדר"ת ( רבי אליהו דוד רבינוביץ - תאומים ) זצ"ל, היה עוסק בט"ו בשבט  בהלכות מעשרות . בספרו "נפש דוד"  [ אות ט"ו ] מתאר הגאון את סדר  יומו בט"ו בשבט ראש השנה לאילן‎:
ביום חמשה עשר  בשבט למדתי  הלכות מעשר בספר הרמב"ם ובגמרא ראש השנה [ י"ד עמוד ב' ] והלאה. וחזרתי לחדש דבר מה כפי ערכי, ויהא חשוב כקיום המצוה במעשר אילן. והתפללתי ל- ה'  שיזכני באותה המצווה בפועל ממש מן התורה. ומאז נראה לי, כי מה שהראשונים  קבעו יום זה ליום טוב שלא לומר בו תחנון , הוא להזכירנו  מצות הפרשת מעשר אילנות, וכדברי חז"ל ( ספרי דברים אות מ"ג ) על הפסוק בירמיהו  [ ל"א פסוק כ' ] : הציבי לך ציונים שתי לבך למסילה דרך הלכת", וכפירוש רש"י על הפסוק : "ושמתם את דברי אלה" [ דברים י"א פסוק יח ] .
הגבל את ההר וקדשתו : כתב הרב פינחס אליהו  מייזלש  מלוטומורסק :הגבולות  של אותיות הר הן קודש. הכיצד : תיבת האות ה"א , דלת לפניה וואו מאחריה. ותיבת ר' האות קוף לפניה ושין לאחריה. הרי לך אותיות קודש . הוא שאמר  "הגבל את ההר" מכל צדדיו ותמצא מילת קודש.
לך רד ועלית : אין קו ישיר בעלייה הרוחנית של האיש היהודי , אלא עליות וירידות, ירידות ועליות, ובמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. זו הדרך : לך רד _ ועלית !!! ( על פי ר' משה חפץ. )
ש'מרם, ב'רכם, ט'הרם. שבת שלום ומבורך וישועות לכלל ולפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.