רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בפברואר 2015

הרב דוד לאו מחל על כבודו ועל כבוד הרבנות

מאת איש הרבנות הראשית

משנבחר לכהונת הרב הראשי לישראל סירב שר האוצר דאז יאיר לפיד להגיע לבית הרבנות לערוך את מכירת החמץ, ושלח את סגנו ח"כ מיקי לוי. מאותו היום החל מוחו של הרב דוד לאו לחפש מסילות לליבו של לפיד ולנסות להיפגש איתו, הוא היה מאוד מודאג מקריאתו של ח"כ לפיד לפטר את הרבנים הראשיים. הוא פנה לכל העולם ולבסוף חילץ אותו מחותנו חיים פינק. אלא שהפגישה שלבקשת לפיד היתה אמורה להיות סודית דלפה דווקא מכיוונו של הרב דוד לאו שהרי הוא חייב להראות לכולם שהוא הרב של כולם כולל של יאיר לפיד וכך התפרסמה הכתבה באתר וואלה:
מי שיזם את הפגישה בין שני האישים היה שר החינוך, שי פירון, חבר במפלגתו של לפיד. שני הצדדים סיכמו מראש שעצם קיומה של הפגישה יישמר בסודיות ושפרטים ממנה לא יודלפו לכלי התקשורת.
את הפגישה, שנמשכה יותר משעה, קיימו הרב והשר בדירה של איש העסקים חיים פינק, מחותנו של הרב לאו בדירה פרטית במגדלי אקירוב בתל אביב. המיקום יוצא הדופן נבחר כתוצאה מהתעקשותו של לפיד שלא להגיע ללשכת הרב בבית יהב בירושלים כחלק מתפיסת עולמו המנוגדת לרבנות הראשית לישראל, כמו גם בניסיון למנוע את הדלפתה לתקשורת.
גורמים בסביבתו של הרב לאו התייחסו לידיעה המפתיעה והעריכו כי הפגישה התקיימה כדי לקיים דיאלוג בין הרבנות הראשית לכנסת ולממשלה. "הרב לאו תמיד דגל בדיאלוג ובהידברות וככל הנראה הסכים להיפגש עם לפיד כדי למנוע את החרפת הקרע בעם ולעצור את הקיטוב שמעמיק בין חלקי הציבור", הסבירו הגורמים אותם גורמים העריכו כי הרב הסכים לפגוש את לפיד שלא בלשכתו ברבנות מתוך החלטה להשפיע על היהדות מבלי להיכנס לענייני כבוד או אגו. "מאז כניסתו לתפקיד, הרב ביקר בלמעלה מ-80 ערים ויישובים במסגרת סיורים, ביקורים ושיעורי תורה", פירטו הגורמים.
המתיחות בין הרב לאו ולפיד החלה עם כניסתו של הרב לאו לתפקיד...לפני כשלושה חודשים הודיע השר לפיד כי יפעל לפטר את הרבנים הראשיים לישראל בשל הודעתם כי הם אוסרים על גיוס בנות לצה"ל. בהודעתו, טען לפיד כי מדובר בחוצפה ובשערורייה לאומית, כלשונו, וכי הרבנים דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לתפקידם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.