רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בפברואר 2015

מכתבים קצרצרים


האגו האישי או האינטרס והעתיד החרדי לנגד עיניהם?
קורה משהו חמור מאוד כזה אשר מצד אחד אם מישהו אומר, אותי מעניין האגו האישי שלי האינטרס שלי, אבין אותו, הוא לא משקר אותי, הוא מחפש קריירה וכל הכרוך בכך. הבעיה שלי עם הצד האחר הרוב הגדול ברחוב החרדי המשחק אותה כאילו שהאינטרס ובעיקר העתיד החרדי לנגד עיניהם, כאשר למעשה ברגע של אמת, הם מעדיפים את האגו האישי את האינטרס הפוליטי מפלגתי ודורסים את האינטרס החרדי, וכשמי מעיר להם הם בונים על זה 'השקפה' ו'שיטה' ועוד כל מיני דברים כאלו שכל עניינם ומטרתם הוא לעקוף את ההלכה ואת האמת, בונים משהו חדש, שכל כולו אינטרס מפלגתי, מסבירים זאת אומרים כי זו 'דעת תורה' ומחריבים את העתיד החרדי. עם מצב זה אנו מתמודדים יום יום, ועתה רואים זאת בצורה ברורה, בפונוביז' ובמעשי המחבלים, ההורסים כל חלקה טובה, הם יודעים כי הם מזיקים ומחזקים את האנטי חרדים, ולא רק שזה לא מפריע להם, זה משרת את האינטרס הפוליטי שלהם, אז זה הופך להיות עיקר מצוה והשקפה, והטוב החרדי נדחק הצידה, מפני שזה לא משרת את האגו ואת האינטרס הפוליטי

השתיקה על הקורה בפונוביז' מוכיחה כי חישובים לא טהורים כאן
אם נתעלם רגע מן הפוליטיקה נתרכז במה שטוב ונחוץ ליהדות החרדית ובמיוחד לעתיד עולם הישיבות, כבר עשרים שנה ובמיוחד בעשור האחרון, שאסור היה לשתוק מן הקורה בפונוביז', חייבים היו לכנס את כל גדולי התורה ולהחליט החלטות קשות ולהכריח את הניצים בפונוביז' להגיע להסדר או לסגור את הישיבה מיידית, ולא מפני שמי רוצה להתערב בסכסוך בין הגיסים, זה ענין פרטי. הבעיה היא שמדובר בסכסוך החורג מגדר סכסוך משפחתי זה הפך להיות סכסוך כלל ציבורי ההורס ושובר את הציבור כולו, גם החסידים באיזשהו מקום סובלים מן הענין בשל התדמית הכל כך רעה שזה גורם לכלל החרדים. הליטאים סובלים סבל בל יתואר, לא רק שהם מפולגים, הם הפכו לסמל הכי רע וקשה ברחוב החרדי, הם מראים לעולם כולו את הצבעים הכל כך לא יפים שלהם, הם הפכו להיות הדאעש היהודי חרדי, ולא נשמע אחד ויחיד מן הגדולים הליטאים שקם וזועק, ואסור לשכוח מדובר בגדולים שיש להם מה לומר על כל שטות, אבל כשמדובר בנושא כל כך חשוב, כאן הם ממלאים פיהם מים

הרב אלישיב אשם בחורבן עולם הישיבות ובמיוחד בנעשה בפונוביז'
אלו שמציגים את דעת הרב אלישיב לא שמים לב איך שהם מבזים אותו בצורה חמורה, הם אומרים במילים אחרות שבידו היתה היכולת לעשות סוף למצב הזה, ובמקום לעשות סדר הוא גרר מחלוקת פנימית קשה עודד את הטרור ואת המלחמות הפנימיות, והקורה עתה היא למעשה תוצאה של מעשיו שלו. במקום שיבין כי הוא משמש כ'גדול' כמי שצריך להיות באמצע, הוא הפך להיות צד, בגלל שהוא פחד מנתי גרוסמן ושמואל אויערבך שאיימו עליו, הוא חשש לעשות את מה שצריך במצב כזה, עד כדי שעיוות את הדין הכריח את הרב כהנמן להסכים לשליש אדם שהרב אלישיב מראש סיכם עמו וחרץ דין לטובת צד שהיה לו פוליטית ענין בו. הוא ידע כי גדולי התורה נגד הצד האחר, הוא ידע כי פונוביז' התחלקה בין מחבלים ושונאים ואי אפשר להשליט צד אחד על האחר, הוא חייב היה להפריד ביניהם הפרדה מוחלטת, להכריח את הצדדים להגיע להסדר של פשרה וחלוקה ושלא יהיו יחד באותה ישיבה, ובמקום שיעשה את הצעד שהיה עושה סוף למצב הזה, הוא עודד את הישיבה שיישבו יחד אוייבים בנפש, ועודד יום יום את המלחמות הפנימיות - זו הסיבה מדוע הגדולים האחרים חששו לומר מילה שמא יבולע להם

להרב אלישיב היתה כאן נגיעה אישית
שימו לב, כשאדם מנסה לפשר בין צדדים, הוא לא יראה חיבה יתירה לצד, הוא ידאג שכל צד ירגיש אצלו טוב. הרב אלישיב הכיר טובה לשמואליק מרקוביץ מפני שהוא שכנע את את הרב שך לטהר אותו למרות שהיה מזרחניק ובגד קשות בחזון איש וברבה של בריסק כאשר אלו החרימו את 'היכל שלמה' הרב אלישיב היה זה שהרים את נס המרד ועל אפם וחמתם הצטרף כחבר בבית דין הגדול, רבה של בריסק אז קבע כי אסור לעבור על המדרכה של 'יהיכל שלמה' ואילו הרב אלישיב נכנס ל'היכל שלמה' כל יום'. הוא רצה אותו ככח נוסף ברחוב הליטאי נגד הצד האחר, והגיעו הדברים לידי כך, שהרב אלישיב בכל שמחה שמרקוביץ עשה היה עורך לו חגיגה. למשל כשחיתן הרב אלישיב ערך שבע ברכות בביתו למרקוביץ דבר שהוא לא עשה אפילו לא לנכדיו. זה לכשעצמו מספיק מדוע שלהרב אלישיב אסור היה להתערב בנושא הזה בכלל, הוא צד ונוגע

השאלה האם הוא ידע באמת מה קורה בפונוביז'
אני מליץ יושר על הרב אלישיב רק בדבר אחד, שהוא לא ידע את הנעשה באמת, סיננו אצלו מידע לא איפשרו לו לדעת, ראינו את זה בתקופת הבחירות כשרבה של ערלוי התחנן להכנס אליו ולא איפשור לו עד אחרי הבחירות על מנת שלא יידע את האמת מה קורה. וככה בעוד מקרים כאלו אנשי ביתו עשו הכל שלא יידע את האמת, ויתכן כי הוא לא ידע מה קורה באמת בפונוביז' מספרים כי לעיתים הדפיסו 'יתד נאמן' עיתונים אחרים באותו יום על מנת שהרב אלישיב לא יראה את מה שהם לא רצו שיידע ויראה, וזו הסיבה מדוע שהוא חשב שאפשר להכריח את הצדדים לשבת יחד באותה ישיבה., ההגיון אומר כי אם הוא היה יודע מה קורה שם במיוחד לאחר שנים הוא היה עושה סוף למצב הזה. ואם חלילה הוא ידע ובכל זאת רצה כך, אז זה לא מוכיח שהיה מנהיג אלא טרוריסט ממשיך דרך הטרור. אני מעדיף להאמין שלא ידע, וככה להמליץ יושר, אבל המציאות היא, שהוא לא עשה את מה שצריך היה לעשות לפני עשר שנים ולעצור בעד המשך התדרדרות המדרון ששמו פונוביז'

אין מנוס אלא לסגור את פונוביז' ומה יום קודם
שיהיה ברור, אם משאירים את המצב כמות שהוא, המשטרה לא תשב בבית המדרש לעולם, הם נמצאים שם כמה ימים וכשיעזבו הכל ישוב כפי שהיה, ולא נופתע אם הטרור ימשך במקומות אחרים בפנימיות או בכל מקום היכן שאין שוטרים. במצב הנוכחי הכי טוב הוא לסגור את הישיבה לפחות לתקופה, אם לא יעשו זאת, פירושם של דברים שהמצב הזה יילך ויתדרדר, ויהרוס גם את מה שעדיין נותר ונשאר. אסור לשכוח, כי פונוביז' היא הלב והסמל של הישיבות, ואם שמה ככה אל תופתעו אם בקרוב תמצאו שונאים ומחבלים בישיבות אחרות וגם שם יעשו שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.