רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 בפברואר 2015

גורם בכיר בדגל התורה לבעולמם: שלמות הארץ חשובה לנו לא פחות מחסידי חב"ד הסגנון אולי שונה אבל הכיוון כמו חב"ד לא לוותר לערבים

מאת בן תורה

שיחה מפתיעה ונדירה ביותר עם בכיר ביותר בקרב אנשי דגל התורה ל'בעולמם' על יחס דגל התורה לעתיד השטחים ולהתיישבות ביהודה שומרון והגולן ועל השלום והאחדות שמוביל הרב שטיינמן בתוך היהדות החרדית.
 
ואלו דבריו: "במצב שנוצר מאז אוסלו, שדגל התורה הובילה מלחמת חורמה באריה דרעי וביצחק רבין, בגלל הסכמי אוסלו. דגל התורה והציבור הליטאי  התנגדנו להסכמי אוסלו  בנחרצות ובמלחמה ללא פשרות הרבה יותר מחסידי חב"ד והציבור הדתי לאומי, וכל מי שקורא את ההיסטוריה של המלחמה שדגל התורה הובילה נגד הסכמי אוסלו וממשלת השמאל רואה זאת.
 
ויתירה מזאת, מוסיף הבכיר בדגל התורה, "התרגיל המסריח שהאדמו"ר מחב"ד נלחם לסכל אותו שהיה פרי יוזמתו של אריה דרעי, היה בזכות דגל התורה  שסיכלה את הקמת ממשלת השמאל. חסידי חב"ד חייבים רק בשביל זה הכרת תודה לדגל התורה שסיכלה את התרגיל המסריח מה שהביא לפריחה של כל יהודה ושומרון והיישובים החרדים מעבר לקו הירוק."
 
"התדמית השמאלנית שהדביקו לנו, נוצר בגלל חילוקי דעות השקפתיים. מעשית דגל התורה היום  יותר ימנית מהבית היהודי וכל מפלגה אחרת זאת עובדה בשטח. אם כי, אומר הבכיר בדגל התורה, אצלנו לא קוראים לזה "שלמות הארץ" כמו בחב"ד, אלא הסכנה בממשלת השמאל והויתורים לערבים, אבל המציאות היא אותו הדבר.
 
הבכיר בדגל התורה הוסיף עוד "לאחר שהפלג הירושלמי שנלחם כל השנים בגדולי ישראל וביזוי כל מי שלא הלך בתלם של נתי גרוסמן כולל ראשי ישיבות וגדולי ישראל מהציבור הליטאי,  ובנוסף לכך הוביל קו השקפתי שמאלני, נודה והוחרם ויצא מכלל הציבור, הרי שכיום ב"ה נעלמו חילוקי הדעות, והציבור החרדי כולו כולל חסידי חב"ד, יש להם בית יציב ואיתן בכל העניינים שנגעו בציפור נפשו של הרבי מחב"ד. אין היום מפלגה שתלחם נגד חוקי הגיור בני ישיבות ועל השטחים יותר מיהדות התורה.
 
כל מי שעוקב אחרי מרן ראש הישיבה שליט"א וחברי  מועצת גדולי התורה ובראשם הגרב"ד פוברסקי, והגרב"מ אזרחי  חש היטב בשינוי האווירה בציבור החרדי כשהמטרה ללכת לשלום בית. ראינו גם שיחות של הגרב"ד פוברסקי לעיתון כפר חב"ד ושיחות מוסר של הרב אזרחי חבר המועצת בכפר חב"ד, שלא לדבר על יחס הכבוד וההערכה לרב אשכנזי זצ"ל אחר פטירתו והופעת נציגי יהדות התורה לנחם את חסידי חב"ד על אבלם הכבד.
 
"לא נהפכנו לחסידי חב"ד ואנו נאמנים לרבותינו מצוקי ארץ", אבל ב"ה שהמחלוקות מאחורינו, "והדברים שהפרידו והביאו סכנה ליהדות החרדית נעלמו כלא היו. דעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וחברי המועצת, שיש לאחד כוחות בנושאים הכללים הבוערים, כפי שתמיד באגודת ישראל היו הבדלי השקפות תהומיים בין חוגים שונים והמטרה היא אחת להרבות כבוד שמיים ולשמור על האינטרסים המשותפים, אומר הבכיר בדגל התורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.