רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בפברואר 2015

חברי ועדת הפנים בסיור במירון: להפסיק את מסע ההפחדה סביב הילולת ל"ג בעומר



מאת רונת גל - דוברות הכנסת



בעקבות אירועי ההילולה בשנה שעברה, הקימה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) ועדת משנה לטיפול בקבר הרשב"י ובהילולת ל"ג בעומר, בראשות ח"כ דוד צור (התנועה). חברי הוועדה, הח"כים דוד אזולאי (ש"ס), יעקב אייכלר, מנחם אליעזר מוזס ואורי מקלב (יהדות התורה), סיירו היום (ד') במירון, עם מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב זוהר דביר.

חברי הכנסת התאחדו בדרישה להימנע ממסע ההפחדה, שנערך לדבריהם בשנה שעברה. היו"ר, ח"כ צור: "היו יותר מדי הפחדות. זהו אירוע דתי שיש לעודדו".
רב המקומות הקדושים והכותל, שמואל רבינוביץ': "כל מי שקרא עיתון פחד לנסוע שבע שעות הלוך וחזור". הוא הוסיף כי "תהום פעורה בין הדברים שנאמרים על-ידי המשטרה לתקציבי משרד האוצר. האוצר מוכן לתת 7.2 מיליון ולפני שנה סיימנו עם 9 מיליון ₪".

להמשך כנסו כאן:


כלל הגורמים הסכימו כי היעדר מפיק לאירוע הוא הבסיס לבעיות במקום. היו"ר, ח"כ צור, דרש לדעת מי האחראי וטען כי הגורם העיקרי הוא המשרד לשירותי דת. ממ"ז צפון, ניצב דביר, אמר כי "הרעה החולה היא שאין גורם אחד שמסנכרן את הכל וכי האחריות השיורית היא על המשטרה. המאמץ העיקרי שלנו הוא בתנועה ובסדר הציבורי, כדי לאפשר למקסימום אנשים להתפלל, תוך הבטחת שלומם". הוא הבטיח לשדרג את אפשרויות ההגעה.

סוגיה מרכזית נוספת שעלתה היא כניסתם של האוטובוסים הפרטיים. חברי הכנסת דרשו לדעת מדוע לא תתאפשר כניסתם למירון, כדי להקל על ההגעה והיציאה. ראש הזרוע המבצעית, נצ"מ אילן מור השיב: "אנחנו מנסים להבין איך עובד ההמון ולמנוע בלבול של אלפי אנשים באירוע".
ח"כ אייכלר: "משרד התחבורה צריך לדאוג גם לנושא האוטובוסים הפרטיים. השאטלים כשלו".
ח"כ מקלב: "אם החברות היו נמצאות בחניונים, האירוע לפני שנה היה נמנע. המשטרה אומרת שאין שליטה על החברות הפרטיות והשאלה אם למשרד התחבורה יש שליטה".
ח"כ אזולאי: "השאטלים לא עומדים בלחץ והבקשה היא שיוכלו להגיע למעלה ולהוריד את הנוסעים בחניונים העליונים.  הוא הציע לפנות לממשלה בבקשת התקצוב הנוספת לשנה הנוכחית".
ח"כ מוזס: "נושא החניונים הוא פיקוח נפש ממש"

נצ"מ מור: בהיבט התשתיות והתאורה בחניונים לא הייתה בעיה. ברור לנו שהציבור ירד לציר וחסם אותו כי לא היו מספיק אוטובוסים והפקנו את הלקחים.

נועה אבירים, מנהלת אגף הרישוי והתפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה: "כתפיסה אנחנו מעמיקים את מעורבות המשרד בניהול התחבורה הציבורית באירוע".

מנהל מרחב ירדן במד"א, אלי פרץ, הדגיש כי אמבולנס בעבר היה עושה את דרכו לצפת וחזרה בכשלוש שעות וכיום בכחצי שעה עד 40 דקות. על דבריו הגיב ממ"ז צפון ניצב דביר, כי "זו המהות. מדובר בהצלת חיי אדם".

סמנכ"ל איחוד והצלה, שרגא הופמן, סיפר כי יחד עם המשטרה, יזמו את מספור ההר, להקלת הגישה לכוחות ההצלה.

ד"ר חיים רוטברט, הרופא המחוזי, הזהיר מהסעדתם של עשרות אלפי אנשים ומרמת התברואה והשירותים, עקב מחסור בתשתיות ביוב. "מלינים אנשים בתת תנאים ונדרשת עזרת המשטרה באכיפה".

ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, אמר כי באתר מבקרים מיליון ומאתיים אלף מדי שנה (השני בכמות לאחר הכותל) וכי מאז הקריסה לפני מספר שנים, חלה תפנית בטיפול בהילולה.

היו"ר, ח"כ צור סיכם את הדיון בהדגישו את הצורך במענה מידי לחניונים. הוא פנה לנציגי משרד הדתות: "למרות שלא הוחלט, אתם מפיקי האירוע". עוד אמר כי ישלח מכתב דחוף בנוגע לתקצוב הנוסף לאירוע והציע לשקול גבייה סמלית של כסף באתר, שתאפשר טיפוח ביומיום. צור פנה לחברי הכנסת ולמשרד לשירותי דת להידבר ולפעול לוויסות זמני ההדלקה וביקש כי ייערכו מפגשים לתיאום בין כל הגורמים. הוא אמר כי הדוח המסכם של מסקנות הוועדה יוגש ליו"ר הוועדה, חברת הכנסת רגב בעוד מספר שבועות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.