רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 בפברואר 2015

גדולי הדור : תסגרו את ישיבת פוניבז' לפני שיקרה אסון

מאת בן תורה

הזדעזעתי כמו רבים לשמע העובדה שמספר בחורי ישיבה בישיבת פוניבז' חללו שבת בפרהסיה, העובדה שחילול שבת זה עובר בשקט על ידי ראשי הפלג בתירוץ עלוב של פרובוקציה, אומר את הכול.
 
לאט לאט הפכה ישיבת פוניבז' שהייתה פאר הישיבות וגידלה עשרות רבות של ראשי ישיבות ומאות רמי"ם ומאות דיינים ורבנים, למוקד נורא של חילול השם במאבק בישיבה.
 
זה לא מחזור אחד של מקולקלים, זה מחזור אחרי מחזור שמחנך עוד ועוד מחזורים של בחורי ישיבות לפעול ולזלזל בראשי ישיבות, ולחלל שם שמים. התחיל בזה הרב שך בזמנו שהחל בהרס הישיבה ונמשך עד עצם היום הזה.
 
הדבר משפיע עמוקות על עשרות אלפי בחורי ישיבות שאינם מבינים כיצד הערכים החשובים שעליהם הם גדלים, נעלמים כאשר יש אינטרסים למישהו, והתוצאה ירידת הדורות וחינוך בעייתי לעשרות אלפי בחורי ישיבות.
 
אחרי הרבה הרבה התדרדרויות הגענו לחילול שבת רח"ל. החפץ חיים אמר במשל הבית מרקחת המפורסם שכל עוד רואים את השלט של בית המרקחת שנסגר מבינים שאולי ייפתח שם בית המרקחת מחדש, אבל כשהשלט מוסר מבינים כולם שבית המרקחת נסגר סופית.
 
כאשר מחללים שבת בפרהסיה שהיא האות בינינו לקב"ה, זה אומר שהשלט של היהדות הוסר, זה אומר שאין שם ישיבה, יש מקום שבו מחללים שם שמים במאבק על משהו, זה אומר שבישיבת פוניבז' מגדלים "חילונים" עוברי עבירה.
 
מקום שכזה צריך להיסגר.
 
מחר במקום שאין בו יראת אלוקים יאנסו אשה של כהן כדי לאסור אותה על בעלה כנקמה על התנהגותו. מקום שכזה גם חס וחלילה ישפכו דם, כיון שאין שם שום יראת אלוקים, משום שחיללו שבת.
 
את הישיבה הזו צריך לסגור כמו שסגרו את ישיבת וולוזין, סגירת הישיבה זה הצלת חינוך בחורי הישיבות בדורנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.