רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 6 בפברואר 2015

"וישמע יתרו כהן מדין חותן משה את כל אשר עשה אלהים למשה ולישראל עמו.." (יח,א).

פרשת השבוע יתרו, מפי מזכה הרבים הסופר הרב מנחם אזולאי שליט"א

"וישמע יתרו כהן מדין חותן משה את כל אשר עשה אלהים למשה ולישראל עמו.." (יח,א).

השם יתרו בא לרמז לנו שצריך להשליך את כל מה שמיותר, כל מה שמפריע לנו להתקרב אל השם. כמו יתרו, שנטש את משפחתו ואת כל סוגי עבודה זרה שעבד, המיר את דתו ובא לחסות תחת כנפי השכינה (מ.א).

"אלוהי כסף ואלוהי זהב לא תעשו לכם" (כ,כ).

הרי כבר נאמר במתן תורה "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני". אז למה התוספת הזו לא לעשות אלוהי כסף ואלוהי זהב?

הקב"ה יודע שלקחת בן אדם שעשוי מחומר ולרצות שהוא יהיה מחובר לאלוקים שהוא עליון כזה, זה קשה מאד מאד. זה לא דבר קל. מאד קשה. כי יש בעולם כל מיני דברים אחרים. יש דבר כזה שנקרא לעשות כיף. מה זה לעשות כיף? זה אלוהי זהב ואלוהי כסף. זה כל מיני דברים נוספים שלא קשורים לחבור שלנו עם ה'.

לפעמים צריך להתאוור. קצת משוחחים, קצת נמצאים בהרפייה, עושים איזה טיול, אוכלים משהו שמתענגים ממנו אבל הכל צריך להיות עם התחברות. אם יש לך את ה' 3 פעמים ביום בתפילות, וכשאתה קובע עיתים לתורה, ואחר כך יש לך כל מיני דברים אחרים, אז זה לא יהיה לך אלוהי כסף ואלוהי זהב.

להמשך כנסו כאן:



חיבור, חיבור, חיבור, כל הזמן לחפש את החיבור. אם אין עכשיו איזה מצוה, אז חיבור במחשבה. כל הזמן להסתכל למעלה, אל ה'.

מתוך הפרשה: "ואתם  תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש" (יט,ו). הקב"ה רוצה אותנו קדושים. הוא לא מוותר לנו. אם אני קדוש, אני רוצה שגם אתם תהיו קדושים. הרי השתלשלתם ממני. מה זה הקדושה? זה הסוד של החיים. זה הסוד של כל היהדות. זה בעצם החיבור שלנו עם הקב"ה.

כשאדם חושב אני ברוך השם בסדר, ואשתי בסדר, היא עושה את התפקידים שלה ולבושה בצניעות כמו שצריך, והילדים שלי לומדים במקומות בסדר וכו' וכו', אבל יש לי גם קצת כל מיני דברים נוספים, אני מקבל חיות מעוד דברים, ממוסיקה כזאתי, מספרות כזאתי, מכל מיני מאכלים שלא צריכים, או כל מיני דברים שנקראים חוכמות חיצוניות, באותו רגע הוא מתנתק מה', מהאבא שלו. כל הדברים האלה זה אלוהי כסף ואלוהי זהב.

למה זה נקרא חוכמות חיצוניות? לא רק משום שזה מחוץ לתורה, מחוץ לקדושה, לא רק משום שזה לא משתלשל מהקב"ה אלא משום שזה חוכמות שמטפחות באדם את הקשר אל החיצוניות ומרחיקות אותו מכל זיקה לפנימיות. באותו רגע אנחנו מרגישים שרע לנו, שלא טוב לנו, כי אנחנו רוצים להיות כמו כולם, לא רוצים להיות נבדלים.

העולם הזה מסתיר לנו את ה'. יש לנו  רצונות ויש לנו תוכניות ויש לנו מחשבות ויש לנו דעות והשקפות ויש לנו ביקורת, ויש לנו מה להגיד, ויש לנו מה לבקש, ויש לנו מה לשאוף, ועושים ופועלים ויוצרים כל היום וכל הלילה ובקושי נרדמים בלילה מרוב התוכניות שיש לנו בשביל יום המחרת ועובדים ועמלים כל הזמן. ואם לא השלמנו, מחר נשלים עוד ונקנה עוד ונעבור לדירה אחרת, ואם מישהו לא כל כך כיבד אותנו אנחנו נלמד אותו שבפעם הבאה יכבד אותנו יותר ויש ויש ויש. זוהי ההסתרה של העולם הזה.  צריך לבטל את היש הזה.

הקב"ה ברא יש מהאין. יש. לא היה כלום והוא ברא עולם. אנחנו צריכים לברוא מהיש- אין. לזכור שאין כאן כלום. רק ה'. וזה קשה, כי ה' נסתר. הקב"ה נסתר מאתנו רוב הזמן. העולם הזה מסתיר את האור האמיתי של ה', את האור של – אין עוד מלבדו.

כל העבודה בעולם הזה זה לבטל את החציצה ביננו ובין הקב"ה. לצאת עוד קצת ועוד קצת מהחיצוניות הזאת. אוהבים את התורה, מתמודדים לקבל עליות לתורה, אבל ברגע שמטמינים אותה בהיכל ה', סוגרים אותה היטב, מבקשים בקשות וזהו, ברוך ה' קראנו בתורה. עכשיו התורה תשב בשקט בארון, עכשיו יש לנו את החיים שלנו. וככה בכל דבר. כל כך אוהבים את השבת, כל כך מחכים לשבת, וכשהיא בקושי יוצאת כבר יש עסקים ויש עניינים ויש כל מיני דברים שצריך לעשות.

אנחנו מדברים יותר מדי על דברים גשמיים. אוכלים, ושותים וצריך לקנות את זה, ואת זה, זה הכל חומר. וכשמתרגשים ממנו, מתבלבלים ממנו, ומתפארים בו וחושבים שהוא יביא לנו תענוג, ומסתכלים עליו כמה הוא יפה, כמה הוא מוצלח, ומשקיעים בו ומטפחים אותו זה חיצוניות וזה רק צרות. זה אלוהי כסף ואלוהי זהב.

רבנו מדבר על חן של שקר. שמנסים למצוא חן בעיני אחרים ע"י כל מיני תנועות שעושים. אדם כזה נמצא בחיצוניות, הוא לא מרגיש את ה', חושב רק איך למצוא חן בעיני אנשים, הוא לא מתלהב, קשה לו להתפלל, הוא עובד את השם בלי התרגשות. חן אמיתי זה דבר אחר לגמרי. זה ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד. זה הכנעה, זה הרכנת ראש. כמו יתרו, ששמע את גדולת ה', נטש את משפחתו ואת כל סוגי עבודה זרה שעבד, המיר את דתו ובא לחסות בצל כנפי השכינה. בזכות זה זכה שפרשה מיוחדת נקראת על שמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.