רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בפברואר 2015

הרב שאולזון אתה צדקת - אני רוצה לבקש ממך מחילה וסליחה גם בשם חבריי

לכבוד
הרב חיים שאולזון
 
היה לי קשה בטרם שהחלטתי לכתוב לך באופן אישי אבל אזרתי כוחות לכתוב לך את המכתב הזה החלטתי שהגיע העת בעיקר לאחר השבוע הקשה והמר שעבר על כל עולם התורה.
 
אותך הרב שאולזון אני מכיר דרך עיתונך כמעט שלושים שנה דרך צוהר צופר ולאחר מכן דרך פנים חדשות. אומר את האמת הסתכלתי עליך כפורק עול מושחת שכל מעיינך הוא ביזוי תלמידי חכמים.
 
שלושים שנה אחרי, אני קולט שאתה ראית דברים שאנחנו בציבור לא יכולנו לראות. אז התקשורת החרדית הייתה כולה ממוסדת וידעו לעטוף את השחיתות באיצטלא של שלוחי דרבנן ודעת תורה. כשכתבת אז נגד אותם מי שהיום עומדים בראש המערכת המחבלית, הם בתחכום רב הצליחו להציג אותך כבריון שהולך נגד גדולי ישראל. ואכן האמנו בזה, הלכנו עם הזרם ושאולזון היה השם הכי מאוס ברחוב החרדי.
 
אומר את האמת כל פעם שקראתי (בשקיקה...) את העיתונות שלך, הייתי מתמלא זעם שוב על האיש שיושב לו בארצות הברית ושופך אש וגופרית על האנשים הכי נאמנים לרב שך ועל המחלוקת בפונוביז' וחשפת דברים שרצינו להאמין שהם שקריים פרי דמיונך הקודח, ואכן אטמנו את המוח ואת העיניים וכל מה שכתבת היה התירוץ שאולזון יושב באמריקה וממציא סיפורים ובכך פטרנו את עצמנו מהשאלות הקשות.
 
היום אני מכה על חטא ומבקש ממך באופן אישי סליחה ומחילה. אקדים ואומר בצורה שאינה משמעת לשני פנים. כנראה שאנו חלוקים בהרבה מאד דברים ובענייני השקפה. אני ירושלמי ליטאי מבטן ומלידה התחנכתי על ברכי המתמידים, אבל כשאני רואה שמה שכתבת אז זה אכן המציאות האמיתית, אני מבין שעבדו עלינו. ובניגוד למה שחשבתי שאתה הרשע והם הצדיקים היום אני מקבל תמונה שונה לחלוטין.
 
אומר לך יותר מזה היכן שאני הולך היום אני שומע מכולם חסידים ליטאים כולם אומרים שאולזון צדק חבל שלא הקשבנו לו.
 
כנראה אתה מאותם אלו שמקדימים את נבואתם ומסרבים לשמוע להם. לצערנו היום כבר מאוחר מידי. ושוב אני מבקש ממך וגם בשם חבריי סליחה אמיתית וכנה שבמשך שנים הוצאנו עליך שם רע על לא עוול בכפיך.
 
סענדר ד.
 
ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.