רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 בפברואר 2015

דיני מלחמת מצוה בפונביז ובו י' סעיפים

א. זרק על חבירו כלי משחית, סטנדר בלעז, מן הראוי לבדוק בחורין ובסדקים האם החפץ השיג את יעודו או שמא חלף על העובדה של עקיפה פסולה מעל ראשו של בעל התפילה, ולא פגע והזיק לראשו של עמיתו.

ב. מצוה בו יותר מבשלוחו לנתץ ולשבר כל קיר אשר שונא עבר לצידו, ואם שיבר רק חלק מן הקיר ולא עלתה בידו לשבר כולו לא יצא (הג"ה: ורשאי להחזיק הפטיש עד אשר ישיג מבוקשו).

ג. ניכר ממאן דהוא אשר משתייך לא עלינו ולא עליכם לצידו השני של המחנה – מחבל או שונא מוטב לו ליידע את המאן דהוא בדרכים הכשרות של ניתוץ ושיבור כל הכלים.

ד. חלף לצידו של מחבל או שונא מובהק, ישאוף אויר מלוא ריאותיו עד אשר יתמלא פיו בירק הנוזל וירוקן את כולו על פניו או על בגדו של המחנה השני ואם לא עלתה בידיו כיון שאותו הלך חלף כבר ירוק אחריו וימלמל למען כובעד התיירא למען כבייד שמים.

ו. נזדמן לפנימיה אשר שם שונאים מובהקים ירסס צלב קרס או תמונות מרן ראש הישיבה בצירוף איקס גדול בצורה שני קווים שאינם מגבילים בצבע אדום על דמותו, ואם לא עלתה בידו להמציא צבע אדום אלא רק כחול או שחור אין עולה בידו לחזור בתשובה עד אשר ירסס באדום דייקא ואיתא כמה טעמים בכך.

ו. מקום עשיית הצרכים שעשה צרכיו בו מחבל או שונא, מכוח אכילת מאכלי שבת בהכשר שאינו מקובל חלילה על אחד מהצדדים חייב אדם לשבר את האסלה עד אשר כל מימיה ישתפכו בחוצות קריה. למען ישמעו ויראו ויזהו כל אחד לפום דרגא דיליה האם דרעק זה הוא של שוינא או מחבל.

ז. קם מחבל בבוקרו של יום, והלך לבית הכנסת להתפלל אם נמצא בדרכו חדר אשפה או סוס מהלך, חייב למשוך בזנבו עד אשר הסוס יצעק מלוא ריאותיו "חדל", ואם לא זעק הרי הוא כחמורו של בלעם, ויזמין את מרעיו למשוך אף הם בזנבו, ואם עבר ליד חדר אשפה משקפיו לעיניו עד להיכן שידו מגעת, וימשוך האשפה אל מחוץ למחנה אל מקום טהור, זה רחובה של עיר, ויצית האשפה עד אשר ישוחררו אחרוני עצורי שורפי פחים

ח. ישב ועסק בחשקה של תיירא ונתקבל פניה על שוינא מובהק שנכנס לבית המדרש יעזוב את חשקת התיירא ויזעק "היתכןןןןןן"... היה והשוינא משיב לעומתו מה טוב. והיה ולא השיב לזעקה ירדוף אחריו עד שיאמר רוצה אני להכנס לויכוח מר.

ט. זה הכלל כל שבידו לקיים מצוות חילול השם בהידור, יעשה את הפעולות הנ"ל ואז יהיה לו חלק בהגדלת כוחו של לפיד.

י. ומי שבידו לקיים חילול הקודש בזריקת חפצים, השחתתם, אזי יראה ברכה בעמלו, ויקבל בית נאמן מחמיו האהבל + יחידת דיור, כדי שיוכל לקיים את רצון קדשו

(קרדיט: צ'אלמערס למהדרין)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.