רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 13 בפברואר 2015

צעירים ובין יום הופכים לזקנים הולכים עם מקל ועם מי שמחזיק בידיהם - מה המשחק הזה?

אפתח בשבח של כל האדמורי"ם שלמרות גילם משתדלים להיראות צעירים הולכים כבני אדם ולא נשענים על אחרים, שורות אלו מיועדות לאותם אדמורי"ם שמשום מה חושבים כי איך נראים אדמורי"ם על ידי שמתחילים ללכת כמו זקן, למרות הגיל הצעיר מאוד נשענים על מקל, ויש מי שמחזיק אותך ביד האחר, ואם לא היו יודעים את הגיל היו משוכנעים כי הם לפחות עשרים או שלשים שנה מבוגרים יותר

יתכן וכי ברגע שאתה נהיה רבי אתה הופך לחולה, מפני שאינך הולך, יושב כל היום מגישים לך הכל ליד אז מתנוונים, זוכר אני שיחה בין הרבי רבי שלמה מבאבוב עם רבי משה'לע מויזניץ ששאל אותו איך הוא שומר על כושר, ורבי שלמה מבאבוב שאל את רבי משה'לע מה סדר יומו, אז סיפר לו רבי משה'לע כי הוא קם מתיישב מגישים לו קפה, ורבי שלמה'לע מבאבוב אמר לו סדר היום שלי בדיוק כמו שלך רק בהבדל אחד, אני עושה לעצמי את הקפה, לא נותן שיגישו לי, ככה אני קם זז לא יושב על הכסא שעות כל היום ומתנוון

זה קורה לכל אדמו"ר שחושב כי ברגע שהפך לאדמו"ר הוא מלך שאסור לו לעשות דבר לבד רוצה כי ישרתו אותו, ואין זה פלא כי הרגליים מפסיקים לעבוד ועוד חלקים בגוף מתנוונים. ישנם כמה אדמורי"ם ידועים צעירים בארץ ובאמריקה שמשום מה הולכים ומחזיקים בידי אחרים נשענים כאילו היו בני מאה, בקושי זזים, עולים ויורדים מדרגות כאילו היו לפחות שלשים או ארבעים שנה מבוגרים יותר, חושבים כי זה מה שעושה אותם להיראות אדמורי"ם

אלו פושעים, מפני שפיקוח נפש קדמה לכל המצוות האחרות כולל לרביסטעווע, וכל מה שקשור ברפואה חייבים להקפיד עליהם והיא מצוה לא פחות חשובה מכל מצוה אחרת. בעיני מי שמשחק את המשחק של הרבי הישיש למרות שיש לו עוד שלשים שנה לפחות להליכה הזו, הוא שחקן ליצן וצבוע, חסר לו משהו, מי שהוא רבי באמת לא זקוק למשחקים של לבוש והליכה שמשים וגבאים שיחזיקו אותו מכל צדדיו. רבי'ס אמיתיים עד סוף ימיהם לא נשענו על אף אחד, וזוכר אני את רבי שלמה מבאבוב למרות גילו הוא הלך כמו צעיר ולא אהב שיסחבו אותו כפי שעושה עכשיו בנו, שבענין זה שונה מאביו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.