רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 בפברואר 2015

מי אתה הרב דוד לאו חרדי או רב מחמד?

מאת איש הרבנות הראשית

וכך מספרת אורית נבון על מי שנבחר כנציג הציבור החרדי למשרת הרב הראשי לישראל:
כמו כולם כמעט, גם אני רציתי שהרב סתיו ייבחר. גם אני רציתי רפורמות בנושאי גיור ונישואים, שינויים במערך הכשרות, וגם הישג היסטורי של רב ראשי עם כיפה סרוגה ברבנות הראשית - מה רע?
אבל. אני מכירה את הרב הראשי האשכנזי הנבחר, הרב דוד לאו. הוא חיתן אותי לפני יותר מעשור; נפגשנו במשרד שלו במודיעין, ולפחות פרסונלית, אני יודעת שהוא רחוק מלהיות חרדי חשוך. אני זוכרת אדם סופר נחמד, נעים הליכות ומסביר פנים, בעל חוש הומור, שדיבר איתי בנימוס ובגובה העיניים - בדיוק הפוך מהדרך שבה רבנים חרדים מסוימים מתנהגים לנשים.
הרב לאו הוא אדם פתוח, ישר, מעורה מאוד בחברה הישראלית; זה מה שאמרו לי השבוע עוד כמה אנשים שמכירים אותו באופן אישי, בין השאר כאלה שעובדים איתו ברדיו קול חי, שם הוא מגיש תכנית אישית.
זה שהוא גם רב סרן במיל. ולומד בחברותא עם מפכ"ל המשטרה – רק מחדד את העובדה שאם נניח לרגע לסממנים החיצוניים, מדובר באישיות רבנית הקרובה יותר לציבור הכיפות הסרוגות מאשר לחרדים.

כשמדברים על קירוב לבבות ועל הפיכת הרבנות הראשית מגוף אטום ופרימיטיבי לעדכני ומחובר לציבור הישראלי – הרב לאו בהחלט יכול להיות הכתובת.

תארו לכם שבסופו של דבר, בנוסף לכל זה, הרב לאו גם יהיה חזק מול הרב עובדיה יוסף, ששולט כעת ברבנות הראשית באמצעות בנו. תארו לכם שהשירות בצבא וההיכרות שלו עם הציבור החילוני, יגרמו לרב לאו להיות אמיץ מספיק כדי להצעיד את הרבנות אל שנות האלפיים, ממש כפי שהבטיח הרב סתיו לעשות.
מי יודע, בסוף עוד נגלה שהחרדים אולי ניצחו, אבל בבחירות האלה, גם הכיפות הסרוגות הרוויחו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.