רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בפברואר 2015

בית הדין של העדה החרדית מושבת

מאת עדה'ניק

כבר מספר שבועות שבית הדין של העדה החרדית מושבת לחלוטין, ולא מתקיימים דיני תורה בבית הדין. הסיבה היא שהראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א חדל מלהופיע בלשכת הבד"ץ כבר כמה שבועות, למרות שבפועל הינו עדיין ראב"ד העדה החרדית על כל המשתמע מכך.
ראשי העדה החרדית אומרים בימים אלו כי הקולר תלוי בגאב"ד הרב טוביה וייס שמחליט החלטות על דעת עצמו בניגוד לדעת חברי הבד"ץ, ומאשימים אותו בשיתוק המוחלט שאחז בבית הדין של העדה החרדית.

ראשי העדה החרדית מוסיפים ומבכים את מצבה העגום של העדה החרדית בכללותה בימים אלו, תוך שהם נזכרים בערגה בימים הגדולים של העדה החרדית לפני כעשור, ימים בהם עמדו בראשות העדה החרדית גדולי תורה ומורי הוראה מופלגים, רבנים מפורסמים וידועים כדוגמצת הראב"ד הגרי"י פישר בעל אבן ישראל, הגר"מ הלברשטאם, הגר"מ ברנדסדורפר בעל קנה בושם, והגר"י בלויא בעל פתחי חושן.
כעת, הם אומרים, נותר מאותם גדולי תורה מפורסמים שהביאו כבוד והערכה לעדה החרדית רק הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ואיתו עמו הדיינים שמחזיקים איתו בדעה אחת הגאון רבי חיים אורי פריינד והגר"נ קופשיץ, אלא שהאחרונים לא חותמים על שום כרוזים מטעם העדה החרדית.

כל שאר הדיינים, מוסיפים ראשי העדה החרדית, מדובר באברכים ברמה ממומצעת ומטה, אף אחד בציבור הרחב כמעט לא יודע ומכיר מי הם אותם דיינים אלמוניים החתומים על כרוזי העדה החרדית, מדובר מקסימום בדיינים שכמותם ישנם היום עשרות ומאות בכל בתי הדין האחרים, שהרבה מהם אף עולים על דייני העדה החרדית בכמה רמות.
שלא לדבר על הגאב"ד בעצמו, מסיימים ראשי העדה החרדית ואומרים, לא מדובר בכלל בתלמיד חכם או אפילו במורה הוראה ממוצע, אלא בטיפוס אלים ללא שכל וחכמה שהחליט להתערב בעניני הלכה בשעה שאין לו יד ורגל ושום הבנה מינימאלית בענינים אלו, וזאת מלבד שהוא מעולם לא השתתף בישיבות של בית הדין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.