רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בפברואר 2015

הגוי שמוהרא"ש שיק הציל את אשתו

בדידי הווא עובדא.
לפני כמעט עשור שנים. כשהרב שיק וקהילתו עוד היו מתפללים בימי ראש השנה באומן ליד הקלויז הגדול (ליד המתחם של אהלי צדיקים של הרב ישראל מאיר גבאי למי שזוכר, שם התפללו לפחות 13 שנים) אני צועד במוצאי ר"ה כשלפתע יוצא אחד מהגבאים של מוהרא"ש ומכריז מי מדבר כאן רוסית? מי יכול לתרגם? בהתחלה לא הגבתי. אבל הוא המשיך לצעוק מוהרא"ש צריך שיתרגמו אותו דחוף. פניתי אליו שאני דובר רוסית. ותוך רגע הכניסו אותו לחדרו. הוא כבר חיכה ומיד התחיל לתחקר אותו ולשאול עד כמה הרוסית שלי איכותית ואיפה למדתי אותה וכו' התעניין על השנים שגרתי בויניצה. והוא מזהיר אותו שאצטרך לתרגם מילה במילה. שלא אעיז לשנות. כשהבטחתי לו. הוא ביקש להכניס את בעל הדירה הגוי. הוא שואל אותו איפה אשתך? שתכנס גם היא. היא נכנסת ואז הוא אומר לגוי אתה זוכר שבאתם אלי לפני  שנים שאשתך היתה חולה והגעתם אלי עם הצילומי ראש שעשיתם בקייב?! ספר על זה! הגוי רועד כולו מתחיל לספר בנוכחות אשתו שהיא קיבלה את המחלה בראש ורופאים מומחים בקייב לא נתנו לה סיכוי. ואז נכנסו למהרא"ש שהבטיח "כל זמן שאנחנו נתפלל במתחם שלך בר"ה אני מבטיח לה שתחיה" ואכן בצילומים הבאים לא נראה זכר למחלה. ואז הרב שיק אמר להם. נו. אתם רוצים לבטל את העסקה? להעלות את המחיר של השכירות. ובכן כל זמן שאנחנו כאן ולא יוצאים מרצוננו אין מצב שאתם מעלים את המחיר. הגוי והגויה מיד נעמדו והבטיחו שהם לא מעלים את התשלום וביקשו להשאר לשנים ארוכות. הייתי בהלם!
שנתיים אחרי זה קהילת יבנאל התרחבה מרצונה למיגומטר.
פגשתי אתמול את הגוי באומן וסיפרתי לו על פטירת הרב שיק. והוא הראה לי את הצילומים לפני ואחרי. הוא מקווה שאשתו תחיה.
הלל כהן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.