רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בפברואר 2015

שטבון במוזיאון קטיף: "נדאג להכנסת יום גוש קטיף לתכנית הלימודים. התיישבות היא לא רק לדתיים, היא ערך ישראלי"



ביוזמת ועד מתיישבי גוש קטיף, יום כ"ב בשבט הוא יום גוש קטיף במערכת החינוך. אלא שעבור מערכת החינוך זוהי רק המלצה של חוזר מנכ"ל משרד החינוך לדבר היום (רביעי) על גוש קטיף, ולא כחלק מתכנית הלימודים. התוצאה: רק 600 בתי ספר יציינו היום את יום גוש קטיף, רובם המוחלט בחינוך הממלכתי דתי. שטבון: "התיישבות אינה המלצה, זהו ערך ישראלי מחייב – לדתיים לאומיים, לחרדים ולחילוניים – ערך של הביחד הישראלי. לא ייתכן שרק בחינוך הדתי יציינו את היום הזה".

היום (רביעי) הוא יום כ"ב בשבט, שלושים וחמש שנה לעלייה הראשונה לקרקע של היישוב הראשון בגוש קטיף. לפני שלושים וחמש שנה בדיוק, הוקם היישוב נצר חזני, הראשון ליישובי הגוש שפונה לפני תשע שנים. כבר מספר שנים, שוועד מתיישבי גוש קטיף מציין את יום כ"ב בשבט כיום גוש קטיף במערכת החינוך. הרעיון הוא לציין את גוש קטיף ומורשתו לא בקיץ, תאריך העקירה, אלא דווקא בשבט, ביום ההתיישבות. "כי גוש קטיף", אומרת חגית ירון מוועד מתיישבי גוש קטיף, "הוא קודם כל התיישבות". הוועד בשיתוף מוזיאון קטיף מפיק ערכות לימוד שמועברות לבתי ספר. לפי שעה, יום גוש קטיף אינו חלק מתכנית הלימודים אלא שישנו חוזר מנכ"ל של משרד החינוך הממליץ לדבר ביום הזה על גוש קטיף. אך אין חובה כזאת. בפועל, רק ב-600 בתי ספר בישראל יציינו היום את יום גוש קטיף, רובם המוחלט בחינוך הממלכתי דתי.
חבר הכנסת יוני שטבון הגיע היום לסיור במוזיאון קטיף בירושלים לרגל יום גוש קטיף.  "גוש קטיף היה ועודנו סמל להתיישבות, בעצם הקמתו אבל לא פחות מכך בעצם עקירתו", אמר שטבון, "בנו נשבענו, שנעשה הכל כדי שלא תהיינה עוד עקירות. היו לא תהיה, כי אסור שיהיה. לא נשב בממשלה שתגרש יהודים מביתם". שטבון הבהיר כי "כל ילד וילד בישראל צריך ללמוד על גוש קטיף, שבמעשה אווילי ומרושע כעת אינו בידנו. זו טרגדיה לאומית בלתי נתפסת. השתוממתי לגלות שמשרד החינוך לא הואיל להכניס לתכנית הלימודים את יום גוש קטיף והסתפק בהמלצת חוזר מנכ"ל. שיהיה ברור, התיישבות אינה המלצה. זהו ערך. ערך יהודי, לדתיים לאומיים, לחרדים ולחילונים – ערך של הביחד היהודי. לא ייתכן שכמעט ורק בחינוך הדתי מציינים את היום הזה. מפלגת יחד תדאג להכנסת יום גוש קטיף כחלק אינטגראלי ומחייב של תכנית הלימודים. התיישבות אינה רק לדתיים לאומיים".

לגלריה כנסו כאן:


 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.