רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בפברואר 2015

לשולחן שבת

מספרת הרבנית קולודצקי סיפור , על גנן שנכנס למכולת והיו בידיו 20 אסימונים.
באותם ימים השתמשו באסימונים בטלפון ציבורי ומכשיר כזה היה מותקן במכולת. הגנן מתחיל לשלשל אסימון אחר אסימון ובכל שיחה ושיחה הוא אומר:
"שלום , אני גנן מקצועי מחפש עבודה , אתם צריכים אולי גנן?
אני גנן מאוד מסור עושה את העבודה על הצד הטוב!
והם אומרים לו בצד השני : לא , תודה! יש לנו כבר גנן...
אולי תחליפו את הגנן שלכם?
ובצד השני אומרים לו: לא תודה , ברוך ה' , יש לנו גנן מצוין ואנחנו מרוצים ממנו...
והוא אומר להם: אתם תהיו מרוצים ממני...
והם: לא תודה יש לנו גנן מקצוען תודה ולהתראות

וכך הגנן ממשיך עוד אסימון ועוד אסימון ומציע את שרותיו , באדיבות ובסובלנות ולא מתייאש...
את כל זה רואה ושומע מהצד בעל המכולת , הוא אומר בליבו: מסכן , אולי אני יציע לו לטפל בבניין שלנו בגינה ...
והנה הגנן משלשל את האסימון האחרון ... הוא ניסה ולא כל כך הלך לו , אף אחד לא רוצה לקבל את שירותיו כגנן.


להמשך כנסו כאן:



אומר לו בעל המכולת : שמעתי מהצד את השיחות שלך ולא יכולתי להתעלם , אתה יודע , אנחנו צריכים גנן מקצועי כמוך , אתה מוכן לעבוד אצלי?

אמר לו הגנן:  מה פתאום! אין לי זמן! אני עסוק כל כך... אין לי יום פנוי!
אומר לו בעל המכולת : אבל , אתה עומד פה ואני שומע שאתה מחפש עבודה...
אומר לו הגנן: לא,  מה פתאום אני לא מחפש עבודה...
כל אלה שהתקשרתי אליהם , הם הלקוחות שלי...הם בדרך כלל , לא אומרים לי מילה טובה על העבודה שלי ואני מתקשר אליהם מדי פעם , כדי לדעת אם הם מרוצים ממני , וכך אני אפילו מבין ,שהם אפילו לא רוצים לשמוע על גנן אחר!

וכל זה רק בגלל שרציתי לשמוע מילה טובה...

שנזכה להבין כמה חשובה מילה טובה , כמה חשובה מילת הערכה ומילת פרגון!

הנהגה טובה לשבת


כשאת מדליקה נרות שבת לפני הזמן שכתוב בלוח שנה , תקדישי את התוספת שבת לכל ישועה שאת רק רוצה. תאמרי: ריבונו של עולם , אני מבקשת תמורת תוספת שבת ____ (זיווג – בריאות – ילדים - נחת מהילדים – פרנסה טובה וכו') ובכל שבת תקדישי את תוספת השבת לדבר אחד.
את יכולה גם לומר: ריבונו של עולם , אני מוסיפה בזמן של השבת ואתה תוסיף לנו בריאות- אריכות חיים- ילדים – בריאות – יראת שמיים וכו',
הרבנית רות שמש אומרת ,שנשים ראו בזה ישועות.  

הכנת התבשילים-

בהכנת התבשילים לכבוד שבת , יש עניין להכניס תבלין של שבת  , כשאומרים : "לכבוד שבת קודש" על כל תבשיל ותבשיל , על כל עוגה ומאפה , את מכינה את התבשילים והברכה נכנסת לתוכם.

בתוך התבלין להכניס אהבת אם! אהבת הבן זוג , אהבת הבריות , אהבת ה'!

מבחינה חיצונית זה נראה לך תבשיל , אבל זה מאכל שכולו רוחני! את ובני ביתך אוכלים תפילות! את אוכלת תפילות...
תבלין של שבת , זה לב אוהב! אוהב את הקב"ה , אוהב את בני הבית , לב אוהב!

יש לנו דרך עקיפה להחדיר כל משאלות ליבנו לתבשילים , זו הדרך להכניס אהבת ה' ויראת ה'!

הרבנית ריבה לפידות ע"ה סיפרה , שהיא זוכרת שפעם היא בישלה את כל התבשילים לכבוד שבת כבר ביום שישי , הבת שלה הקטנה אמרה לה: "את חושבת שזה יצליח לך?" , היא עברה סיר סיר , פתחה אותו ואמרה: "לכבוד שבת קודש".

הרבנית מספרת שהיא כל כך שמחה , כי היא פשוט הבינה באותו רגע , שהילדה הצליחה לקלוט אותה , היא ראתה שהבת קלטה שזה לא המתכון מוצלח , אלא יש פה תבלין , שמכניסים לתוך התבשיל. שהילדה קלטה שמה שמצליח במתכון , זה כשאומרים: "לכבוד שבת קודש" ,זה הצליח לאימא להעביר את המסר לילדים.

כי מה ילדה לוקחת לבית שלה מההכנות לשבת? לחץ/עצבים/ תלונות , או שמחה בהכנות לשבת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.