רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 בפברואר 2015

נסים זאב סוגר חשבון - מי שהיה ממקימי ש"ס, מוצא עצמו מחוץ למפלגה אחרי 32 שנים

מאת יהודה שלזינגר

ח"כ נסים זאב מש"ס לא מאמין שאריה דרעי השאיר אותו שוב בחוץ. "בשנת 1998 הייתי סגן ראש עיריית ירושלים, כשלקראת הבחירות דרעי החליט להוריד אותי מהתפקיד. הוא היה צריך את השם של התנועה וגם את הסכמתי שלא ארוץ שוב בבחירות לעירייה. על השם ויתרתי, אבל על התפקיד לא. הלכתי לכל הרבנים, חברי מועצת חכמי התורה, ושאלתי אותם, אחד אחד, אם אני ממשיך. כולם אמרו לי שוודאי שכן, אלא שדרעי עבד מאחורי הקלעים ופתאום צצו פרסומים בעיתונות שאני לא אמשיך בתפקידי".

מאותו רגע זאב כבר הבין שלא תהיה ביכולתו לעצור את הגלגל. "הלכתי לכל אחד מחברי המועצת החכמים שוב, ושאלתי אם יש משהו בפרסומים, עד שבסוף הרב עובדיה ביקש ממני שאוותר על התפקיד. הוא אמר לי, בקול נשבר, 'תדבר על זה עם אריה, הוא זה שקבע את זה'. עניתי לו שכבר דיברתי עם דרעי שאמר שהרבנים קובעים, אבל הרב עובדיה התעקש שאריה הוא שקובע".

וכעת הכל חוזר על עצמו?

"בדיוק. דרעי ישב מולנו ואמר לכל הח"כים במפלגה שהם יישארו במקומם. אני דיברתי איתו כמה פעמים ואפילו יש לי מסרון ממנו, שבו כתוב שהכל בסדר".

אז מה קרה?

"אחד הח"כים סיפר לי השבוע, שדרעי דיבר איתו לפני ארבעה חודשים ואמר לו שהוא לא מתכוון להשאיר אותי. הרב עובדיה בכה אז בגללו. אין אחד שלא ידע שמה שדרעי עשה לי ב־1998 הוא יעשה לי ב־2015. אלי ישי עשה דבר חכם ביותר. הוא חשש שמא דרעי יעשה לו את מה שעשה לי - יירה בו בראש בדקה האחרונה ויחסל אותו פוליטית. אני הייתי יותר נאיבי, חשבתי שהאיש היה בכלא וחזר בתשובה, אבל נראה שלא".

הרבנים מושפעים

זאב, שהיה ממקימי ש"ס, סיים בשבוע שעבר את 32 שנות השירות שלו במפלגה בצורה מעליבה. "צילצל אלי העוזר של חכם שלום (הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס; י"ש) ואמר שהוא רוצה לפגוש אותי. הוא נתן לי פתק קטן, שעליו היה כתוב: 'עליך להודיע למועצת החכמים על פרישתך'. סגרתי, נישקתי אותו כמו מזוזה ואמרתי לו שיגיד לחכם שלום תודה רבה ושאני אוהב אותו וזהו", מספר זאב.
כלפי חוץ שידר זאב רוגע, אך בפנים בער. "כל אדם עם לב, שהיה מקבל חתיכת נייר אחרי 32 שנה, היה נעלב. זה מה שאני שווה?! זה רק מלמד על דרעי, על השנאה שלו כלפיי. רציתי שימוע, שדרעי יטען כלפיי מול הרבנים. הרי אפילו על דו"ח של 100 שקלים אפשר לקבל שימוע, אז על דיני נפשות לא  מגיע לי?! - אדם שהקים את תנועת ש"ס".

להמשך תכנסו כאן:




כשדרעי רצה להתפטר, האמנת לו?

"זה היה כאב זמני או תרגיל. היום זה יותר כואב שהוא משמש יו"ר תנועה. אנשים בורחים ממנה. לא האמנתי לו על ההתפטרות. אחרי חצי שעה פתחו לו אוהלים, 'שאגת אריה'. זה היה מתואם". זאב הזכיר את הקלטת המפורסמת שבה נשמע הרב עובדיה אומר שאין לו שליטה על דרעי ונראה מתוסכל. "הרבנים מכירים את דרעי, אבל אין להם כוח ויכולת להתמודד איתו. הכל בידיים שלו. הוא יו"ר התנועה. את מה שהוא עשה לי הוא יכול לעשות לכל אחד. הוא גנב לי את הבית. זרק אותי ונכנס במקומי.
"יש לו השפעה מוחלטת על הרבנים. הוא חושב שהוא הצליח להוציא אותי מהמערכת ולהשתיק אותי, אבל לא יקום ולא יהיה. תנועת ש"ס לא של דרעי. הוא לא הקים אותה. הוא רוכב על העגלה הדוהרת".

מדוע לדעתך, למרות הקלטת של הרב עובדיה, הבוחרים חזרו לש"ס?

"הקלטת עוררה את הרגשות של הציבור. כולם יודעים שמה שהרב אמר הוא אמת לאמיתה, אבל כשראו אותו נזכרו כמה הוא טרח למען המפלגה הזאת. גם אני עושה הבדל בין המפלגה לבין דרעי, שלא ראוי להנהיג את המפלגה. הוא מרסק אותה. הוא עושה חילול השם.
"יש הבדל בין אריה דרעי לבין חכמי התורה והתנועה עצמה, שיש בה חברים ישרים ותמימים. הוא ניכס לעצמו את האריה ששואג, כשבמקור מדובר על הקדוש ברוך הוא. דרעי רוצה להמשיל עצמו למשהו כזה. לתת לאנשים תחושה שהוא גיבור העולם. אבל אנחנו לא בשנות ה־80, שאנשים האמינו לדבר הזה.
"היום כולם יודעים את האמת, שמרן נפגע ממנו, ושמה שאמר בקלטת זה דברי אלוקים חיים, מתוך חשיבה נכונה. יש אנשים שרוצים לטשטש את זה. ש"ס היא לא אריה דרעי. ש"ס היא למרות אריה דרעי".

מותר לי לכעוס

זאב טוען כי לא אלי ישי הוציא את הקלטת של הרב עובדיה. "הוא ממש כעס עלי שחשבתי שהוא יעשה דבר כזה. הוא אמר שיש לו קלטת, שאם יתנגחו בו ממש קשה, הוא יוציא ממנה חמש שניות שמדברות על איך מרן אהב אותו ואמר לו שהוא נאמן ביתו - הוא יוציא רק את הדברים החיוביים שמרן אמר, לא השליליים" (ואכן כך עשה אתמול אלי ישי).
לדבריו של זאב, ישי לא היה היחיד שדרעי יצא נגדו. "דרעי רדף את הרב שלום עמאר, למרות שהרב עובדיה מחל לו. זו דרך תורה? אריה מביא חורבן על תנועה. ההתנהגות הכוחנית והאימה שלו על החברים - הן שיכריעו את התנועה. עברנו את התקופה הזו של סטאלין, אסור לחקות אותו".
אבל לפתע זאב לוקח אוויר ומנסה להירגע: "בש"ס יגידו לך ש'אין שופטים אדם בשעת
כעסו', אבל אני לא כועס, למרות שמותר לי. זה לא הכעס שמדבר, זה הכאב על 32 שנים שבהן הקמתי ובניתי ושילמתי בדם ובדמים על המפלגה הזו - ועכשיו דרעי מפרק ומוביל אותה לחורבן".
תגובת ש"ס לדברים: "אין שופטים אדם בשעת צערו״

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.