רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 בינואר 2015

לאדמו"ר מפעלץ כבר אין מה להפסיד

מאת עדה'ניק

לקרב העכשוי נגד העדה החרדית יוצא האדמו"ר מפעלץ בהבנה שכבר בין כה וכה אין לו מה להפסיד.
אחרי המאבק האחרון על פרוייקט הבניה בגולובנציץ, שם האדמו"ר מפעלץ הרב טוביה וייס נשיא אתרא קדישא אכל אותה בגדול, ולא רק שהוא לא הצליח לעצור את העבודות שנמשכים כל העת בשיא העוצמה, אלא שבעקבות מאבק זה הפסיד האדמו"ר מפעלץ את כל המעמד הציבורי שהיה לו.
מרב אירופאי זקן וחביב שהיה מקובל על כולם הוא נהפך לסיקריק אלים שמנודה מכל הקהילות, ונהיה למוקצה מחמת מיאוס בתוך העדה החרדית ומחוצה לה, שלא לדבר על 95 אחוז מציבור העדה החרדית שפשוט מתעבים אותו ובזים לו בגלוי, כאשר את החסידויות הגדולות והמרכזיות בעדה החרדית כדוגמת תולדות אהרן ודושינסקיא הוא הפסיד לגמרי.
אלא אפילו מגזרים שלמים שמחוץ לעדה החרדית שעד אז העריכו אותו במידה מסוימת, הרי שכתוצאות המאבק בגולובנציץ הוא הפסיד גם אותם לחלוטין, נביא לדוגמא את האדמורי"ם מרחמסטריווקא מכנובקא וסלאנים שמתרחקים ממנו וכבר תקופה ארוכה שלא דרכו אצלו בבית.
בסופו של כל המאבק שלו בגולובנציץ, שכאמור לא הצליח להזיז אפילו ס"מ אחד, הוא נשאר עם עדה החרדית מרוסקת שהוא הרס במו ידיו, כאשר האנשים ששוהים היום בקרבתו הם רק סיקריקים אלימים כמוהו מהסוג הגרוע ביותר, כגון הנער המנוער דוד נח קרויס והבריון חיים אליעזר היימליך, שאר כל הציבור מתרחק ממנו ולא מוכן אפילו להסתכל עליו.
אבל עכשיו במאבק הנוכחי כבר אין לו לאדמו"ר מפעלץ מה להפסיד, לא נשאר לו כלום בין כה וכה, המעמד שלו מרוסק לחלוטין, ולמה שלא ירוץ שוב ולהמשיך להרוס את העדה החרדית עד עפר, כאשר מלאכתו זו תיזכר לדורי דורות בתור מורשת האדמו"ר מפעלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.