רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בינואר 2015

השנאה להר הבית - אובססיה חולנית

מאת מקדשער

ח"כ שטבון שפרש מהבית היהודי מאיים עכשיו לפרוש גם מ'יחד-העם איתנו'. הוא זועם על החבירה של אנשי 'עוצמה לישראל', גם כריצה משותפת ב'בלוק טכני', הוא לא מוכן לשבת יחד עם יהודים שעולים להר הבית.

הבוקר נוצר משבר חדש, זאת לאחר שבראיונות לתקשורת בירך מיכאל בן ארי על האיחוד המסתמן, אולם הוסיף גם תוספת שהקפיצה את מתנגדי הריצה המשותפת, כאשר אמר: "כבר מחר בבוקר אני הולך לעלות להר הבית" והוסיף שמאחר ולא הוא הנציג של המפלגה ברשימה, כי אם חברו ברוך מרזל, הרי שהוא משוחרר מכל מחויבות.

מנהיגה הרוחני של 'יחד', הגר"מ מאזוז, ששמע על כך – כעס מאד, בטענה שבכך הופרו כל הסיכומים. בעקבות כך יצא ברוך מרזל אל הגר"מ מאזוז, בניסיון ליישר את ההדורים.

מאחורי הקלעים מתנהל ויכוח ישן בתוך מחנה 'יחד' – בין המצדדים בהצטרפות 'עוצמה לישראל', ובראשם ח"כ אלי ישי, המבין כי ריצה משותפת תעניק ביטחון למצביעים באשר לצליחת אחוז החסימה, לבין המתנגדים – ח"כ יוני שטבון, מאנשיו של הרב צבי טאו, ראש ישיבת 'הר המור', שלא ממש מחבבים ומזדהים, לשון המעטה, עם 'עוצמה לישראל' ודעותיה בנושאים שונים – ובראשם העלייה להר הבית.



להמשך כנסו כאן:



בשיחה עם גורם הנחשב מקורב לאלי ישי, הגם שאינו פעיל במטה, הוא מביע סברה ולפיה "יש מצב שמי שלא אהבו את החיבור – הם אלו שהובילו לטרפודו, בין השאר בתרגיל לפיו יש דרישה להחליף את בן ארי במרזל, דבר שסברו בתחילה כי לא יעבור.

"כשקיבל זאת בן ארי בשלוות נפש, לפחות כלפי חוץ, ואף אמר שזה סגירת מעגל היסטורי, לאחר שלפני שש שנים פסל האיחוד הלאומי את מרזל ודרש להחליפו בבן ארי, הם המשיכו עם דרישה שלא יעלו להר הבית – הכול מתוך רצון שלא לראות את החיבור הזה קורה".

↓ עולי הר הבית שואלים: למי להצביע?
 
בין העולים הרבים להר הבית יש דעות שונות באשר להצבעה בבחירות הקרובות. יהודה גליק, למשל, קורא במרץ לבחור בליכוד, אחרים לעומתו קוראים לבחור בבית היהודי ואחרים בעצמה יהודית. רבים עוד יותר מתלבטים בין הרשימות השונות. נראה שהסאגה האחרונה בהתנהלות מפלגת יחד של אלי ישי, הוסיפו עוד קצת למבוכה.

מעולם לא היתה רשימת יהודים, אשר חלק מחבריה חרטו על דגלם את ההתנגדות הנחרצת לנוכחות יהודית בהר הבית. אפילו ברשימה הערבית המאוחדת, הר הבית לא נמצא במקום כה גבוה בסדר העדיפויות. מצד שני ברוך מרזל עלה כמה פעמים להר הבית ופעל רבות למענו. אולם לא ברור למה בדיוק התחייב כחלק מההסכם עם יחד והאם לאחר התחיבויות אלו, תהיה לו יכולת להשפיע ולו במשהו למען הר בית ה'.

ברור שלעולי הר הבית לא תהיה עמדה רשמית או המלצה כלשהי באשר לאופן ההצבעה המומלץ, שכן השאיפה לעליה להר הבית ולבנין המקדש, הינה נחלת כלל ישראל ללא הבדל מפלגתי. אולם נראה שההתנהלות המבישה בעת המשא והמתן מול עצמה יהודית והפיכת הר הבית לכלי ניגוח, תוך חבירה למעשה, לעמדות של התנועה האיסלאמית, לא תוסיף קולות לרשימה המשותפת בקרב עולי הר הבית הרבים. מה עוד שברשימות אחרות יש לעולי הר הבית ייצוג רב מכובד וראוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.