רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 בינואר 2015

מרן הגאון רבי הלל זקס איננו

ברוך דיין האמת

מרן הגאון רבי הלל זקס ראש ישיבת כנסת הגדולה הלך לעולמו

נולד בראדין לרב מנחם מנדל זקס ולפייגה, בתו של החפץ חיים. בגיל 8, בעקבות פלישת הצבא האדום לפולין, עברה משפחתו לאיישישוק, ולאחר מכן לוילנא. לאחר קבלת אשרת כניסה לארצות הברית חצתה משפחתו את ברית המועצות לרוחבה ומשם עברה ליפן ולארצות הברית. בהגיעו לאמריקה בגיל 9 למד אצל הרב משה פיינשטיין בישיבת תפארת ירושלים, לאחר מכן אצל הרב ראובן גרוזובסקי ובישיבת לייקווד בראשות הרב אהרן קוטלר. הוא למד בחברותא עם הרב שניאור קוטלר כעשר שנים וכחמש שנים עם הרב שמואל קמינצקי.
בשנות ה-50 נישא לאהובה-אסתר חברוני, בתו של ראש ישיבת חברון הרב משה חברוני. לאחר נישואיו התגורר בארצות הברית. בשנת 1960 עלה לישראל והתיישב בשכונת גאולה בירושלים, סמוך לישיבת חברון. מאוחר יותר התמנה לראש ישיבה בישיבת חברון, לצד ראשי הישיבה הרב שמחה זיסל ברוידא והרב אברהם פרבשטיין.
בשנת תשנ"ו ייסד את ישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית, המכונה על שמו ישיבת ר' הלל. משנהו בראשות הישיבה הוא בנו הרב יצחק זאב זקס.
בשנת 2013 פתח את ישיבת כנסת הגדולה לצעירים במודיעין עילית.
חתניו הם הרב חיים מן (בנו של הרב מרדכי מן), שכיהן בעבר כראש ישיבת ירוחם, והרב צבי וילנסקי (נכדו של הרב אליהו לופיאן), המשמש ראש ישיבה לבני חו"ל. בתו מרים וילנסקי היא מזכירת היישוב מתתיהו.
נפטר בכ"ב בטבת תשע"ד, 13 בינואר 2015.‏[1]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.