רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 בינואר 2015

האם חנות המצלמה החסידית B&H מפרה את חוק השיוויון בעבודה?

האתר 'טיימס אוף ישראל' עשו פרופיל ארוך על החנות B&H הידועה, אשר בבעלות חסיד סאטמר, בתוך הכתבה נטען שהמחירים מצוינים, שירות הלקוחות מעולים, ושאנשי המכירות מאוד אדיבים שיודעים לתת שירות מבלי ללחוץ על הלקוחות. מדובר בחנות ענקית שפרוסה על פני רחוב שלם במנהטן עם מאות עובדים.
אבל מסתבר שיש גם צד פחות נעים, החנות נתבעה מספר פעמים על אפליה מינית וגזעית. בשנת 2007 הם הסכימו לשלם 4.3 מיליון דולר לאחר שהעובדים ההיספנים תבעו אותם על אפליה בשכר, בשנת 2009, ארבע עובדות תבעו  אותם על הפרת סיכום לקידום נשים, ובשנת 2011 הם נתבעו שוב ע"י שני עובדים היספניים, לואיס סנטנה וקרלוס מרשאן על אי קיום הבטחות בנוגע להעלת שכרם וקידומם.
לאחר שהנושא נבדק שוב לאחרונה, נמצא כי בקרב העבודה היותר נחשקת, דהיינו אנשי המכירות, אלו עם האפודים הירוקים, ניתן לראות חלוקה שווה בין יהודים לגויים, אבל כולם שם גברים, למעט שתי נשים, כל המנהלים, עם האפודים הכחולים, הם גברים חרדים, ואת העבודה הכי פחות נחשקת, הקופות, מאויישות כולן בנשים הלובשות ווסט אדום.
בשיחות אישיות טענו מנהלי החנות כי הם אינם עוברים על שום הלכה ומותר להפריד עובדים על רקע מיני או גזעי. גם מותר להם לשלם אחרת לגברים ונשים כי ההלכה לא אוסרת את זה. רק שעל פניו נראה שהם עלולים להסתבך שוב עם החוק האוסר על אפליה בעבודה על רקע גזעי או מיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.