רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 בינואר 2015

מאות חסידים הגיעו לאומן 204 שנים לאחר הנסיעה הראשונה





בערב ראש חודש שבט שנת תקע"א, לפני 204 שנים, התקיימה הנסיעה הראשונה של חסידי ברסלב לציון רבינו הקדוש  זי"ע לאחר הסתלקותו בי"ח בתשרי תקע"א.
מורינו  רבי נתן זי"ע מספר בספרו "ימי מוהרנ"ת" אות עב על נסיעה זו: "עברו ימים ושבועות עד שבא סמוך לראש חודש שבט ואז נתעוררנו לנסוע לאומן להיות על ציון קברו הקדוש,  ונסעתי אני ורבי נפתלי  לפה ברסלב כדי שמכאן נסעה ונלכה יחד עם חתנו רבי יוסקה זכרונו לברכה ועם הרב דפה לקהילת קודש אומן, וכן היה".
רבי נתן ממשיך ומתאר את נסיעתו: "שכרנו עגלות של נוכרים לנסוע לאומן וביום שהיינו צריכים לצאת מפה היה רוח סערה ושלג גדול שלא היה אפשרי ליסוע, ואני התגברתי אף על פי כן ונסעתי עם עגלה אחת והוכרחתי לחזור כמו חצי פרסה מן העיר, וזה היה שני ימים לפני ערב ראש חודש שבט; אבל השם יתברך חיזק את לבבנו ושימחנו עצמנו אז באותו היום הרבה, ולא רציתי להניח העצבות ולהתעצב על זה, רק חיזקנו עצמנו בשמחה ועל-ידי זה נתחזקנו ונסענו ביום שלאחריו, אף-על-פי שהיה עדיין הדרך מקולקל מאוד, וכבר היה סמוך מאוד לערב ראש-חודש, אף-על-פי-כן חיזקנו ידינו בה' ונסענו יחד, והשם יתברך סיבב עימנו סיבות נפלאות לטובה, ובאנו לאומן ביום שישי, ערב-ראש חדש שבט, שנת תקע"א, והיא הפעם הראשונה שנסענו לאומן אחרי הסתלקותו כדי להשתטח על קברו הקדוש (ולקיים) את כל מה שהבטיח למי שיהיה על קברו ויתן פרוטה לצדקה ויאמר העשרה קפיטל תהלים הנרשמים אצלנו שיעזור לו לנצח. והיינו בערב ראש חודש הנ"ל על קברו ושבתנו שם באומן ואחר שבת ביום ראשון חזרנו והלכנו על קברו ונסענו לביתנו".
מאז הקפיד מוהרנ"ת מברסלב לנסוע בכל שנה בתאריך זה לציון הקדוש באומן, וכמוהו נהגו עתה מאות חסידים שהגיעו אמש (שלישי) בערב ראש חודש שבט לעיר אומן ונשאו תפילה במקום על ציון קודש הקודשים רבינו נחמן מברסלב זי"ע לכל הישועות.
מצו"ב תמונות של אמירת תהילים ותיקון הכללי ויו"כ קטן, והלימוד בחצות בציון, ושיעור מפי ראש כולל "מאורות הנחל" הרב אפרים נחמן אנשין שליט"א שהגיע לאומן עם אברכי הכולל
צילום: שלמה מאיר

לגלריה כנסו כאן:






























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.