רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

תקדים: חמישים רבנים מברכים את העולים להר הבית, ומצהירים: גם אנחנו עולים

מאת מקדשער

בבתי הכנסת בארץ הופצו בשבת אלפי גליונות של "מכתב חיזוק" לעולים להר הבית, בחתימת למעלה מחמישים רבנים בכירים בציבור הדתי. הרבנים מצהירים שגם הם עולים בעצמם להר הבית, קוראים לכלל הציבור לעלות בטהרה, ומברכים את העולים שתפילותיהם תתקבלנה ויזכו לראות בבנין המקדש.

מדובר ב"מכתב חיזוק" תקדימי במיוחד שלא היה כדוגמתו מאז שוחרר הר הבית לפני 47 שנה. בכירי הרבנים בציונות הדתית שמסיבות שונות לא פירסמו עד היום היתר עליה ציבורי להר הבית, כותבים כי "אחת הדרכים החשובות לדרישה המקדש בימינו היא העלייה להר הבית".

לדברי הרבנים "ברוך השם רבים הם העולים כיום להר הבית בהקפדה על ההלכה על פי הוראת הפוסקים הרואים בכך מצווה". הרבנים אף מעידים על עצמם ש"גם אנו זכינו להימנות עם התומכים ועולים להר בטהרה".

הרבנים מתייחסים במכתבם לנסיון הרצח של פעיל הר הבית יהודה גליק. לדבריהם "נסיון הרצח מעורר אותנו להמשיך בפעילות לחיזוק העלייה להר הקודש". לעומת הקולות השונים שנשמעו בציבור נגד העליה להר הבית, מדגישים הרבנים וקוראים "קומו ונעלה ציון אל בית השם".

הרבנים אף מברכים את כל הציבור העולה להר הקודש בטהרה, שתתקבלנה כל תפלותיהם במקום, ויראו בנחמת ציון בבנין המקדש במהרה בימינו.

על חמישים הרבנים החתומים על מכתב החיזוק נמנים בין השאר הרב דב ליאור, הרב נחום אליעזר רבינוביץ', הרב צפניה דרורי והרב אליעזר וולדמן. הרב ראם הכהן, הרב יעקב מדן, הרב שלמה ריסקין והרב יצחק שילת, שכאמור מצהירים על כך שהם עצמם עולים להר הבית. 

תחת חתימותיהם של עשרות הרבנים שעולים בעצמם להר הבית חתמו גם רבנים נוספים, שביקשו לחזק את ידי הרבנים והעולים, למרות שהם עצמם עדיין לא עולים אל ההר מסיבות שונות. ביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר מלמד, והרב דני איזק ורבנים נוספים.

מדובר במהפך ציבורי משמעותי בתולדות העליה להר הבית. קריאת הרבנים התקדימית הזו בוודאי תתן את אותותיה בנסיקת מספר היהודים שיעלו להר הבית. ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה לשנות את התייחסות הממשלה, ולמשטרה להיערך לתגבור הצפוי במספר היהודים שיעלו להר הבית בימי החנוכה הקרובים.

תגובה 1:

  1. Typical Mizroochi shtinkeray
    Nor dus felt zei aus

    Rav Kook and his bes din assered going up to Har habayis - but these pygmies shelo koru velo shanu disagree with him - and with all the other gedolei yisroel

    What a disgrace you are to klall yisroel
    Shame you Mizroochi Dalei Dalim - machrivei olam

    Despite his left-wing-ish views on matters relating to eretz yisroel - there is no doubt that Rav kook would have put the who lot of this pusteh rabble in a Cherem

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.