רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

הרב דוד לאו משת"פ עם ארגון 'צהר' בבירור יהדות

מאת איש הרבנות הראשית

באחרונה נחשף באתר חרדים 10 שהרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, נעזר בארגון 'צהר' עצמו כאשר הוא מבקש לבצע בירורי יהדות.
מדובר בארגון 'שורשים' אשר מסייע לזוגות לברר על יהדותם, ונמצא תחת חסות צהר.
באתר הארגון, עליו מתנוססת חותמת של צהר, נכתב: "מרכז שורשים הינו מרכז הפועל כחלק מפסיפס השירותים והפעילויות של ארגון רבני 'צהר'. שורשים פועל לחבר בין החלקים השונים בעם על בסיס השורש היהודי המשותף. ואנו מסיעים לך לברר את יהדותך".
על פעילות הארגון נכתב באתר: "מרכז שורשים מסייע ומלווה אלפי זוגות בתהליך בירור יהדותם לפני נישואיהם. אנו בטוחים, כי אצלנו תמצאו אוזן קשבת ויחס אישי. במרכז 'שורשים' תוכלו לקבל: עזרה בהוכחת יהדות בבית הדין הרבני לקראת רישום נישואין, סיוע בחיפוש ומציאת מידע ומסמכים, החסרים להוכחת יהדות, ייעוץ ומידע במגוון שאלות הנוגעות לממסד הרבני".
יצוין, כי קיים ארגון חרדי מקביל בשם 'עם לבדד', שנוהל בעבר על ידי הרב יגאל יהודי, וכיום מנוהל על ידי הרב אפרים שריבר וצוות חרדי, שעושה במלאכה.
• לשכת הרב לאו, היתכן שהרב הראשי משתף פעולה עם ארגון רבני צהר?
תגובת הרב הראשי: "דייני בתי הדין בארץ נעזרים בכל מכוני השורשים הקיימים, בהיעדר מכון רשמי של המדינה. הרב הראשי פנה לראש הממשלה שיקים מנהלת רשמית של המדינה וימשיך לפעול בנושא".
על השאלה האם הגר"ד לאו התייעץ תחילה עם גדולי ישראל, מהם נטל ברכה ותמיכה בעת המירוץ שלו לרבנות הראשית, ובראשם הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי – לא הייתה תשובה.
גורם בתנועת 'דגל התורה' הגיב: "פלא עצום על הרב לאו שנותן לגיטימציה רשמית לגוף שהוא חלק בלתי נפרד מארגון 'צוהר' ואף הוקם על ידו, כאשר ידוע לכל, שפעילותו בכל תחום הגיור ובירורי היהדות נעשים בניגוד מוחלט לדעת כל גדולי הפוסקים זצ"ל ויבלחט"א.
"כל 'חוק הגיור' נועד כדי לאפשר לשניים וחצי רבנים מ'צהר' לבצע גיור המוני ופיקטיבי לעשרות אלפי קטינים וכן למבוגרים.
"אני מקווה שהרב לאו, שנבחר לתפקידו בזכות תמיכתם של גדולי ישראל, לא ינקוט בצעדים מעשיים מעין אלו לפני שיבוא לשמוע את דעתם. כל צעד שייעשה מבלי לשמוע את דעת גדולי ישראל מהווה משום המרת האמון הבסיסי לה זכה הרב לאו".
התשובה האמיתית מדוע נעזר הרב לאו בארגון שורשים ומחייב את בתי הדין להעזר בשירותיו של ארגון שורשים המוסנף לרבני צהר קיבלנו בגליון שביעי. מתברר שראש הארגון הרב אלימלך פרייבסקי הינו תושב מודיעין בקיצור שכן של הרב לאו וזו הסיבה שהרב לאו מעדיף את הארגון הזה על פני כל הארגונים האחרים שעבדו עד לכניסתו של הרב לאו ללשכת הרב הראשי לישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.