רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

הזוי?? – כנס הפיתויים שע"י עיתון הפלס

מאת בן תורה

ביום ראשון בשבוע זה נערך כינוס באולם בית הכנסת "אהבת תורה" בירושלים, אל הכינוס זומנו כמה עשרות בחורים מאחת הישיבות הגדולות והחשובות בירושלים, וע"פ מה שנאמר להם, הכינוס אמור היה לעסוק בנושא כשרות המזון, כאשר לבחורים הוצע סכום כסף עבור השתתפותם בכינוס.
אולם, לתדהמתם, כאשר הגיעו אל הכינוס (ע"י הסעה מאורגנת שהוזמנה ומומנה אף היא ע"י מארגני הכינוס), נוכחו לראות כי הדובר באירוע הוא קצין צבא החבוש בכיפה סרוגה, שהסביר לבחורים במקום על הסדרי הכשרות בצבא, ועל היות הצבא מקום המתאים לבני הציבור החרדי מבחינת נהלי הכשרות והדת הנוהגים בו.
הבוקר בעיתון "יתד נאמן" ו"הפלס", הובעה מחאה חריפה על אירוע זה, שניהם מחו בחריפות יוצאת דופן וגינו את התופעה.
רק חדי עין הבחינו,  שבעוד העיתון "יתד נאמן" התקיף בעיקר את אותם משתפי פעולה שהזמינו את הבחורים לכינוס, הרי ש"הפלס" גם בכותרת וגם בכתבה הדגיש שהמדובר בתוכנית צבאית של זרועות הצבא! בליווי מאמרים תקיפים בגנות הצבא. שאלה של טרימינלוגיה. לכאורה.
 אולם בירור שערכנו מעלה נתונים מדהימים!!
 בשיחה שערכנו עם גורם צבאי בכיר מאוד, העוסק באופן ישיר במטרה לעודד גיוס חרדים, נאמר לנו כי אירוע זה לא נערך על ידי הצבא כלל. ובכלל, אירועים מסוג זה ובאופן הזה לא אפקטיביים לגיוס בני ישיבות, ועל כן הצבא כלל אינו פועל בדרך כזו. והקצין שהופיע בפני הבחורים פעל בניגוד לכללי הצבא, והוא יועמד לדין משמעתי במידה ששמו יתגלה.
 אז מי כן אירגן את הכינוס?
מבירור שערכנו אצל תלמידי הישיבה הנ"ל, עולה, כי מי שזימנו את הבחורים לאסיפה היו כמה מתלמידי אותה ישיבה המזוהים באופן שאינו משתמע לשתי פנים עם נאמני העיתון "הפלס". ראשי הישיבה זימנו את הבחורים ה"מזמינים" לשיחת בירור על הרקע להזמנת הבחורים על ידם, והללו אמרו, כי הם לא ידעו עבור מי הם פועלים, והם פעלו עבור בצע כסף. הם זרקו שמות לחלל האויר בניסיון לתלות את המזמינים בהם, אך לא יכלו לציין שום פרט נוסף על אותם מארגנים לטעמם, ולא ידעו לחזור אף על מספר טלפון של מי שלטענתם שכר את שירותם.
 אולם, בירור קצר מעלה כי מספר טלפון שנמסר לבחורים  שהשתתפו בכינוס כאופציה ל"המשך קשר" (שמור במערכת), משתייך אף הוא לאחד המוצהר באופן גלוי כחלק מנאמני עיתון "הפלס".
מנתונים אלו עולה התהיה הכבדה, כי האירוע אורגן ומומן כולו ע"י מי שזועקים מרה כנגד "גזירת הגיוס", בנסיון לשפוך דלק נוסף אל בעירת "גזירת הגיוס".

תגובה 1:

  1. "השם שמור במערכת" ???

    על איזה "מערכת " מדובר ? כבוד הרב שאולזון ?

    ובכן - הרב שאולזון הוא החותם כ"בן-תורה" ? (בר-תורא )

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.