רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 בדצמבר 2014

צעירי ש"ס לדרעי: קיים פריימריז במפלגה

מאת ש"סניק

בצל הפילוג הפנימי בש"ס, צעירים במפלגה דורשים מיו"ר התנועה ח"כ אריה דרעי: קיים פריימריז.
במכתב שהופץ היום (ה') ברשתות החברתיות נכתב "האם יש עוד תנועה כזאת בישראל שחברי כנסת נשארים עשרות שנים בכנסת ללא ביקורת מצד בוחריהם?", ומציבים תכנית מעשית: לפתוח מפקד לבוחרי ש"ס ולקיים בחירות מקדימות, אך המועמדים יידרשו לעבור קודם כל אישורם של הרבנים החברים במועצת חכמי המפלגה. לדבריהם, כך תישמר רוח התנועה, לצד נתינת מקום לכוחות חדשים להצטרף אליה.
יוזם המכתב מצהיר כי הוא נאמן לתנועת ש"ס ולא מתכוון לחבור למפלגתו החדשה של אלי ישי. לדבריו, חלק מחברי הכנסת הנוכחיים בש"ס מאיימים על דרעי שלא יעז להזיזם מהרשימה. "בכל יום אנו שומעים את איומיהם של ח"כים מש"ס שמכהנים כבר 20 שנה ויותר בכנסת ועדיין רוצים להישאר בכורסת עור הצבי". הוא טוען כי הדרישה מגיעה מפעילים רבים בשטח המרגישים שהמפלגה תקועה, וכי המכתב אינו מכוון נגד דרעי, וייתכן שאף יכול לסייע לו. "דרעי ישמח מכזה מכתב, כי הוא בעצמו מעוניין לרענן את הרשימה אבל הח"כים המכהנים לא נותנים לו. דרישה כזו מהשטח תסייע לו", אמר ל- nrg יהדות.
המכתב הנוכחי הוא ביטוי נוסף לחלל שהותיר אחריו הרב עובדיה יוסף, שבתקופתו דרישות כאלו כמעט ולא נשמעו. "כל עוד מרן היה חי לא דיברנו. הוא היה מעורב בכל מה שקורה בתנועה והחלטותיו היו הלכה למשה מסיני. אין לנו כוונה חלילה להמעיט בערכם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה אבל זה ידוע שהרב שלום כהן סומך על דרעי ולא מעורב בכל מינוי והצבעה".
"מהלך כזה רק יסייע למפלגה. פעילים מרגישים תקועים", מתאר יוזם המכתב, "אנחנו ש"סניקים שגדלנו על המפלגה וצמחנו בתוכה, ומשהו עצור. הרכב הרשימה הנוכחית קיים כבר במשך שנים, וחייבים לפתוח מקום לחדשים. כן, אנחנו מודים: רוצים גם אפיק להתקדם. זה טוב לנו וטוב למפלגה. אם ייפתח פריימריז, תהיה רוח חדשה ואנשים יתגייסו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.