רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 בנובמבר 2014

ככה מנסים חסידי ר' שלמה קרליבך להסביר את ההתנתקות של הרבי מחב"ד משלמה קרליבך שלטענתם המשיך בשליחותו

בטרם תקראו את הדרשה על חייו ושליחותו של ר' שלמה קרליבך יש להקדים כמה פרטים, והראשונה כי הוא לא היה תלמיד תומכי תמימים אלא תלמיד לייקווואוד ולמד את ר' אהרן קוטלר ואף היה שר לו שירים הוא התענג משיריו

לבו ונפשו ובמיוחד מקורו היה חסידי וקשור לחב"ד ורצה מאוד בשליחות של הרבי לקרב יהודים ואף קיבל לכך את האור הירוק עד אשר הוא הגיע ביום מן הימים לרבי עם 'קוקו' בשיער והרבי לא אהב זאת, הוא תירץ את הדברים בכך שהגיע למסקנה שככה הוא יצליח לקרב יותר יהודים, הרבי מחה ולא קיבל את הדברים וקבע כי אין זו דרכה של חב"ד לקרב, השליח חייב להשאר במעמדו ומצבו ולא מגדל קוקו כפי שעשה. התקוה היתה כי הוא יסיר את הקוקו וישוב לדרך כפי שהיה לפני שגידל את הקוקו, אבל הוא החליט שלא לתקן ומאז הקשר עם הרבי נותק

עכשיו מנסים תלמידיו לטעון כי למרות שנותק הקשר רשמית בחשאי הקשר נמשך למרות שלא הגיע יותר לחב"ד, וכי זה התנהל ברוח הקודש, וכי הוא ראה את עצמו כממשיך את שליחותו של הרבי

יצויין כי על מצבתו לא הזכירו כלל שהיה שליח של הרבי אלא שליח של הרבי הריי"צ

תקראו את הדברים שנאמרו ותראו כיצד הם מנסים בדרך עקיפה לטעון כי למרות הכל הוא היה שליח

דברים שנאמרו שבוע שעבר בכנס לזיכרו של שלמה קרליבך,
ברשות הקהל ..

ב"ברכי נפשי את השם" את הניגון ששמענו זה עתה הלחין רבי שלמה קרליבך בתחילת דרכו, מה שהרבה לא יודעים, שכאשר ר' שלמה התחיל את הפעילות לקרוב יהודים במשך שנה וחצי התפלל רבי שלמה את התפילה עם הלחן המיוחד הזה, ואת הסיבה נחשוף בהמשך דברי.
היום יום הסתלקות של רבינו רבי שלמה בן ר' נפתלי קרליבך, כולם יודעים שרבי שלמה היה אדם מיוחד וגאון מוזיקלי והלחין מאות שירים, עוד כולם יודעים שר' שלמה היה תלמיד של הרבי השישי והשביעי של חב"ד ולמד בישיבת תומכי תמימים ארה"ב. מה שאתם לא יודעים , וכעת אחרי תשעה עשרה שנה ניתן סוף כל סוף לגלות כי רבי שלמה היה שליחו של מנחם מנדל שניאורסון הרבי מליובאוויטש . ההלם ברור גבירותיי ורבותיי, כי כנראה אתם יודעים שהרבי מליובאוויטש הרחיק את ר ' שלמה וכביכול שיטתו חולקת על שיטת חב"ד אז דעו לכם אין שתי שיטות, רבי שלמה לאורך כל הדרך קיבל בחשאי הדרכות והיה שליחו של הרבי מליובאוויטש.

כשהרבי מליובאוויטש החליט בשנות החמישים להקים את מערך השליחות מטרתו הייתה להגיע לכל יהודי באשר הוא, להדליק לו את הניצוץ וכך לקרב את העולם לאחרית הימים ביאת משיח . מערך השליחות היה הרחבת השלחים שהתחיל לשלוח חותנו רבי יוסף יצחק שניאורסון הרבי השישי של חב"ד. הרעיון המרכזי מבוסס על זה שבכל יהוד קיים ניצוץ יהודי, ואם בכל מקום יהיה יהודי-שליח אז ע"י האור והטוב שהוא מפיץ יתקבצו סביבו אנשים ויידלק הניצוץ שבהם, וכך משישה אנשים ששלח הרבי השישי שלח הרבי מליובאוויטש אלפי אנשים לאלפי מקומות בעולם כדי שישמשו בעולם נקודת אור המושכות אליהם אנשים.

אך הרבי מליובאוויטש ידע שזה לא מספיק, ויש באותה תקופה וגם היום אנשים של מספיק לשלוח להם נקודות אור כי הם לא יודעים שזה אור או אפילו גרוע יותר הם לא יודעים שחשוך להם. בשביל אנשים האלה באמצע שנות החמישים קורא הרבי לשלמה קרליבך ומטיל עליו את השליחות הקשה ביותר ואומר לו "לך לך מבית אביך .. ", ושונה מאברהם אבינו שנאמר לו לעזוב את בית אביו ולהגיע אל הארץ המובטחת, ושונה מכל שלחי חב"ד שמוטל עליהם 'לך לך' אבל לא מבית אביך כי הרי הם נשארים קשורים באופן גלוי וישיר למשלח, אך על רבי שלמה מוטלת השליחות "לך לך מבית אביך" ולך אל חרן..., כי כאשר הרבי מליובאוויטש מטיל עליו את השליחות ואומר לו שמרגע קבלת השליחות הוא לא יוכל להיות קשור עם הרבי ועם חב"ד, כי כדי שהשליחות תצליח חייבת להיות הפרדה בין חב"ד לרבי שלמה כי אם לא מערך השליחות שהרבי מליובאוויטש רק התחיל יהיה כולו מסכנה.

כמו שאנחנו יודעים -כי הרי אנחנו נמצאים כאן- וזיכינו שרבי שלמה קיבל על עצמו את השליחות, לא שזה היה קל מבחינת רבי שלמה זה היה ממש מסירות נפש להתרחק מלימוד התורה והחסידות להתרחק מהרבי שהוא כל כך אהב, הדברים שר' שלמה מעיד שהצליחו להחזיק אותו אז היה החסידות שזה לשמחתו לא נמע ממנו ללמוד והפעמים הבודדות שהרבי מליובאוויטש אפשר לו להגיע להתוועדויות.

מי שהכיר את רבי שלמה בשנים הראשונות והיה נוכח וראה את ר' שלמה בתפילת יחיד בעיקר בשבתות היה רואה את הקושי הבלתי יתואר שעבר רבי שלמה, את הניגון 'ברכי נפשי' ששמענו לפני כמה דקות עם הלחן הזה היה רבי שלמה מתפלל במשך השנה שנתיים הראשונת, בכלל בכל הלחנים הראשונים אפילו הניגונים השמחים אנו רואים וחשים את הכאב הנפשי הקשה שהיה שרוי בו רבינו, אבל את הניגון 'ברכי נפשי' הלחין רבי שלמה על הפעם החמישית שאמר דוד 'ברכי נפשי את ה'" כי הרי 5 פעמים אמר דוד המלך 'ברכי נפשי את ה" אבל בפעם החמישית אומר דוד יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן-הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרֲכִי נַפְשִׁי אֶת-ה' הַלְלוּ-יָ " הפרוש שרבי שלמה בוכה וזועק מי ייתן שכבר נהיה בחלק שייתמו חטאים ותושלם שלחותי ואני יוכל לשוב לבית אבי .

לפני 20 שנה איבדנו את אבינו ורבינו, מאה שלושים ואחד יום אחרי שנתכסה המשלח נדם ליבו של השליח.



עד כאן תקציר מהדברים שנאמרו בכנס לזכרו של רבי שלמה קרליבך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.