רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בנובמבר 2014

קופת הגאב"ד שם כיסוי חדש לאתרא קדישא

מאת עדה'ניק


עדיין זכור התקופות שנוכלי אתרא קדישא גרפו הון עתק ממגביות גדולות שערכו לטובת הארגון, בכל שנה בימי עשרת ימי תשובה היו מעמידים שולחנות וזועקים "כופר נפש אתרא קדישא", והציבור התמים היה מזרים להם סכומים עצומים שהספיקו להם ברווח לכל ימות השנה, זאת לצד דמי חסות (מס שמידל) שגבו מקבלנים ויזמי בניה בסחיטה בריונית ואיומים של הפגנות.
אבל היום הציבור התפכח וכבר לא מאמין לאתרא קדישא, המגביות הולכות ומתמעטות ומצב השנור על הפנים, והכסף בכיסם הולך ומידלדל, ובד בבד גם הקבלנים ויזמי הבניה קיבלו אומץ וכבר אינם משלמים את דמי החסות.
ומה יעשו בריוני אתרא קדישא?
מהיכן יתפרנסו דוד שמידל מנכ"ל אתרא קדישא, וחבר מרעיו: נחום אטיק, עמרם טייטלבוים, אהרן היימילך, ירחמיאל ברייטשטיין, יוחנן שמעיה, משה יהודה שטיינבערגער, טוביה ליברמן, שמעון ראטער, ועוד יקירי וזקני ירושלים המסולאים בפז.
לזאת החליטו לפתוח שם כיסוי חדש לאתרא קדישא אשר תיקרא בשם "קופת הגאב"ד", וכך החלו לאסוף כספים מהנגידים של חסידות סאטמאר שחשבו לתומם שהם נותנים את כספם לקופת צדקה המתנהלת על ידי אנשים נאמנים, ובכך הם זוכים להחזיק את עניי ירושלים המשוועים לעזרה.
אולם בפועל גרפו ראשי ומנהלי "קופת הגאב"ד" את כל הכסף לכיסם, עניי ירושלים בקושי זכו לראות איזה פירורים קטנים.
לפני חג הפסח פורסמו מודעות גדולות בכל בתי הכנסיות ברושלים ובית שמש שהם מחלקים קמחא דפסחא מקופת הגאב"ד וניתן להירשם אצל הנציגים, למעשה כל מה שחילקו היה סכום עלוב, מאה אברכים קיבלו צ'ק של מאה דולר, בהבטחה של השלמה לשאר לקרא חג השבועות, הבטחה שלא מומשה מעולם.
אך הבזיון גבר לקראת חג הסוכות האחרון, כאשר שוב פרסמו בכל בתי הכנסיות בירושלים ובית שמש שהם מחלקים כסף לחג מקופת הגאב"ד, ולבסוף חליקו באמצע חוה"מ סוכות לעשרה אברכים סכום מעליב של חמישים דולר, ולא יותר.
עכשיו הם מביאים את הגאב"ד הרב טוביה וייס לארה"ב כדי לשנורר בשביל קופת הגאב"ד, כאשר כולם יודעים שבסופו של דבר כל הכסף ילך לכיסם של ראשי קופת הגאב"ד שהם גם במקרה אותם נוכלי אתרא קדישא הידועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.