רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 בנובמבר 2014

לברוח מן הליצנות:

פרשת השבוע תולדות - מפי כ"ק אדמו"ר מוהרא"ש שליט"א

השבוע קורין פרשת תולדות, והפרשה מעוררת אותנו להישמר מאד מכל מיני ליצים והליצנות שלהם ולא להתקרב אליהם כלל, כי הליצנות היא קליפה קשה מאד, שמקררת כל לחלוחית דקדושה שנכנסת בתוך בר ישראל, ומרחקת אותו מאד מהקדוש ברוך הוא רחמנא ליצלן, וכמובא בספר "מסילת ישרים", שליצנות הוא כמגן משוח נגד הקדושה, שכל דבר שבקדושה מיד מתחלקת ונופלת ממנה, ויכולים לגלות לאדם גילוי אלקות ברמה גבוה מאד, אבל עם ליצנות אחת יכולים לדחות את הכל רחמנא ליצלן, שזה היה קליפת ליצני הדור שהיו בימי אברהם, שאמרו שמאבימלך נתעברה שרה, הרי עומד אברהם אבינו ומגלה אלקות פתוחה לכל באי עולם, וכולים רואים איך שהקדוש ברוך הוא מסייעו בכל ענין, ואף על פי כן הליצנים אומרים מה שאומרים, ורוצים לסתור כל דברי אברהם, שאלו הן קליפות הפלישתים שסתמו כל הבארות של אברהם, שכל הטומאה שלהם היא ליצנות, וכמו שאמרו חכמינו הקדושים "פלישתים ליצנים היו" ועל כן גם אחר יציאת מצרים, אחר שראו נשמות ישראל אותות ומופתים נוראים, אף על פי כן "ולא נחם אלקים דרך ארץ פלישתים", כי שם היתה ליצנות, ועם ליצנות אחת יכולים לדחות הכל רחמנא ליצלן, ולכן עיקר עבודתינו צריך להיות לברוח מכל מיני ליצים ומן הדיבורים שלהם, ולרוץ אל אהלי הצדיקים שהם התמימים האמיתיים, שנקראים על שם "יעקב איש תם יושב אהלים" איש תם בתמימות גמורה בלי שום ליצנות, וכדברי התם בסיפורי מעשיות של רביז"ל (מעשה ט' מחכם ותם) שאמר תמיד "נאר און ליצנות" [רק בלי ליצנות] וכך הצליח בכל מעשיו עד שהגיע לרום המעלות, יעזרנו הקדוש ברוך הוא שנזכה להגיע לזה באמת.
ברכת התורה: 
וכן בפרשה שבה קיבל יעקב אבינו את הברכות מאת יצחק אביו, ועיקר הברכה היתה ברכת התורה, וכדאיתא במדרש על הפסוק ויתן לך האלקים וגו' מטל השמים זה מקרא, ומשמני הארץ זה משנה ורוב דגן זה גמרא ותירוש זה אגדה, שבירך אותו שיזכה ללמוד בכל יום כל ארבע למודים אלו, כי זה עיקר הברכה שיכולים לברך האדם, שיזכה ללמוד בכל יום בכל חלקי התורה, וכמו שמוהרא"ש שליט"א רגיל מאד לחזור על דברי מדרש אלו ולעורר נשמות ישראל להגות בכל יום אפילו קצת בד' חלקי תורה אלו, והשם יתברך יזכינו לברכות התורה ונזכה להתמיד בתורה  הקדושה כל יום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.