רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 בנובמבר 2014

אין להתיר להזיז קבר ומערת קבורה ברחוב אבא אבן בירושלים

מאת עדה'ניק

היום יום ראשון לסדר פר' וירא התכנסו רבותינו הביד"ץ בראשות מרנן הגאב"ד והראב"ד שליט"א לדיון חירום על חפירות הקברים בשכונת 'משכנות האומה' ברחוב אבא אבן בירושלים, כאשר מערות הקבורה הנמצאות במקום עומדות בפני סכנת כיליון.
רבותינו הביד"ץ ישבו ודנו בכל פרטי הענין בכובד ראש, כאשר גם ההצעה להעתיק את מקום הקברים אל מתחת לקרקע נדחתה על ידי כל חברי הביד"ץ, מיד עם תחילת הדיון זעק מרן הראב"ד שליט"א מנהמת ליבו כי אין כאן שום מקום להתיר את העתקת הקברים ממקומם - במקרה כזה שאינו אלא לצורך שיפור הנוף.
רבותינו הביד"ץ יצאו במכתב נוקב ומחאה גדולה נגד הכוונה לפגוע בקברי ישראל הנמצאים במשכנות האומה, כאשר מרן הראב"ד שליט"א לקח את העט וכתב את נוסח המחאה, כשעל המודעה חתומים מרן הגאב"ד הגרי"ט ווייס שליט"א ומרן הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א ורבותינו הגאוה"צ חברי הביד"ץ שליט"א.
תחת המילים "אזהרה חמורה" כותבים הביד"ץ "נדרשנו לאשר שאלונו בענין הקברים ברחוב אבן אבן בעיה"ק ת"ו שמנסים להזיזם ממקומם ח"ו", ומגלים את דעתם כי עפ"י דעת תוה"ק "אין להתיר להזיז קבר או מערת קבורה ממקומה, גם לא בצורה כזאת", ומוסיפים רבותינו הביד"ץ "וצריכים למחות נגד זה כד"ת".
במהלך הדיון העלו הגאוה"צ חברי הביד"ץ שליט"א את השערוריה הנוראה המתחוללת בחילול קברי ישראל במחצבת נשר ברמלה, כאשר פשע זה נעשה על ידי אנשים עם חזות חרדית ה"י, רבותינו הביד"ץ החליטו לא לשתוק אל מול הפשע המחריד בחילול קברי אבותינו בנשר, ויחד דנו וטיכסו עצה לנקוט בפעולות מעשיות נגד חילול קברי אבותינו המתמשך עד היום רח"ל.
אנקדוטה מעניינת נרשמה לאחר הדיון, כאשר הגר"י רוזנברגר שליט"א חבר הביד"ץ שכבר עמד לצאת מלשכת הביד"ץ, לפני יציאתו פנה הגר"י רוזנברגר לעבר הסד"ד הרה"ג ר' יצחק שלמה בלויא שליט"א ואמר לו: לחינם אמרו לי העסקנים שכאילו מרן הראב"ד שליט"א מתיר את העבודות במשכנות האומה, הנה כאן אני רואה שמרן הראב"ד שליט"א אוסר את העבודות בכל תוקף!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.