רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בנובמבר 2014

"תן כבוד: פרוייקט ייחודי מציל חיים לקשישים"

במסגרת פתיחת אירועי חודש הקשיש שנערך ברחבת עיריית בני ברק ברח' ירושלים, ע"י אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה הוצג למשתתפים פרויקט "תן כבוד" המופעל ע"י מתנדבי "איחוד הצלה" ומאות קשישים עריריים נרשמו והצטרפו לפרויקט "תן כבוד". פרויקט "תן כבוד" בא בכדי לתת מענה רפואי רציף במטרה לעקוב אחר מצב בריאותם (דופק, רמת חמצן, לחץ דם, סוכר וכו') של הקשישים.

"תן כבוד" מופעל ע"י חובשים ופרמדיקים מתנדבים, המבקרים בבתי הקשישים ובודקים להם מדדים רפואיים בסיסיים, מדדים אלו מועברים למאגר נתונים ונמצאים תחת מעקב יום יומי ע"י רופא של הפרוייקט, אשר במידת הצורך דואג להפנות את הקשיש להמשך טיפול במרפאה או לחילופין יוצר קשר עם רופא המשפחה של הקשיש במקרי חירום ובהתאם לשיקול דעתו של הרופא האחראי על הפרויקט, מפונה הקשיש לחדר מיון.
יצויין כי לעיתים עצם הביקור התכוף אצל הקשיש משפר את מצב רוחו, הואיל והתחושה של הבדידות יוצרת מועקה בפני עצמה, אך המעקב המתמיד אחר מצב בריאותו של הקשיש מאפשרת להיות עם האצבע על הדופק ובקרה. המשמעות של ה"אצבע על הדופק" מקבלת משנה חשיבות. ההידרדרות במצב בריאותו של הקשיש איננה מגיעה בדרך כלל בבת אחת, עצם הזיהוי והטיפול המוקדם יכולים לשנות את מצב בריאותו ולאפשר לו לקבל את הטיפול עוד בטרם מצבו הבריאותי של הקשיש הערירי שמידרדר לבדו בבית.

יצויין כי פרויקט "תן כבוד" ניתן לקשישים חינם וללא תשלום במסגרת ההתנדבות של ארגון "איחוד הצלה" למען הקהילה.
לגלריה כנסו כאן:







תגובה 1:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.