רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

מרן פאר הדור הגראי"ל הכריע: לא לבטל את דרשת הזקן ממרא בבני ברק

מאת בן תורה

אמש (מוצ"ש) השתתפו אברכים ותלמידי ישיבות בדרשתו של ראש ישיבת 'מעלות התורה', הגר"ש אויערבאך, בבית המדרש 'צעירים' ברחוב הרב מלצר בבני ברק, במסגרת הספד מרכזי לזכרו של בעל ה'אבי עזרי' הגראמ"מ שך זצ"ל.
לא רבים יודעים את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים בנושא זה, ואשר נמנעה ברגע האחרון בשל הוראתו של הגראי"ל שטיינמן.
 
רב בית הכנסת, הגאון רבי יום טוב זנגר, לא השתתף בתפילת ליל שבת ולא מסר את דרשתו - אותה הוא מוסר מידי שבת בין קבלת שבת לערבית. מתפללי בית הכנסת שהתפלאו לנוכח היעדרותו של רבם הנערץ, עלו לאחר התפילה לביתו, ושם נענו באופן נחרץ על ידי הרב, כי "גבאי ביה"כ צבי רוט מתנהג בדורסנות ואינו מקבל את הוראות הרב".
 
למתקשים, הוסבר כי הגבאי החליט על דעת עצמו להזמין את הגר"ש לשאת דברים, אף שהזמנה כזו משמעותה התרסה כנגד גדולי ישראל שבעיר החלוקים עליו, ובעיקר כלפי הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.
 
רוב מנין ובנין של מתפללי בית הכנסת, ששמעו את דעתו הנחרצת של הרב בנושא והבינו את הפגיעה הקשה ברבם - החליטו 'להחרים' את תפילות השבת, ואכן למחרת בשחרית, נעדרו רוב מתפללי 'צעירים' מהתפילה.
 
הגבאי צבי רוט, שהבין את חומרת מעשיו, עלה לביתו של רב ביה"כ להתנצל על מעשה החוצפה, והרב זנגר השיבו כי יעלה לפני מנחה להתייעץ עם הגראי"ל, וכל אשר יאמר לו יעשה.
 
ואכן, השאלה הוצבה בפני הגראי"ל, שהכריע כי "אין לבטל את הזמנתו של הזקן ממרא כיון שהוזמן כבר, אבל אין לעשות מהדבר רעש וכן לא לשים מסכים בחוץ". בלית ברירה, קיבל עליו צבי רוט את הדין, והבטיח שלא יעשה שום דבר מכאן ולהבא נגד הוראות הרב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.