רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

מבזקים - מפה ומשם


'כיפה': הרב דב ליאור מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, עוזב את תפקידו כרב היישוב 'קרית ארבע' לאחר 38 שנים ועובר להתגורר במזרח י-ם. כרגע לא יכהן בתפקיד ציבורי או פרטי כלשהוא.
-------------------
נא להעתיר בתפילה ובתחנונים עבור התינוק שמשון אליהו בן חיה החולה במחלה לרפו"ש בתושח"י
------------------- 
: הסקופים:בקרוב צפוי כינוס של ועד הישיבות בבית הגראי”ל במטרה להחליט כי יש להמשיך להתייצב בלשכות הגיוס. ובמטרה לצרף ראשי ישיבות נוספים כחברי הועד. במקביל באגו”י טרם הוחלט סופית על התכנסות המועצת עקב התנגדות של חלק מהאדמורי”ם
------------------- 
מודעות פורסמו הלילה ברחבי הארץ: "זעזוע ושאט נפש" נגד מנחם כרמל ורשת 'בר כל', שמחללת בריש גלי את שנת השמיטה ומפירה את הוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
------------------- 
ברוך דיין האמת - טרגדיה ברחובות: האברך ר' אברהם אריאל ז"ל נפטר בשבת, אמש נערכה ההלוויה, הבוקר תיערך הברית לבנו.
------------------- 
'ווינט': קבוצת אנשי ציבור השיקו קמפיין למימון הוצאות הערעור של אורי לופוליאנסקי. "הוא במצב כלכלי קשה ואינו יכול לממן עורך דין. הוא תורם המון, הגיע הזמן לסייע לו
------------------- 
הרב אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה יצא הערב לארה"ב למען קרן השביעית. מרן הגר"ח באופן נדיר ליווה את הרב רובינשטיין עד פתח הבית בברכת נסיעה טובה וצירף איתו מכתב תנחומים לרב הלפרין נשיא קרן השביעית בארה"ב היושב שבעה על פטיאת אחיו הרר יוסף.
------------------- 
 הגר”מ קוטלר ר”י לייקווד שהגיע לביקור בן 48 שעות בארץ הגיע במהלך השבת ובמוצ”ש לביקור אצל הגראי”ל הגרח”ק והגרמ”ה הירש.
-------------------
קול ברמה במרתון השמעות של מרן הגר"ע יוסף בשבחו של הרדיו קול ברמה.חשוב לציין שזה הקלטה ישנה בת חמש שנים והערב בשל הדברים הקשים של מרן נשיא המועצת מנכל התחנה נתן הוראה להשמיע כל עשר דקות את ברכת מרן על הרדיו
------------------- 
 חצות בסקופים:ישי כהן: בכירים בש״ס מאשימים את דרעי:המתקפה על קול ברמה בעקבות שיעור של הגר”ש עמאר המועבר ברדיו ופרשנות שדרעי נגרר לתמוך ברב עמאר

להמשך המבזקים כנסו כאן:



------------------- .
תחילתה של אינתיפאדה? מפכ”ל המשטרה לשעבר אסף חפץ בראיון:ישנה אינתיפאדה ולא משנה איך קוראים לזה, אני הייתי מבטל פגישות בחו”ל בתקופה כזו, הבעיה שכל האירועים הם ספונטניים וקשה לשלוט עליהם
------------------- .
יום פטירת הגר”ע יוסף, הזמר שאול חיון שהפיק סינגל על רגעי הפטירה והפרידה בראיון:הפסקתי למכור דיסקים אני מחלק בחינם כי הציבור החליט להעדיף לצרוב, את השיר כתבתי כאשר התברר שמרן כבר לא ימסור שיעורים בלוויין.
-------------------  
: בשעת לילה מאוחרת סיימו מתנדבי יחידת חילוץ מגילות, מ"י מחוז ש"י, את חילוצם של שני הצעירים שנתקעו בנחל דרגה כשהם תשושים וסובלים מקור. שבוע טוב!
------------------- 
‬: גל ברגר: ‏בכיר חמאס בעזה ח'ליל אלחיה: קיבלנו בצער הידיעות על שאירע בסיני. במסר למצרים: "מעזה יכול לצאת לכם רק טוב".
קהיר מאשימה פלס' מעזה במתקפה בסיני
------------------- 
‬: הממשלה תדון היום בחוק העמדה לדין של ישראלים שיצטרפו לדאעש .לאחר שהתברר כי ישראלים מצטרפים לארגוני טרור במדינות זרות, תדון היום ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק של לבני; העונש - מאסר של חמש שנים.
------------------- 
‬: הדס שטייף: העוזרת שהעידה נגד יוסי פריינטי חזרה בה
------------------- 
‬: ארגון הטרור חמאס ביצע מוקדם הבוקר אימון בירי רקטות משטח רצועת עזה.
שתי רקטות נורו משטחי גוש קטיף לשעבר. אחת נורתה לטווח קצר ונפלה בשטח רצועת עזה והשנייה לטווח הארוך ונפלה בעומק הים.
 -------------------
 ממשל אובמה מנע פגישות בין שר הביטחון יעלון לשר החוץ האמריקני קרי וניסו למנוע פגישה בין יעלון לשגרירת ארה”ב באו”ם. יאיר לפיד:יש משבר עם ארה”ב שחובה לטפל בו
 -------------------
צה''ל עצר במהלך סוף השבוע 15 מבוקשי חקירה ביהודה ושומרון, החשודים שנעצרו הם תושבי ג'נין, רמאללה, בית לחם וחברון, כל המחבלים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.
 -------------------
 בנתבג כעת האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א בדרכו לניו יורק
 -------------------
 מושב החורף של הכנסת ייפתח מחר בנאום של נתניהו ריבלין הרצוג ואידלשטיין. יו”ר הכנסת אידלשטיין ינהל מאבק במהלך המושב נגד מיזם מאה ימים של שקיפות שנועד לנהל חקירות ומעקבים אחר חברי הכנסת.
 -------------------
 מודעות פורסמו הלילה ברחבי הארץ: "זעזוע ושאט נפש" נגד מנחם כרמל ורשת 'בר כל', שמחללת בריש גלי את שנת השמיטה ומפירה את הוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
 -------------------
ברוך דיין האמת - טרגדיה ברחובות: האברך ר' אברהם אריאל ז"ל נפטר בשבת, אמש נערכה ההלוויה,  הבוקר תיערך הברית לבנו.
 -------------------
'ווינט': קבוצת אנשי ציבור השיקו קמפיין למימון הוצאות הערעור של אורי לופוליאנסקי. "הוא במצב כלכלי קשה ואינו יכול לממן עורך דין. הוא תורם המון, הגיע הזמן לסייע לו".
 -------------------
 ירושלים על סף רתיחה: רשויות אכיפת החוק יפעלו היום (ראשון) במתכונת מתוגברת בבירה, וכ-1,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יתווספו לכוחות במזרח העיר בעקבות ההסלמה באלימות בימים האחרונים.
-------------------
כוחות הביטחון צפויים גם לפעול במשותף עם רשות המסים, ההוצאה לפועל ועיריית ירושלים, מתוך כוונה להתמודד עם המתפרעים ולבצע פעולות אכיפה במזרח העיר, במקומות שבהם הדבר לא בוצע מזה תקופה ארוכה. המשטרה מתכוונת לפעול בשלוש גזרות עיקריות בפעילות ממושכת שתיארך לפחות חודש ימים, כשעל כל גזרה יפקד קצין בדרגת תת-ניצב. עליית המדרגה במתיחות בבירה הורגשה אמש, לאחר שצעירים פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון במספר שכונות במזרח העיר.
-------------------
כמה עשרות רעולי פנים חסמו כבישים, הבעירו פחים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה בסמוך לבית אורות בשכונת א-טור. אדם אחד נפגע קל מאבן ולא נזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה ומשמר הגבול שהגיעו למקום פעלו באמצעים לפיזור הפגנות. נוסף על כך, נזרקה אבן לעבר הרכבת הקלה בציר בית חנינה-שועפט. נזק נגרם לשמשה. לא היו נפגעים, כוחות משטרה ממשיכים בסריקות לאיתור חשודים.
-------------------
בשכונת בית חנינא, שוטרים זיהו צעירים פלסטינים שמתכוונים ליידות אבנים. הם נעצרו לפני שהצליחו ליידות את האבנים, שלושה מהם עוכבו לחקירה. מוקדם יותר הוכנס לשכונת סילוואן שבדרום-מזרח העיר טרקטור בתיאום עם עיריית ירושלים על מנת לפנות גרוטאות, אבנים ופסולת מהכביש, במטרה לאפשר תנועה חופשית לכלי רכב של תושבי המקום. מספר צעירים החלו ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר הטרקטור. לא היו נפגעים. כוח של משמר הגבול שנפרש במקום פיזר את המיידים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

 -------------------
כבאים שהוזעקו לכבות כלי רכב בוער ברחוב גוש עציון בחיפה גילו 11 בלוני גז אמוניה במשקל חמישה קילוגרמים. הכבאים כיבו את האש וניטרלו את בלוני הגז. לא נגרם נזק ממשי.
בעל הרכב, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, נעצר. במשטרה טוענים כי החשוד מוכר מתחום גניבת בלוני גז והרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך עם חשוד נוסף מאותו תחום
-------------------
הלוויית המחבל תתקיים בשעות הלילה
-------------------
יחד עם זאת, בית המשפט הורה למשטרה לאפשר לבני משפחתו של המחבל הדורס מסילוואן לקיים את הלוויתו עוד הערב בשעה 22:00 ובהשתתפות 80 בני משפחה ואחרים בלבד. יחד עם זאת במשטרת ירושלים שוקלים לערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה ולבקש לדחות את ההלוויה לשעה מאוחרת יותר.
-------------------
מטרת המשטרה בעיכוב מועד ההלוויה, היא למנוע עימותים והפרות סדר צפויות בתומה. בני משפחתו של המחבל מתכוונים לקבור אותו בבית העלמין שצמוד לחומה הצפונית של הר הבית.
 -------------------
יו"ר וועד ההורים בתל אביב, עדי אדרי, הסבירה הבוקר (ראשון) בתכניתם של "אורלי וגיא" כי ההחלטה לבטל את טיול שכבת כיתות ח' לירושלים הגיעה בהוראת עיריית תל אביב ועבור מספר מסוים של בתי ספר בעיר. זאת, בניגוד למשתמע מתגובת עיריית תל אביב אמש, לפיה מדובר היה בהחלטה יזומה של בתי הספר עצמם.
-------------------
אדרי, בעצמה אם לתלמידה בכיתה ח' בעיר, הסבירה כי מדובר בביטול נקודתי, עליו הוחלט לאור פניות של מספר הורים בבתי ספר בעיר, אשר היו אמורים לצאת השבוע לטיול שנתי. לוועד ההורים, כך הדגישה, לא הייתה שום מעורבות בהחלטת הביטול.
-------------------
"המצב הביטחוני לא משהו, אז מבטלים ומשנים", הסבירה אדרי, כשציינה כי גם היא לא הייתה שולחת את בתה לטיול בעיר. היא הוסיפה כי היא "סומכת על הרשויות בעניין וכי "ירושלים נשארת בירת ישראל. האתרים החשובים בה ממשיכים להיות חשובים ותלמידי ת"א יגיעו לשם, גם אם לא השבוע".
-------------------
היא ציינה בנוסף כי "גם כשיש שיטפונות בנגב מבטלים טיולים לנגב, ואני לא חושבת שאף אחד היה רוצה להיות מורה שאחראית על סיור של 40 תלמידים לירושלים בתקופה כזאת
 -------------------
אבי בלום בטורו:  ביטאון עם מסננת:  "בפלסטין קוראים לזה מסוננת" אמר האדמור מבעלזא בשטייעדיגא תורה, מעמד שהפך למסורת ומעורר בכל שנה ושנה הדים נרחבים,   הדברים שנאמרו ע"י האדמור שנשלחו לצורך פרסומם בהמודיע:  יש היום כלי שנקרא אינרטנט,  אין צורך להרחיב ולהסביר,  כל אחד מבין ויודע במה מדובר,  כשהכלי הזה יצא היו הרבה אנשים שקיבלו מזה כאב ראש מה יהיה, הקב"ה הביא אותנו לניסיון שלא נוכל לעמוד בו,  היו כאלו שאמרו שהקב"ה מביא ניסיון מביא גם פתרון ועצה לזה איך אפשר להתחזק נגד הניסיון הזה,  ב"ה לא עבר זמן רב ומצאו פילטר-מסננת,  האינטרטנט הינו טריפה לכל הדעות אבל ב"ה שזה עם פילטר וניתן להימנע לא להגיע לכל הנסיונות הקשים,  רואים שם את הדברים הגרועים ביותר, 
וכיצד פרסמו את הדברים בהמודיע?  הנה ציטוט,  לא נגענו (בהמודיע דווקא כן)    "יש היום כלי שנקרא אינרטנט,  אין צורך להרחיב ולהסביר,  כל אחד מבין ויודע במה מדובר,  כשהכלי הזה יצא היו הרבה אנשים שקיבלו מזה כאב ראש מה יהיה,  הקב"ה הביא אותנו לניסיון קשה", 
הא ותו לא. 
מצאו את ההבדלים.
-------------------
משה הלר ידיעות ירושלים חושף: חרדי תושב ירושלים מוכר תעודות סטודנט בתמורה למאות שקלים! כל הפרטים על החשיפה של שיטת העבודה הפשוטה, ואיך בדיוק עלו עליו?  וגם:על הבחירות ברבנות ירושלים והמסקנות מהמערכה הסוערת.
ישי לפידות בראיון נוקב:עברנו מערכת בחירות לרבנות ירושלים עם הרבה רפש שרבנים מכובדים נאלצו שלא מרצונם להתבזות,מי זוכר את המערכה הקןדמת לרבנות ירושלים?היום יש אמצעי מדיה שמעבירים אינפורמציה במהירות.ומה דעתו כתושב נתניה על הגרמ"ח לאו?
פוגרום נערך השבת בית הספר משכנות דעת בבית שמש, מתי רוזנצוויג דובר עיריית בית שמש בראיון: "התלמידות שהגיעו לפעילות 'בתיה' מצאו דלתות עקורות והשחתה, עדיין לא ברור אם זה קשור לעימות שהיה עם בית הספר 'שפות ותרבויות' כיוון  שזה מתחם אחר, הוגשה תלונה במשטרה".
הרב חזקי ליפשיץ מבית חב"ד בקטמנדו בראיון על אסון האוטובוס: "מדובר באוטובוס עמוס נוסעים שהתהפך לתהום, לצערנו יש שתי ישראליות הרוגות ומספר פצועים". כיצד בוצע החילוץ במסוק?  איך מתמודדים עם עומס האירועים הקשים לאחרונה? ומה מושך אלפי ישראלים לטייל דווקא בנפאל?
שאול חיון מספר בראיון על השיר שהוציא לזכרו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, מה הסיפור המרגש שעומד מאחורי הוצאת השיר כעת? ומה הכי חסר לו מאז פטירתו של מרן?
להאזנה חייגו: 055-980-8000 או מכשרים 055-978-4772

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.