רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

תגובה - נאמני הרבי או נאמני וילשאנסקי

לכבוד

ר' חיים שי שאולזון
שלום וברכה,

לפני שבוע וחצי פרסתם הבהרה בנוגע להשקפתו של הרב וילשאנסקי ע"י משהו אנונימי הקורא לעצמו 'נאמני הרב וילשאנסקי ונאמני צפת', ראשית כל אני זוכר שאחרי ג' תמוז הייתה קבוצה מהרצליה שקראו לעצמם 'נאמני משיח', עכשיו אני מבין שהמשיח של הצפתים זה וילשאנסקי ולא הרבי, וזה בעצם כל הסיפור.
אני אישית למדתי בצפת תקופה (אחרי שסיימתי את לוד, סנדי וילשאנסקי הצליח לשכנע אותי לבא לצפת) דברתי אישית עם הרב וילשאנסקי על כל העניין של משיח, והשקפתו האמתי היא שהרבי נמצא באוהל הקדוש, הוא נגד כל השיגעונות של המשיחסטים (דגלי משיח, כיפות יחי, כתיבת שליט"א, חלוקת דולרים וכיו"ב) הוא דיבר איתי דברים מאוד חרפים נגד כל אותם משיחסטים, אלא שאין לו ברירה והציבור שבא לישיבתו הם רק משיחסטים (בעיקר ילדים ממשפחות בעלי תשובה) כדי למצוא חן בעיניהם וכדי שיגעו אליו לישיבה הוא כותב שליט"א ונותן לבחורים ללכת עם כיפות יחי ולרקוד עם דגלי משיח וכיו"ב.
ולכן זו אחת הסיבות שקמתי ועזבתי את הישיבה בצפת, כי לא יכולתי לסבול בן אדם שמדבר דברים בכל מיני כנסים ואח"כ בחדרי חדרים הוא מדבר בדיוק להפך, לא יכולתי לחיות עם השקר הזה, [בנוסף לא הסתדרתי עם רמת הלימוד הנמוכה בצפת, כל הצוות שם בנוי מלכתחילה (איך שהם בנו את הישיבה) לבעלי תשובה ולנוער נושר בחב"ד לכן הרמה בלימודים יחסית לכפר למגדל ולקריית גת מאוד נמוכה].
לגפו של עניין אני רוצה להתייחס למה שנכתב בהבהרה:

להמשך כנסו כאן:

 
1.      הם קוראים לעלון שכמה ילדים משעוממים הוציאו ב 770 בשם 'הניסיון האחרון' בטאון רשמי, מי בדיוק קבע שזה ביטאון רשמי? מה עם עיתון כפר חב"ד שזכה לעשרות מענות מהרבי זה לא עיתון רשמי?
2.      הם מקפדים בכל פרסום לכתוב על וילשאנסקי (כמובן מתוך "ענוה" של חסידים) ראש ישיבות חב"ד צפת קטנה וגדולה, חיפה, חנוך לנער והישיבה הטכנולוגית, וכי בקרית גת אין ישיבה קטנה וגדולה?! וכי בתורת אמת אין ישיבה קטנה וגדולה?! וכי באור יהודה אין ישיבה קטנה וגדולה?! למה אותם ראשי ישיבות לא כותבים על עצמם ראשי "ישיבות" וחוץ מזה בחיפה ראש הישיבה זה מנדי וילשאנסקי, וחנוך לנער זה ליזי וילשאנסקי, אז מה הרעש שוילשאנסקי עושה "ראש ישיבות".
3.      "מו"צ בקהילת חב"ד צפת באישור המרא דאתרא הרב מרדכי ביסטרצקי" התקשרתי לרב בסטרצקי לשאול אותו האם הוא מאשר את זה, הוא הכחיש את הפרסום הזה ואמר לי שהרב וילשאנסקי לא עונה אף פעם לאנשים בעיניני הלכה, אלא יש חלק מבוגרי הישיבה שמתייעצים אתו בעניינים אישים כמשפיע ולא כרב פוסק הלכה.
4.      עוד נכתב ש"את החינוך הזה ראש הישיבה מעניק לכל תלמידיו הפזורים בכל רחבי העולם ומשמשים כמשפעים, רמ"ים, ראשי ישיבות ואנשי חינוך " איזה ראש ישיבה יצא מצפת ?! גם בישיבות של המשיחסטים (אור יהודה, ראשל"צ, נצרת) ראשי הישיבות שם הם לא בוגרים שלו אז מה הם מוכרים לנו?! גם משפעים אפשר לבדוק כמה אחוזים מהמשפעים והר"מים בישיבות חב"ד הם בוגרי צפת? התשובה - אחוז הכי נמוך מכל הישיבות, את בוגרי צפת תראה כשחקנים ב'ניצוצות של קדושה' או בתוכניות של 'ראלי' (שם הם באחוזים הכי גבוהים) אבל לא תראה אותם מוסרים שיעור עינוני בגמרא ובחסידות.
5.      שימו לב איך מענייני אמונה הוא עובר ישר לפוליטיקה מגעילה, "ראש הישיבה התייחס בדבריו למגמה חדשה בקרב קבוצות מסוימות בחב"ד שעזבו את דרכה של חב"ד ומנסים להפריד ברבי כרבי, לרבי מלך המשיח.... בדבריו רומז ראש הישיבה מול 'ועד התמימים העולמי' המנסים להשתלט ולסלף היסטוריה של ארגון האש"ל בחב"ד."  תראו איך שוילשאנסקי מערבב בין הנושא של משיח לפוליטיקה, ואת הרעל הזה הוא מכניס לנוער התמימים, דבר ראשון גם ראשי ועד התמימים העולמי מאמנים שהרבי משיח וכפי שכותבים בפרסומים של "ונזכה זעהן זיך מיט'ן רבי'ן והוא יגאלנו" והאמונה של וילשאנסקי היא בכלל לא שונה גם הרב וילשאנסקי נוסע לאוהל לרבי והוא מאמין שהרבי יקום ויגאל אותנו בדיוק כמו החוזר ר' יואל, לגבי היסטוריה של ארגון האש"ל לית מאן דפליג שמי שהתחיל וייסד את האש"ל בתשרי היה החסיד ר' משה ע"ה ירוסלבסקי, ב"ה יש לו בן בשם הרב ירוסלבסקי מב"ד רבני חב"ד מד"א דנחלת הר חב"ד ואפשר לשאול אותו את היסטוריה, הוא מספר את זה קצת שונה מהשקרים שמספרים לילדים בצפת (ובכלל הרי בחב"ד הסבירו תמיד למתנגדים שהבן יורש, ביחוד בב"ב עם הרב לנדא, ובצפת עם הרב ביסטרצקי ובכל המלחמה של וילשאנסקי על אגו"ח לתת למשפחת מיידנציק, אז למה פה לא הולכים לבן של משה ירוסלבסקי?!).
6.      אח"כ הם כותבים דברים חמורים נגד החוזר ר' יואל כהן "לדעת ראש הישיבה היו לו זכיות בעבר אבל כיום כאשר הוא מפריד בין הרבי לרבי מלך המשיח הוא טועה ומטעה, ואגב דברים אלו חוזר ואומר ראש הישיבה בפני בחורים בישיבה שאל להם להיכנס לשיעוריו כי הוא למעשה כיום טועה ואין מה לקבל ממנו מאומה" – כל זה שקר והרב וילשאנסקי לא חושב כך עובדה שבניו של הרב וילשאנסקי ליזי וסנדי היו נכנסים לשיעורים של ר' יואל בא, וששאלתי אותם מה זה? הם אמרו שאבא אמר שאין בעיה להיכנס לשיעורים של ר' יואל, המשפיע בצפת הרב יוסף יצחק אופן (שבצפת הוא המבין הכי גדול בחסידות) אומר מפורש שר' יואל הוא המבין הכי גדול בתורת הרבי, אז אל מי אתם עובדים? מה שוילשאנסקי עוד לא למד ר' יואל כבר שכח, איך אין בושה לילד פישר לכתוב דברים כאלה על יהודי שבמשך ארבעים שנה צמוד לקודש הקודשים ועוסק בתורת הרבי, צריך להיות פושע ובור חסר היסטוריה מנמלית, הרי כמעט כל התורה של הרבי שלומדים בחב"ד נערכה ע"י ר' יואל באישור הרבי, ויותר מכל ר' יואל אומר בפומבי שהוא מאמין שהרבי יבוא ויגאלנו וילשאנסקי לא שונה ממנו בעניין זה, השונה הוא בפוליטיקה שר' יואל לא הולך עם החברה של וילשאנסקי ולכן הם מלכלכים אותם ויוצאים נגדו.
7.      הם חוזרים עוד פעם במכתב וכותבים שהעלונים שלהם זה העיתונים הרשמיים של ליובאוויטש, למה? כי שלום בער דרייזין ממן אותם ואבא שלו היה משפיע, אתם מבנים מה נחשב רשמי, פשוט כמה ילדים מצפת עושים צחוק מכל חב"ד ומהרבי.
8.      מסבירים לנו שהרב ולישאנסקי "ישב רבות בהתועדיות עוד בשנות הלמדים וזאת בשונה מהמשפעים כיום שלא שמעו ישירות אלא רק מצטטים דברים שקראו או שמעו"  אני לא מבין, הרב וילשאנסקי ישב בהתועדיות האלה לבד?!  כל מי שהיה שם נכחד רח"ל ?! איזה שטויות, אתה מסתכל בשאר הישיבות משפעים הרבה יותר מבוגרים מוילשאנסקי שבאמת זכו לשמוע ולראות מהדור הקודם (אלי לנדא, מ"צ גרוזמן, י. כץ, חיים שלום דייטש, משה נפרסטק, וכיו"ב) אז על מה הם מדברים.
9.      הם מסברים שהעלונים שיוצאים לאור ע"י הכנסת אורחים של 'הועד' הם "ע"י נערים פוחזים שאין בהם לא תורה ולא יראת שמים והם לא זוכים להתחנך אצל משפעים מהדור הקודם כמו בישיבה בצפת שהיא למעשה הישיבה האחת והיחידה הממשיכה את הדרך החב"דית המסורתית מדורי דורות כפי שראש הישיבה קיבל עוד בברינואה מהמשפיע הידוע ר' ניסן נמנוב", כל אחד יכול לבא ולראות את מוסרי השיעורים לתמימים האורחים בתשרי בועד מדובר באנשים מבוגרים בעלי צורה ראשי ישיבות בחו"ל ובאה"ק (מאוהלי תורה, קרית גת, לוד) באש"ל מוסרי השיעורים זה מדרכים בקעמפ של 'אורו של משיח' זה הרמה של הצפתים, אז למי בדיוק הוא מתכון שהוא קורה 'נערים', ועוד אני לא מבין על איזה משפעים הוא מדבר מהדור הקודם שנמצאים בצפת, מי עופר מידובניק בעל תשובה מהדור הקודם של ה'מפינקים' של חיפה האדומה זכה לשמוע התועדויות בלמדים בחוות השיקמים , ירון נאמן גם מהדור הקודם של הקיבוצניקים זכה לשמוע התועדויות בלמדים מזקני התק"ם, אפי' הרב אורנשטיין שהוא קצת יותר רציני מכל הליצנים בצפת הגיע מישיבה ליטאית מהמושב חמד, כל השאר זה כבר קבוצת ילדים שאת ההכשרה שלהם קיבלו מדריך מפי מדריך עד הגנרל של קמעפ אורו של משיח בכבודו ובעצמו,
10.  "המסרים שנמסרים כאלו ראש הישיבה מדבר בשתי קולות", כל בוגר יכול לשאול את הרב וילשאנסקי מה דעתו והוא יגיד לו במפורש ואפשר לשמוע שתי קולות, "וכל פעם שהוא מזכיר את שמו הק' של הרבי בתוספת מלך המשיח שליט"א" כן, אבל רק בישיבה בצפת, אפשר להיכנס לחב"ד אינפו ולשמוע שבכל התוכניות רדיו שהזמינו את הרב וכשלאנסקי הוא לא אומר על הרבי מלך המשיח ובוודאי לא שליט"א.
11.  "מקנאים בהצלחה המסחררת של מוסדות שראש הישיבה עומד בראשם .... שזוכים להכרה מלאה של הגופים הרשמיים של תנועת ליובאוויטש החל מבית דין רבני חב"ד, ועד אנשי צא"ח ששולחים לשם את ילדיהם ביודעם שזה כור החינוך החסידי היחיד כיום בליובאוויטש." -  מי בדיוק מכיר בכם, אם אני לא טועה בית דין רבני חב"ד הוציא כמה פעמים מכתבים חרפים נגד הרב וילשאנסקי על כל המלחמות שהוא עושה בליובאווטיש ועל כל מיני כנסים שהוא מארגן בנפרד כדי לתפוס כבוד ושליטה, ביטוים כאלה חרפים לא נכתבו נגד אף ראש ישיבה בחב"ד, ומה עשה וילשאנסקי כינס כנגד בתוך בית כנסת בשיכון ה' בבני ברק את צוות הישיבה בצפת הכתיר כל אחד כמו"צ ויצא עם מכתב להגנת עצמו על ידי העובדים שלו במוסד, פשוט צחוק מעבודה ממש לא רמה, אבל לילדי קמעפ זה בסדר הם לא קולטים שאפי' רבני המשיחסטים (כפי שראינו בכנס המנהלים האחרון שוילשאנסקי אירגן) עזבו אותו כי הם קלטו שלא מדבור פה במלחמה על אידאולוגיה של משיח ויחי אלא מדובר פה במלחמה על כבוד ושליטה גרידא.
12.  "לסיכום ראש הישיבה שליטא היה והינו עדיין מראשי תנועת המשיחסטים הוא זה שנותן את הקו הברור, ראש הישיבה הוא גאון עצום בנגלה ידען בחסידות .... בקיא בהוויות העולם ... אין לנו אלא לסיים אשרינו ... שזכינו שהראש ישיבה הרב וילשאנסקי מנהיג אותנו.."
תמיד אצל חסדים שרים אשרינו שאנו חסדים תמיד ידענו שהרבי הוא מנהיג אותנו, אבל את הצפתים הרבי וילשאנסקי מנהיג ולא הרבי מיליובאוויטש, התגלה למפרע הפרצוף האמתי של הצפתים לא מדובר פה כלל על נושא משיח רבי וכיו"ב אלא יש פה תאבה לשלטון ושררה וזה בעצם הסיפור האמתי אחרי ג' תמוז וילשאנסקי ניסה לתפוס שליטה בחב"ד, וכפי שאמר פעם לאחד מצוות הישיבה ששאל למה הוא מקבל כל בחור, הוא ענה שככל שיהיו לנו יותר בוגרים בתוך חב"ד תהייה לנו יותר שליטה על חב"ד, בשנים האחרונות הציבור המשיחסטי קלט את זה ונמאס להם לחיות תחת שליטה של משפחת וילשאנסקי, הוא פותח מוסד ושם את בניו או חתניו כמנהלים, כל אירוע הוא חייב להיות ולדבר ואפילו להנחות, הוא מעורב בכל פוליטיקה חב"דית עד לפוליטיקה הכי קטנה, נדחף בכח בעיות של קהילות של חב"ד ברחבי הארץ אפי' שלא בקשו ממנו, לציבור זה נמאס ואולי לא כולם יודעים אבל לפני כמה שנים התחילה בשקט התקוממות נגד וילשאנסקי החלוץ הראשון היה ברעל'ה הנדל ראש ישיבת חב"ד באור יהודה שפתח ישיבה קטנה וגדולה לקהל המשיחסטי שרוצה יותר שילדיו ילמדו ולא שישלחו את ילדיו להתעסק בכל מיני פוליטקות של קהילות חב"ד ברחבי הארץ ולכל מיני מרכזי משיח מצחקים שלוחמים בשלוחי חב"ד. וכיום יש עוד כמה ישיבות וארגונים שלא תחת שליטת משפחת וילשאנסקי, ועכשיו המלחמה שלהם היא להציל את עצמם לפני ההתרסקות שלהם שניראת מאוד קרובה, כי הציבור התחיל להבין שמשתמשים בו ובילדיו למטרות מלוכלכות ולא לחינוך טהור של רבי ומשיח כפי שהם מוכרים באנ"ש. כי כפי שהסברנו מה שכל ילד בצפת יודע שוילשנסקי לא שונה בהשקפה במשיח מאנשי ה'ועד' אלא השוני והמחלוקת היא אך ורק מי ישלוט וינהל, זה כל הסיפור.
כל מי שחשוב לו עתיד ילידיו ירחיק אותם מאנשים אלו הרחוקים מחינוך וחסידישקייט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.