רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 באוקטובר 2014

יושר ואמת - משפחה ופוליטיקה

מאת אחד הרבנים

הנושא הבוער מכל, אשר עומד כעת במוקד הדרמה היהודית, הינה הבחירות הצפויות לנו לרבנות בירת האומה והארץ בעוד כשבוע וחצי.   

בחירות כאלו, כמוהן ובדומה לבחירות לרבנות הראשית לישראל שנערכו לפני כשנה ו-3 חודשים, מהוות את שיא השפל שהיהדות אי פעם יכלה לתאר שתבוא עליה.  בעוד בעבר נושא בחירות לרבנות היה דבר שהוד וקדושה נלווים אליו, הרי שבימינו, "על זה היה דוה ליבנו..."

שואל אני את עצמי פעמים כ"כ רבות, למה? למה ישנם כ"כ הרבה רבנים, גדולים וחשובים כ"א לפי דרגתו ומעלתו, אשר מגישים מועמדות למשרות רבניות רמות מעלה שכאלו?  האם אין די יכולת בידי גדולי הזרמים השונים לאחד מועמד אחד עבור כל זרם? מדוע ישנם 18 מועמדים למשרת הרבנות בירושלים?

(יוצאים מן הכלל בסוגיה סבוכה זו, הינם גדולי רבני הציונות הדתית, אשר השכילו להתאחד כולם כולל כולם סביב מועמד אחד למשרת הרב האשכנזי של הבירה – הלא הוא הרב אריה שטרן שליט"א.  באם יזכה הרב שטרן בתפקיד זה – הרי שניתן יהיה לומר שזכייה זו היא בכוח האחדות בלבד.)

וכאן תישאל שאלת השאלות, מדוע הציבור החרדי האשכנזי מסרב בצורה עיקשת לנהוג באחדות מתבקשת זו ולהביא מועמדים מוסכמים על כל פלגיה הרבים?

הגר"א שולזינגר הוא מועמד נכון וראוי.  ירושלמי זה עידן ועידנים, אחד הברגים הוותיקים והחזקים בקרב הממסד המתקרא בשם "רבנות ירושלים" במשך 40 שנה האחרונות בתור רב של אחת השכונות הגדולות בעיר – שכונת גילה ובתור האחראי על מחלקת הכשרות והעירובין, ויסלח לי הגר"א שליט"א באם החסרתי תפקידים נוספים.  זהו רב המעורה בתוך הירושלמיות יותר מכל אחד מהמועמדים האחרים לכתר הרבנות הירושלמית, אשר שכונתו מעורבת, בה חיים חסידים, ליטאים, מזרחיסטים ומזרחיים, אשר מכיר את מערכת הרבנות בצורה מקצועית יותר מכל מועמד...

גם הגרמ"ח לאו שליט"א הינו מועמד ראוי, בהיותו בן למשפחת אצולה רבנית ובהיותו ת"ח אמיתי ונקי כפים, רב פוסק בעירו משך שנים רבות ונואם בחסד עליון, והכי חשוב – מקובל על כל החוגים הפנים חרדים-אשכנזים – ליטאים וחסידים כאחת.

אך כאן, ובדיוק כאן, נשאלת שאלת השאלות:
הייתכן שמשפחת לאו ושלוחותיה תמשכנה לקטוף כל תפקיד רבני-אשכנזי בארצנו, עד שיבלו שפתותינו מלומר די???

הייתכן שבמשפחת לאו עדיין לא הבינו את אשר החלו להבין בני משפחת הגר"ע יוסף זצ"ל – את זה שלא ניתן להמשיך בדרך הקומבינות והשחיתות הבלתי נתפסת להגיון אנושי?

אני מסוגל להבין את הצער שכנראה עולה לבני משפחת הגרמ"ח לאו שליט"א (שכידוע הינו בכור בני הגרי"מ לאו שליט"א) מאי בחירתו לרבנות העיר נתניה, עיר בה פועל וחי כבר רבות בשנים. ומעבר לפועלו בנתניה, היותו תלמיד חכם ובר אוריין בקנה מידה העולה רבות מאוד על כל בני משפחתו הנושאים במשרות רבניות (רוב בני משפחתו...), אשר לצערו ולצער כל המשפחה כולה לא הצליח להתקדם למשרת רב עיר וכיו"ב. 

אך כאן, ודווקא כאן, ערב הבחירות לרבנות בירת ישראל מקדמת דנא, חייבת, ככל שרק תינתן, האפשרות לבוא ולומר:  "עד כאן"! עד כאן לאותם אלו שמנסים להריץ מועמדים ללא שיקולי דעת נכונים והגיוניים המונעים   מפוליטיקה עקומת שפה וצורה.

ובשטח, מה אם כן צריך לקרות ביום שלישי הקרוב?
ביום שלישי הקרוב צריכים להיבחר רבנים ראשיים לעיר הבירה, אשר יביאו אותה למה שכתב נעים זמירות ישראל בספר תהלים – "עיר שחוברה לה יחדיו".  עיר שחוברה לה יחדיו הינה עיר שכולם ירגישו את השתייכותם האמיתית אליה ולרבניה.

להמשך כנסו כאן


נוריד את מעטה ההתנגחויות בין הציבור הדתי-לאומי לחרדי, נוריד את כל סממני הפוליטיקה הגסה והמלוכלכת, והתמונה הינה תמונה ברורה:

אנשי ירושלים הם שצריכים להיות רבני ירושלים!

הרב אליהו שלזינגר שליט"א, אשר משמש במשך ארבעים שונה כרב אחת השכונות הגדולות בירושלים – שכונת גילה, שכונה המאחדת בתוכה סוגי אוכלוסייה רבים כ"כ, רב אשר מעורה יותר מכל רב אחר בתפקידים השונים ברבנות העיר – כשרות, מקוואות ועוד, רב אשר הינו היחיד מכל רשימת המתמודדים אשר מועמד לתפקיד זה מתוך צמיחתו באוכלוסייה זו – ומעבר לכך, רב אשר נאמן ומציית לגדולי ישראל – הוא המועמד הראוי ביותר, באמת לאמיתה – לפאר את כס הרבנות הראשית בירושלים – ובכך להמשיך את שושלת גדולי הדור שמילאו תפקיד זה – הגר"י קוליץ זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי זצ"ל וקודמיהם.

וכמה יפה ונאה יהיה לבירת ישראל אם על כס הרב הספרדי ישב הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א, אולי גדול הפוסקים הספרדיים בימינו, איש אשר תחת הנהגתו כראשון-לציון הצליח לקרב, לאחד ולרומם את חלקי העם השונים.  בוודאי ובוודאי שימשיך בדרך ה"ימין מקרבת" שכ"כ מאפיינת אותו ומתוך כך יחזיר וירומם את כס הרב הספרדי הראשי לבירת ישראל, בדומה כ"כ לרבה הקודם של הבירה – רבי שלום משאש זצ"ל.

זכות גדולה תהיה לעיר ירושלים, אך לא רק לה ולתשוביה אלא לכל תושבי ישראל אם שני רבנים אלו ינהיגו ויעטרו את תפארת עיר הקודש וירוממו את קרנה ואת קרן התורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.