רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

ראשי רשויות חשפו בוועדת הפנים: הבית היהודי לוחץ למינוי נציגיו במועצות הדתיות; יו"ר הוועדה ח"כ רגב: אדאג שהבית היהודי לא יבצע מחטף של מינויים פוליטיים

מאת רונית גל - דוברות הכנסת

היו"ר, ח"כ רגב, תקפה עם תחילת הדיון את "חוק הגיור שחתומים עליו השרים בנט ולבני. מעולם לא זלזלו ופגעו ככה בראשון לציון ואני מקווה שתשלמו מחיר על כך ששמתם איקס על הרבנות. רגב גיבתה את ראש הממשלה "בעקבות האמירות החצופות של אובמה ובחיזוק האינטרסים היהודיים. על החוצפה של אובמה נעבור אבל לא נעבור על פגיעה במי הוא יהודי. רגב דרשה לדעת כמה הרכבים מונו למועצות הדתיות וכיצד מתכוונים למנות היכן שטרם מונו".
 
סגן השר בן דהן: "על פי חוק שירותי הדת היהודיים, תוך שנה יש לבחור הרכב למועצות הדתיות: 45% נציגים נבחרי הרשות המקומית 45% על-ידי שר הדתות ו-10% על ידי הרבנים המקומיים. כאשר אין הסכמה בין הגופים הבוחרים, מכריעה ועדת שרים שבראשה רה"מ, וחברים בה שר הפנים ושר הדתות, שבקדנציה הנוכחית לא התכנסה כלל. עד היום מונו 28 הרכבים ובשבוע הקרוב- 10 נוספים. סה"כ ימונו 38. יש לנו 40 ממונים מכהנים שסביר שימשיכו הלאה ו-32 רשויות מקומיות שמסיבות שונות ראש הרשות לא השיב לפניותינו, הם מנותקי קשר". לשאלת היו"ר ח"כ רגב, השיב כי "לא מונה אף אחד בגין אי הסכמות". רגב השיבה: " 32 רשויות זה 64 מינויים פוליטיים לבית היהודי". סגן השר בן דהן השיב: "אנחנו ממנים מינויים זמניים כדי שהמועצה תמשיך לתפקד- על פי רוב ראשי המועצות הקיימים, שאנחנו מאריכים את מינוייהם בחודשיים. אין שום מינוי פוליטי שנעשה. אם נראה צורך נאריך בחודשיים נוספים, כדי ששירותי הדת ימשיכו להינתן ברצף". הוא מנה את הסיבות לעיכובים ובהן הליך הרישום הבירוקרטי, ההקפדה על מינוי אישה אחת לפחות במועצה דתית, ראשי רשויות שלא מקדמים את התהליך, אי עמידה בתנאי סף  לראשות המועצה הדתית ומחלוקות בין הרבנים המקומיים. 

להמשך כנסו כאן:

 
 
ראשי ערים חשפו את הלחצים שמופעלים לדבריהם למינוי נציגי 'הבית היהודי':
ראש העיר קדימה צורן, שביט מס: "למרות שהעברנו רשימה מוסכמת שעונה לכל הקריטריונים, בחר המשרד להתעלם ממנה ושלח לנו רשימה של מועמדים מוצעים מטעמם, שלפחות שישה מהם הם נציגים מובהקים של הבית היהודי.
ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי: הכנו רשימות מוסכמות ואפילו הבנו שצריך את נציגי הבית היהודי ועל אף שלא מגיע להם – שמנו שלושה. ההרכב לא אושר. יועץ סגן השר, הרצל יחזקאל, הבהיר כי ההרכב אושר לפני שבוע, לאחר שהסתיימה המחלוקת בין שני הרבנים בעיר".
ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: פעלתי לפי הנחיות המשרד אחת לאחת וההרכב לא אושר. נציג השר שולח לי שמות מרשימת הבית היהודי, במקום חברי סיעות אחרות כדי שיהיה להם רוב, וכותב לי: "אם תמנה זאת, נאשר את ההרכב".
ראש עיריית בת ים בפועל יוסי בכר: העברנו לפני כחודשיים את הרשימה ולא נעשה דבר. מינו בלא היוועצות עמנו ממונה זמני ואין שום הידברות אתנו. הממונה, שהאריכו את מינויו, לא מקובל עלינו. יועץ סגן השר הרצל יחזקאל שעסק בבת ים: שום הליך בירוקרטי הכי בסיסי, קרי שאלונים, הם לא מילאו. סיימו ההליכים ואז נוכל להתקדם. בכר: פיטרו אב לחמישה והכניסו מישהו מהבית היהודי כי פתאום הוא לא מתאים. יש התעלמות מוחלטת מאתנו".
עמרם דהן חבר מליאת המועצה מהישוב אביבים: "אחרי שהמליאה אישרה את ההרכב, נציג סגן השר אמר שאם נכניס נציג מהמפלגה הכל יהיה בסדר"
 
ח"כ דוד אזולאי (ש"ס): ראשי הערים הציגו דוגמאות למה שקורה עם הרכבי המועצות הדתיות. יש לדרוש מרה"מ לכנס את ועדת השרים בדחיפות. לאחרונה יצא חוזר שהשנה לא יהיו שיפוצים למקוואות ובתי כנסת אבל 60 מלש"ח למחשוב יש. שכר בלניות אין ולמחשוב יש. זה מריח לא טוב".
 
חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד): "הפוליטיקה השתלטה על שירותי הדת. מתוך 944 החברים במועצות הדתיות יש רק 29 נשים. הבלניות ללא הסכמי שכר, עם העברות ממקווה למקווה למניעת קביעות. צריך להבין שזו לא אסופה של ג'ובים".
 
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה( הליכוד, שמואשם תמיד בג'ובים עוד לא עשה 10% ממה שהחברים פה עושים תחת מעטה המקצוענות. הבית היהודי פשוט שודד בלי בושה. ממנים אנשים רק עם זהות פוליטית ברורה. זה בית חרושת לג'ובים. אתם מושחתים אבל מקצוענים".
 
שחר אילן סמנכ"ל עמותת חידוש: "המצב חמור בהרבה ממה שהוצג- 19 מועצות בלבד (14%)פורסמו ברשומות. הבדיקה שלנו מעלה שסגן השר עמד בדיבורו ויש חברת מועצה בכל המועצות שפורסמו- 25 שנים, שזה פי שלושה מהקדנציה הקודמת. עם זאת, המבחן האמתי הוא אם יהיו נשים יושבות ראש. בן דהן: יהיו.
 
יועץ השר, יחזקאל הרצל: נוצר רושם מוטעה של פוליטיזציה. ב-15 השנים האחרונות הייתה במשרד מפלגה אחרת. סגן השר קיבל החלטה אמיצה להאריך את כהונת ראשי המועצות הדתיות ללא קשר מפלגתי, כדי למצות את ההליך הדמוקרטי. ביחס למועצת שלומי- לא סיפרת את הבעיות עם הרב המקומי. לא נעשה שם שום עוול. מי שמסבך את נושא ההרכבים הם ראשי הערים. לדבריו התפרץ ראש מועצת קרית עקרון, חובב צברי: אתה לא מדבר אמת. אתה חרטטן. זה ביזיון".
 
סגן השר בן דהן: "אף ראש רשות לא הראה מינוי פוליטי אחד שנעשה על ידי. לא היה כל מינוי כזה (ראש מועצת עקרון: אתה נקי, זה נעשה על ידי עוזריך). יש למעלה מ-40 ראשי מועצות דתיות שמונו לפני ולצערי לא קצבו את כהונתם ונבחנת האפשרות למנגנון שיקצוב". ועדת השרים אינה מתכנסת כי היו"ר שלה, ראש הממשלה, לא רוצה לכנסה". הוא הדגיש, כי "הבנות אינן וטו. הבעיה היא שראשי ערים חושבים שהם מטילים עליי וטו".
 
היו"ר, ח"כ רגב סיכמה: "חברי הוועדה מעריכים את אומץ ליבך ואת הרפורמות שאתה מקדם. אך מועצות דתיות אינן עסק פרטי של אף אחד. יש פה ריח לא טוב. לא תיתכן התנייה של מינוי בשייכות לבית היהודי. צריך להגיע למצב שכל ההרכבים יאושרו בדיוק כמו הוועדות הקרואות. היא הביעה חשש ממינויים פוליטיים של הבית היהודי בתום ההארכה של החודשיים ואמרה כי  תבדוק הארכה בחקיקה, בחצי שנה נוספת. "לא יהיו מינויים בחטף ובגניבה, ללא הסכמת ראשי הרשויות. אתם תפוקחו בעניין המינויים ולא תמנו עוד חודשיים 200 איש מהבית היהודי".
 
רגב הוסיפה כי תפנה לרה"מ ליועמ"ש ולחברי ועדת השרים על אי כינוסה של ועדת השרים ודרשה לקבל את פירוט המצב בכל הרשויות. היא הצהירה כי יתקיים דיון מיוחד לנושא הבלניות עם הממונה על השכר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.