רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

מרן הגראי"ל שטיינמן: אין זכייה כתורה. אין חכמיה כישראל.‎

מורי ורבותי, אני לא יכול להאריך רק נאמר כמה דברים. יש מי שחושב שעם התלמידים אפשר לעשות מה שהוא רוצה, ולכן הוא מרשה לעצמו לצעוק עליהם, לכעוס עליהם, ואז יש פעמים שנגרם להם אח"כ נזק גדול לכל החיים, שעי"ז שהוא בייש אותם, לכן צריך לדעת שהוא עוסק עם נשמות, שכל אחד מהם יכול להיות ת"ח גדול שיוכל להשפיע על כל העולם בתורה שלו וביר"ש שלו ובמידות הטובות שלו, ואם ח"ו יהי' להיפך. וע"כ יש להזהר לא לצעוק עליהם סתם, כפי שידוע שיש לפעמים שבנ"א קצת מתרגז, אבל אז הוא צריך לזכור עם מי הוא מתעסק? עם ילדים, עם נשמות, שכ"א מהם יכול להיות גדול בתורה ויראה, כל אחד ממש וכמעט שא"א להגיד על בחור זה, לא, ועל בחור זה, לא, אין דבר כזה אלא כ"א ממש, ונקוה באמת שכל אלו שמתעסקים בזה, שהתלמידים יצליחו שכולם ילכו בדרך ה' ובמדות טובות.
ואני רגיל להביא דוגמא ממה שכתוב בגמ' שמונים תלמידים היו לו להלל הזקן שלשים מהם ראוין שתשרה שכינה כמשה רבינו אלא שאין הדור ראוי לכך, שלושים ראויין שתעמוד להם חמה כמו יהושע בן נון, עשרים בינונים גדול שבכולם יונתן בן עוזיאל קטן שבכולם רבן יוחנן בן זכאי, והגמ' מביאה מה הי' ריב"ז יודע כ"כ הרבה תורה, וזה הי' הקטן שבכולם, והנה על יב"ע לא ידוע מי היו התלמידים שלו, אבל ריב"ז העמיד את התורה, ור"ע וכל התנאים גדולים ביותר היו תלמידיו של ריב"ז, א"כ מי המשיך תורה בכלל ישראל, ריב"ז, והוא הרי הי' הקטן שבכולם.
ולכן צריך כל אחד לדעת דבר זה שהוא עובד עבודת קודש עם נשמות קדושות, ולא סתם עבודה כמו שאחד עושה שולחן או ספסל שאין בהם נשמה, כאן זה נשמות, נשמות קדושות של כלל ישראל, וא"א לדעת מה יצא מכל תלמיד, ותסלחו לי כי אולי אני ח"ו מאשים אתכם ואתם באמת לא כך, אבל אני חוזר ע"ז בכל זאת, כי בכל פעם יש מזה חיזוק, וצריך להתחזק שבזמן שהוא עובד יזכור שהוא לא עובד אלא הוא עוסק עם נשמות קדושות שכ"א יכול להיות ת"ח גדול מאד, ריב"ז הי' קטן שבתלמידים ואף שבודאי תלמידי הלל הזקן לא הי' ילדים קטנים, אבל בכ"ז כמו שהיה עם האנשים גדולים אלו, כך גם עם כל תלמיד.
וידועים סיפורים כאלו אפילו בדורות האחרונים שהיה תלמיד שהי' קצת שובב אח"כ הוא נהי' גדול בישראל, ואם אחד עושה מעשה שובבות ודאי שצריך להגיב לו ע"ז, אבל כמגיבים צריך להגיב בזהירות וח"ו לא לעשות יתר על המידה, שהילד יתבייש מזה ואח"כ אוי ואבוי מה יכול לצאת מזה שיעזוב את התורה, כמו שבאמת הי' בכמה מקרים.
והקב"ה יעזור שכל אחד מכם יצליח לחנך את הילדים על דרך התורה ויר"ש וכל אחד יזכה להיות מאושר ע"י שהעמיד תורה בישראל ויזכה לכל טוב א"ס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.