רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 באוקטובר 2014

בעקבות בקשת השר אורי אריאל: מערת המכפלה כולה תהיה פתוחה ליהודים בליל יום כיפור, על אף חג הקורבן המוסלמי

מאת דובר שר השיכון

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל פנה לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון לפני מספר ימים כדי לאפשר ליהודים להתפלל במהלך יום הכיפורים בכל חלקי מערת המכפלה וזאת לאור העובדה שהשנה בניגוד לשנים קודמות, נוצר מצב כי החלק המרכזי של מערת המכפלה לא יהיה פתוח ליהודים במהלך יום הכיפורים.
הדבר נבע בעקבות אירוע נדיר יחסית בו יום הכיפורים וחג הקורבן המוסלמי חלים באותו תאריך.
הערב (חמישי) התקבלה בלשכתו של השר אריאל תשובתו של ראש מטה שר הביטחון חיים בלומנבלט. לדבריו "על פי נוהלי התיאום הקיימים, במידה ומתקיימת חפיפה של חריג יהודי וחריג מוסלמי ובהיעדר הסכמה אחרת בין הצדדים, ישמר הסטטאוס קוו על כנו על פי החלוקה הקיימת באופן יום יומי"
"יחד עם זאת לנוכח קדושת יום הכיפורים התנהלו מגעים מאומצים בהובלת מתפ"ש – המנהל האזרחי מול הווקף ומשרד ההקדשים ברש"פ, אשר במהלכם סוכם נוהל אשר יאפשר קיומו של "חריג יהודי" במערה במהלך יום שישי 3 באוקטובר, בין השעות 16:30-22:30, ובמהלך יום השבת (יום כיפור) תחולק המערה על פי הסטטוס קוו הקיים".
בלומנבלט מוסיף כי ביום ראשון יתקיים חריג מוסלמי וזאת לאור הימשכותו של חג הקורבן המוסלמי.
השר אורי אריאל מברך על ההצלחה החלקית ואומר: "נדהמתי לשמוע כי החלק המרכזי במערת המכפלה יישאר סגור ביום הכיפורים, ואני מברך את שר הביטחון על מציאת הנוסחה שתאפשר למתפללים היהודים לקיים לפחות חלק מהתפילות גם באולם יצחק. מערת המכפלה היא ערש הקיום של העם היהודי, קבורים בה אבות ואימהות האומה ובדורנו אנו זוכים שהיא חוזרת ומתמלאת רבבות יהודים שבאים להתפלל בה. אני מאחל לכולנו גמר חתימה טובה".
על פי הנהוג במערת המכפלה, ברוב ימות השנה האולמות הקטנים (אברהם ויעקב) פתוחים ליהודים ואולם יצחק (הגדול) פתוח למוסלמים. ישנם כעשרה ימים בשנה, בעיקר בחגים, בהם המערה פתוחה רק למתפללים יהודים וכעשרה ימים בהם המערה פתוחה למוסלמים בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.