רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 באוקטובר 2014

"גרממיה של אדום"

מאת הרב אליהו קאופמן

    עניין פרשת ה"ירידה" לגרמניה , על בסיס ה"מילקי" הזול שם מעסיקה כיום כל דיכפין. זו זכותו של אזרח לעזוב את ארץ ישראל אם הדברים נראים לו כך. המתקפה ה"ציונית" על אלה ש"סיר המילקי" העביר אותם על ממונם, היא התקפה צבועה ופראית. הבעיה איננה רק ה"מילקי" אלא כל שאר מחירי המזון בישראל,  שכיום גם בבריטניה ובבלגיה הם זולים יותר מאשר בארץ, וראה איזה פלא - מחירי המזון הכשר והמהודר בארץ יקרים לא פעם פי כמה ממחירי אותם מוצרים עצמם כשהם מגיעים לארה"ב או לבריטניה, למרות שיוצרו בארץ! ואם נוסיף לכך את מחירי הדירות בארץ לעומת אירופה , אזי, אין שום סיבה לעליהום המטורף הזה, שמחיר ה"מילקי" הוא רק הקש ששבר את גב הגמל בעניין. אי אפשר לדרוש נאמנות ל"מולדת" מיהודים שעולמם הרוחני רעוע לגמרי , ומנגד אי אפשר לדרוש נאמנות למדינה –  היושבת על שטחי הקודש, מיהודים חרדים שהמדינה קמה רק כדי לעבירם על דתם.

להמשך כנסו כאן:



    אבל להגר לגרמניה זה כבר משהו אחר לגמרי. הגמרא במסכת "מגילה" מביאה כי "גרממיה של אדום" היא ערשו של עמלק. בגמרא זו מדובר על כך שכאשר "גרממיה" הזו תאחד את כל 360 כתריה ותתחבר עם ה"קיסרות הרומית" תבוא צרה לעולם בכלל, אך בפרט לעם ישראל. כמו כן מספר הכתוב שזו ארצו של עמלק, ויהודים חייבים להיזהר מלדור שם. רש"י פירש את המילה "גרממיה" כ"גרמניה" של תקופתו (וזו של היום...), שאז עוד היתה מחולקת ל...שלוש מאות ושישים נסיכויות! גם ה"גאון מוילנא" הסתמך על הפירוש הזה והצביע על האומה הגרמנית כהמשך לעמלק המודרני. ואומנם, לימים איחד אוטו ביסמארק –  המנהיג הפרוסי, את שלוש מאות ושישים הנסיכויות הללו למדינת גרמניה. ההמשך היה במלחמת העולם הראשונה, ולימים בא האיחוד הנאצי של גרמניה עם איטליה ("הקיסרות הרומית"...) של מוסוליני, ואז ניחתה המכה לעולם , ובמיוחד לעם ישראל.
    אבל מי שמאמין שכל מה שכתוב בכתבי הקודש היהודים יודע להיזהר גם מעמלק , בימים שאיש לא פילל לכך. בשנת 1898 ביקר הקיסר וילהלם השני –  אז מנהיגה של גרמניה, בירושלים. זה היה הביקור הגדול בשורה של ביקורי מנהיגים אירופאים במחצית השנייה של המאה ה-19. וילהלם השני הגיע לארץ ישראל כדי לחזק את בת בריתו,  האימפריה העותומאנית , שהחלה כבר אז לשקוע. כמובן שיהודי י"ם התכוננו לאירוע כמו שצריך, והרי הישוב אז היה ברובו תורתי וחרדי ונטול יומרות מדיניות, והכלל לכבד מנהיג –  ועוד קיסר, מאומות העולם, היה בראש מעייני הקהילה היהודית. הרבנים –  ה"ראשון לציון", ה"יש"א ברכה" (הגאון אלישר) והרב שמואל סלנט הכינו את הטקס היהודי בנושא, שבמרכזו היתה צריכה להיות שירת "הנותן תשועה למלכים". ואז, כשכל הישוב היהודי היה מוכן כאיש אחד למשימה הסתבר שבכל זאת איש אחד החרים את הטקס. למרבה הפלא היה זה דווקא הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד, לימים רבה של היהדות החרדית בישראל. הרבנים הופתעו מהסירוב של הגר"ח זוננפלד להירתם למשימה, ועוד בידעם כי זהו הרב החסיד ביותר של "לא למרוד באומות העולם", והוא היה כבר אז בעל קשרים ענפים עם ראשי האוכלוסיי ה הערבית. משנשאל הגר"ח זוננפלד לפשר עמדתו –  שהיה בה סיכון חיים של ממש כנגד כל יושבי ארץ הקודש היהודיים, הרי שהוא ענה כי "לא חולקים כבוד למלך של עמלק". כהוכחה לדבריו הביא את אותה גמרא ב"מגילה". לשווא ניסו הרבנים האחרים לשכנעו כי "עת אחרת היא", הגר"ח זוננפלד לא הגיע לטקס אלא נותר בביתו. עשרות שנים אח"כ –  עם עליית הנאצים ימ"ש לשלטון בגרמניה, הבינו בירושלים את ש"חכם עדיף על נביא".
     וזהו המוסר השכל לכל אלה שחפצים להגר למדינה שעמה החריב את רומי , למדינה שעמה פרע ב"מסעי הצלב" ביהודים, ולמדינה שחיי היהודים שם היו בדיוק כנבואת ספר "דברים": בבוקר תרצה ערב ובערב תתפלל לבוקר. יהודי גרמניה לא היו רק למרמס גרמני אלא גם רכושם האישי והרוחני היה לבוז. זו גרמניה שההסכלה והרפורמה חיסלו כל יצירה של רוחניות יהודית, וכבר למעלה ממאתיים שנה לא צמחו בה תורה ורוחניות. זו גרמניה שהביאה את השואה המרה לכל אירופה, ואף לצפון אפריקה , וזו גם גרמניה שב"עת החדשה" –  לאחר הלחמה הנוראה , אין יהודייה חיים ברווחה רוחנית נורמאלית.
     כשאני מביט ב"גרמניה החדשה" –  מיום יסוד גרמניה המערבית ועד היום, הרי שאין כלל "גרמניה החדשה". שבטי הניאו נאצים מרימים ראש בכל פינה, המהגרים הישראלים בנו בארץ זו בעיקר רק תרבות של פשע ותועבות, הקהילות הסגורות של "יהודי חבר העמים" הן ברובן קהילות מתבוללות , חלק מה"רבנים" שם אינם יהודים כלל והשאר אינם דתיים. מקוואות, חנויות כשרות וכו' אינם בנמצא וכל ה"גרויות" שם –  כולל אלה שבאות מישראל, הן על בסיס כלכלי ותו לא. והנה באחרונה נוספה גם הגזירהג נגד ברית המילה, כאשר אותו עם שלא מזמן רצח מיליון ילדים יהודים התעורר לפתע עבור זכויות הילדים היהודיים!
      להבדיל מארה"ב, צרפת, בריטניה, קנדה, דרום ומרכז אמריקה, בלגיה, הולנד , איטליה , אוסטרליה , דרום אפריקה ואפילו מדינות חבר העמים, הרי שבגרמניה לא צמחו חיים יהודיים ממשיים מאז 1945 , וכל זאת למרות מספרם העולה והגואה של היהודים. עמלק –  עפ"י היהדות, הוא אויב רוחני וגשמי כאחד, ומי שמתכנן להגר לשם עלול ללמוד את השיעור הזה באופן כואב ודואב במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.