רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 באוקטובר 2014

עניין חג שמחת תורה

מפי מזכה הרבים הסופר הרב מנחם אזולאי שליט"א:

"אין טוב אלא תורה, שאם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה, היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא יחשב בעיניהם מלוא עולם כסף וזהב למאומה, כי התורה כוללת את כל הטובות שבעולם" (אור החיים הקדוש-דברים כו).
אין לך אהבה כאהבתה של תורה (אבות דרבי נתן כח).
שמחת תורה – שמחה עצומה, טהורה, שאינה מבחינה בין יהודי ליהודי,  שמחה שמאחדת את כולם, מהגדול שבלמדנים עד הפשוט שבפשוטים. שמחה שבה הלב נפתח באהבה אין סופית אל ה' ותורתו.
בשמחת תורה רואים כמה המחיצות מלאכותיות וחיצוניות. זה הזמן בו נחשפת האמת הפנימית של כולנו: היותנו יהודים. בלב כל אחד ואחד מאיתנו פועמת נשמה אלוקית טהורה וזכה מלאה אהבה לה' ולתורה. זו שמחה של כולם. גדולים וקטנים, למדנים ושאינם יודעים צורה של אות. כולם רוקדים עם הספר תורה, כולם שמחים על עצם הזכות להיות יהודים. שמחים על שיש לנו תורה.
האחדות הזו שמתגלה בשמחת תורה, את זה אוהב הקב"ה יותר מכל דבר אחר. וזאת מניין? שמחת תורה נקראת גם עצרת, "ביום השמיני עצרת תהיה לכם" (במדבר כט). עצרת לשון עצירה. "משל למלך שהזמין את בניו לסעודה לכמה ימים, וכיון  שהגיע זמנם להפרד ממנו, אמר להם: בבקשה מכם הישארו עימי עוד יום כיון שקשה עלי פרידתכם. כך הקב"ה איתנו. עוצר אותנו. קשה לו להיפרד מאתנו. וכי אפשר לנו להיפרד מהשם? יהודי, גם כשהוא שקוע במ"ט שערי טומאה ח"ו, הוא לא נפרד מהשם שנאמר: "השוכן איתם בתוך טומאוֹתָם" (ויקרא טז טז). לכן אומרים חכמי המוסר פרידתכם מלשון פירוד. בתקופת החגים היינו יחד. ביום הכיפורים התפללנו עם העבריינים. בסוכות צרפנו את ארבעת המינים לאגודה אחת, רמז לאחדות עם ישראל. ועכשיו? עכשיו  יש סכנה של פירוד ח"ו. כל אחד פונה לענייניו. וזה הכי קשה לו לאבא, לראות בפירוד בניו. לכן נתן לנו הקב"ה יום נוסף, יום שמחת תורה, שמחה שמאחדת את כולנו, שמפילה את כל המחיצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.