רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 באוקטובר 2014

מעלת יום הכיפורים

מפי מזכה הרבים הסופר הרב מנחם אזולאי שליט"א:

"כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו" (ויקרא יז,ל).
יום הכיפורים. היום הקדוש של השנה. הזדמנות שנותנים לנו משמים, כל שנה מחדש, לעשות תשובה על החטאים, להתנקות מכל הלכלוך שנדבק בנו, ולהתחיל התחלה חדשה. נקיה. לבנה.
כמה שה' רחמן. יהודי עושה תשובה, מוחלים לו על כל עוונותיו. וכשהתשובה באה מאהבה, העוונות נהפכים לזכויות. אצל שום שופט בשר ודם לא תמצא כאלה רחמים. רק אצל השם יתברך. שהרי עיקר גדולתו של השי"ת זה הרחמים שהוא מרחם עלינו. עיקר גדולתו, עיקר הגדלת שמו בעולם, זה שמתגלים הרחמים האינסופיים שלו.
כמה שה' רחמן.  הוא מלמד את משה רבינו איך לבקש רחמים, ומורה לו ללמד את כל עם ישראל. שכשתהיה איזו צרה חלילה לעם ישראל, שיידעו מה לעשות. ואיך מבקשים רחמים? אומרים 13 מידות של רחמים. ה' ה' א-ל רחום וחנון, ארך אפים ורב חסד ואמת, נוצר חסד לאלפים, נושא עוון ופשע וחטאה ונקה. אבל למה נעצרים פה? הרי הפסוק ממשיך: ונקה לא ינקה... וכאן מתגלה הגדוּלה של חכמי ישראל. חתכו את הפסוק לשנים. לא ינקה זרקו, לקחו רק נקה.
כמה שה' רחמן. נתן לנו כל כך הרבה מתנות נפלאות לחיים, ואחת מהן, אולי הנפלאה שבהן, היא התשובה. עשיתי דבר שאסור לעשות והכעסתי את ה'. ריבונו של עולם תסלח לי. יש לי כזה צער ממה שקרה. תעזור לי אבא שלעולם לעולם לא אחזור על זה. תן לי כוח להתגבר. אתה כל כך טוב אלי, גם אני רוצה להתאמץ ולהיות טוב אליך. לא רוצה להיות כפוי טובה. פגעתי ח"ו באדם אחר ואני כל כך שבור מזה כי הדבר הכי קשה לי זה כשאני פוגע, כשאני מצער בן אדם, כשאני אומר משהו שאחר כך אני כל כך מצטער עליו. כאן לא מספיק לבקש סליחה מה'. "עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שיְרָצֶה את חברו". הקב"ה סלחן ורחמן, הוא מוחל על עבירות שנעשו כנגדו, אבל הוא לא מוחל על צער שנגרם לאדם בשר ודם, אלא אם אותו אדם מוחל וסולח בלב שלם. ואנחנו מצוּוִים לסלוח. "לא יהא אדם אכזרי שלא להתפייס, אלא אם פייס אותו חברו, יסלח לו מיד".
צום קל ומועיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.