רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 באוקטובר 2014

איחוד הצלה: זהירות בסוכות מונעת אסון



ב"איחוד הצלה" קוראים לציבור לנקוט בכללי הזהירות במהלך בניית הסוכות, ההכנות לחג ובמהלכו: למנוע מילדים לשחק בקרבה למקומות בהם בונים סוכות, להרחיק מהישג ידם של ילדים כלי עבודה ומסמרים, להיזהר בעת עבודה על סולם ולהשתמש במתקן מיוחד להדלקת נרות כדי למנוע דליקה וגם: כללי זהירות ליוצאים לטיולים בסוכות

רגע לפני חג הסוכות, השלימו צוותי 'איחוד הצלה' בכל רחבי הארץ את היערכותם. ימי החופשה טומנים בחובם אסונות, סכנות וטרגדיות המתרחשות לצערנו מידי שנה, ועל כן חשוב לנהוג על פי כללי הבטיחות והזהירות בכל תכנון טיול או חופשה בימי חול המועד ולאחר החג עד לתחילת זמן חורף.כחלק מההכנות, הורה יו"ר הארגון זאב קשש למלא את הציוד הרפואי בכלל רכבי השטח של הארגון שיפעלו בכל רחבי הארץ ויסייעו בעת הצורך לכוחות בחילוץ נפגעים מוואדיות, נקיקים צרים וחופי הים.
בארגון "איחוד הצלה" קוראים לציבור לנקוט בכללי הזהירות במהלך בניית הסוכות, ההכנות לחג ובמהלכו. ראשית, ממליצים בארגון, למנוע מילדים לשחק בקרבה למקומות בהם בונים סוכות. למבוגרים שבונים את הסוכה, ממליצים ב"איחוד הצלה" להיזהר בעת עבודה בגובה ובעת טיפוס על סולם. זהירות תימנע אסונות. כמו כן, בזמן זה יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מסמרים, נעצים, פטישים, צבת וכלי-עבודה אחרים וכך גם בעת פירוק הסוכה.
לציבור הרחב הנוהג להדליק את נרות השבת והחג בתוך הסוכה, ממליצים ב"איחוד הצלה" להשתמש במתקן מיוחד להדלקת נרות. המתקן המיוחד להדלקת נרות, בא לידי שימוש גם בימי חנוכה, לאותם אלה שמדליקים נרות בחוץ, ומותאם במיוחד להדלקה, ובמקרה של נפילת נר וכדו' הוא מונע את התלקחות המפה והשולחן, שמביאים להתלקחות הסוכה כולה. כמו כן, יש למקם את מתקן הנרות במרחק מה מדפנות הסוכה כדי למנוע התלקחות וכן להניח נייר כסף מתחת לכל משטח הנרות.
"בשנים האחרונות, בעקבות הגברת פעילות ההסברה והעמקת המודעות של הציבור לסכנות האורבות בדרכים ובמסלולי הטיולים, ניכרת ירידה במספר החילוצים אליהם מוזעקים מתנדבי 'איחוד הצלה'", אומר קשש. "למרות הירידה בכמות האירועים, השאיפה היא לצמצם את מספר הנפגעים בימי חג הסוכות למינימום האפשרי ולכן חשוב להזכיר שוב ושוב את הסכנות שבטיול לא זהיר ולא מתוכנן".
להמשך כנסו כאן:


כללי זהירות ובטיחות בטיולים מאת "איחוד הצלה":
·        הקפידו על שתייה מרובה, גם בצל. יש להצטייד בשניים-שלושה ליטר מים לנפש ביציאה לטיולים. עדיף מים ולא משקאות מתוקים או מוגזים.
·        הביגוד צריך להיות מותאם למזג האוויר ע"מ לא להכביד ומאידך לא להתקרר
·        יש להצטייד בכובע שמש רחב שוליים
·        יש להצטייד בקרם הגנה
·        יש ללכת רק ע"פ המסלולים המסומנים, ולא לסטות מהדרך
·        אין לדרדר אבנים במדרון תלול. לעולם אין לדעת מי נמצא בתחתית המדרון
·        יש להימנע מהרמת או הזזת אבנים וסלעים, גזעי עץ או פחים. עלולים להסתתר מאחוריהם נחשים ארסיים ועקרבים
·        בקרבת מקורות מים ונחלים, בעיקר בנחלי הגולן, יש להישמר מדבורים וצרעות. לבעלי רגישות יש להצטייד בתרופות המתאימות
·        אין לצאת לטייל בשטחי אש ללא תיאום מול גורמים צבאיים. גם במסלולים מאושרים ייתכנו שרידי תחמושת, חומרים מסוכנים ומוקשים ואין לגעת בהם
·        אין לצאת למסלולי מים ללא ידע בשחייה
·        באזור נחלים עם מים עכורים יש להימנע מקפיצות ראש ע"מ להימנע מפציעה ופגיעה מאבנים וסלעים מסוכנים וחדים
·        אין להיכנס למערות ללא ציוד מתאים כמו פנסים וסוללות רזרביות
·        מערות מסוימות נגועות ב'קרצית המערות'. יש לבדוק מראש עם קק"ל שהמערה אינה כזו
·        אין להשאיר פסולת בשטח וחובה להקפיד על כיבוי מדורות
·        ללנים באוהלי שטח: יש להימנע מלהציב את האוהל סמוך לכביש, או באתרים לא מסומנים ייעודיים לקמפינג
·        אין ללון בקרבת צוקים ונקיקים
·       יש להודיע ולעדכן איש קשר על מקום הטיול וזמן חזרה משוער
לראיונות על ההיערכות לחג של איחוד הצלה חייגו 0526690669 זאב קשש יו"ר איחוד הצלה או 0573634444 שרגא הופמן סמנכ"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.