רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

מאות תירגלו לראשונה במעמד פומבי וציבורי את מעמדי ניסוך המים, הנפת ערבות והקפות במקדש



מאת מקדשער

במעמד שהחל בעיר דוד שמדרום למקום המקדש, שאבו כהנים לבושים בבגדי כהונה מים בצלוחית מבריכת השילוח ההיסטורית. לקול צלילי נגינה וזמרה צעדו מאות המשתתפים במעלה עיר דוד. הכהנים בראשם, והקהל עם לולבים בידיהם צעדו אל רחבת בית הכנסת החורבה שבו הוקם מזבח דמה לתירגול.

הכהנים עלו במזבח וניסכו לתוך ספלים מיוחדים את המים ואת היין כפי שהיו מנסכים במקדש. לאחר מכן יצאו הכהנים להקפות הערבות, ומעיני רבים בקהל בצבצו דמעות של גיל והתרגשות נוכח עבודות המקדש המחזירות עטרותיהם למקומם.

הכהנים הרבנים דוד חי הכהן, ראם הכהן, נחמן כהנא וברוך כהנא, שהגיעו לתרגל עם הציבור את מצוות החג המיוחדות למקדש. דיברו בשבחו של הציבור הרב שהתאסף ללמוד לתרגל ולהתקדם לקראת בנין המקדש מחדש. לדבריהם כשם שזכינו ועלינו ארצה, וחידשנו את המצוות התלויות בארץ, כך אנחנו זוכים כעת לראות בעליה נוספת בקודש בהתקדמות המימוש של מצוות בנין בית המקדש ועבודותיו.

תירגול עבודות חג הסוכות שנעשתה ביוזמת המטה המשותף של ארגוני המקדש, באה לאחר התירגולים רבי המשתתפים בקרבן פסח, ובשתי הלחם בחג השבועות. על המלאכה ניצחה מכון המקדש בראשותו של הרב ישראל אריאל יחד עם פרופ' הלל וייס.


קרדיט לתמונות:
אבא ריצמן ומכון המקדש
לגלריה המדהימה כנסו כאן:













































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.