רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

האם המצב הפוליטי פנימי של הרב עובדיה יוסף קבע איך לפסוק - מדוע בזמן שהיה קרוב להרב שך ובעיקר לחרדים האשכזנים הוא פסק שיש להקפיד על אוצר בית דין ולא לסמוך על היתר מכירה

כל מי ששמע את הרב עובדיה יוסף בשמיטות האחרונות יודע כי הוא קבע כי היתר מכירה זה לכתחילה וכי אין כל צורך לקנות מאוצר בית דין, ומי שקונה זורק את כספו לחינם, , לפני כמה ימים הבאתי כאן וידאו איפה ששומעים את הרב עובדיה יוסף חוזר שוב ושוב כי היתר מכירה זה לכתחילה ולכולם לא רק לקלים ולחילונים אלא אפילו לחרדים ולאברכים, ואף קובע כי מי שרוצה להדר זה לא יותר משליש ובאוצר בית דין משלמים הרבה יותר ממה שמותר להדר

ועכשיו בואו נשוב לתשמ"ו השנה שבה התקרב הרב עובדיה וסף לחרדים, הקים את ש"ס בסיוע הליטאים מבני ברק שעדיין לא היתה להם מפלגה משלהם והצביעו ש"ס, אז הוא כתב מכתב בכתב ידו (ראה תצלום) אשר בו הוא קובע כי יש להיתר מכירה על מה לסמוך, אבל באשר לאברכים עליהם לדקדק ולהחמיר לקיים את כל דיני השמיטה בהידור

נזכיר למי שעדיין לא נולד אז או היה ילד קטן ואינו יודע, כי אחת הטענות הקשות נגד הרב עובדיה יוסף אצל חרדי בני ברק היה שיתוף הפעולה שלו עם הרב שלמה גורן, ובין היתר הוא נתן את ידו להיתר מכירה, ובשביל להסיר ממנו את הטענה הזו הוא כתב את המכתב הזה להרגיע את הבני ברקים שיוכלו להדוף את הטענות ולהוכיח כי הנה הרב עובדיה יוסף הוא בעד אוצר בית דין

אבל שימו לב, מיד איך שהוא כבר לא היה תלוי בבני ברקים הפך להיות עצמאי הוא חזר למקורו בענין הזה וקבע כי היתר מכירה טוב במאת האחוזים

השאלה היא מדוע אז אמר כך ואחר כך אמר אחרת, וההסבר מאוד פשוט, פסקי הרב עובדיה יוסף בהרבה תחומים היו על פי שיקולים פוליטיים, וכאן יש לכם את ההוכחה לכך

תגובה 1:

  1. כל הפסיקות שלו היו מה שמח לו פוליטית ראה ערך נרות שבת עם הרבי מליובאוויטש שלפני שנה שהיה צריך את תמיכת רבני חבד בבנו נתן פסיקה שלבת מתחת בת מצווה מותר להדליק נרות שבת וגם את כל המריבה הפוליטית עם חבד שלפני הסכסוך דיבר על זה שהרבי אמר דברי כפירה ואחרי הסכסוך עם שך הרבי ניהיה גאון שלא היה כמותו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.