רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

דרעי לועג לציבור ובסופו של דבר יפסיד

מאת ש"סניק

חשיפת "מעריב-סופהשבוע" על הגישושים של הראשון לציון היוצא, הרב שלמה משה עמאר, להקמת מפלגה חדשה שבראשה יעמוד ככל הנראה ח"כ אלי ישי, עוררה סערה ברחוב הספרדי בכלל ובש"ס בפרט.

בסביבת היו"ר אריה דרעי הדגישו כי מועצת החכמים היא אשר מנהיגה את ש"ס והיא זאת שתקבע את המהלכים הפוליטיים העתידיים. עוד הוסיפו כי איומי הפילוג הם ניסיון סחיטה בלבד. אין בכוונתם להתנצל על העובדה שהרב עובדיה יוסף הפקיד את המפלגה בידיו של דרעי, ואם ישי יקבל זאת, שיתוף פעולה ואיחוי השורות אפשריים בהחלט.

בכיר בש"ס אמר לאתר "כיכר השבת" כי "שוב קבוצה של ספרדים יוצאת בעזרת הנהגה רבנית נגד מרן עובדיה יוסף". במחנה ישי אמרו כי "אם מסע הרדיפה האישי נגד ח"כ ישי יימשך, הוא יפתח את הפה ותהיה רעידת אדמה".

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין טען כי איום הקמת המפלגה החדשה נועד לקדם את בחירתו של עמאר לתפקיד הרב הראשי בירושלים. "האם זה מקרי שהידיעות על כך מתפרסמות ערב ההכרעה על זהותו של המועמד הספרדי לרבנות ירושלים? המטרה היא להפעיל לחץ על דרעי כדי שיוריד את הווטו על מועמדות הרב עמאר.לווטו יש כוח כי ברקת התחייב לדרעי בנושא הרבנות".

לעומתו טוענת הפרשנית הפוליטית של אתר "חרדים 10 " שרי רוט: "אם ש"ס חפצת חיים, היא חייבת לחשוב מה רוצה העם בפריפריה, מה רוצים האנשים שאהבו את ש"ס בגלל הרב עובדיה. הם רוצים לראות דמויות שמחוברות לרב עובדיה, ובהם חברי כנסת ותיקים כמו ניסים זאב.

הם רוצים לראות שמחבקים את ישי ואת המחנה שלו, לראות את הרב עמאר במועצת חכמי התורה. עם כל החששות שיש לאנשי דרעי מהשתלטות אנשיו של הרב עמאר על המפלגה, זה מתגמד מול האיום שהציבור של ש"ס פשוט לא יהיה שם בשבילו בבחירות. אם נראה שתי מפלגות תהיה מערכת בחירות עקובה מדם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.