רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

נין האדמו"ר מסאטמאר מצד האהרונים התגייס לצה"ל רוצה להיות צנחן רחמנא לצלן!!!

בזמן שהחרדים מקצינים עמדותיהם נגד גיוס לצה"ל, נין האדמו"ר מסאטמר התגייס:חיים מייזליש, בן 20, הגיע לפני שלושה חודשים מארה"ב לישראל ולנגד עיניו עמדה מטרה ברורה: להתגייס לצה"ל. אחרי שסיים את מסלול הטירונות, הוא אומר שהחלום שלו הוא להשתלב בצנחנים, מספר על העזיבה את החסידות הקיצונית, על היחסים עם המשפחה ועל החלטה לתרום למדינה.
מייזליש, נינו של רבי משה טייטלבוים, האדמו"ר השני בשושלת החסידות, המכונה "הברך משה". בצעירותו למד במוסדות של החסידות וספג את עקרונותיה האנטי ציוניים. בגיל 18 עזב את החסידות, יצא לעבוד והחל לחשוב בצורה רצינית יותר על חלום הילדות שלו שלעולם לא תיאר שיוכל לממש.
"תמיד רצה לי המחשבה בראש שאני רוצה להתגייס לצבא", הוא מספר "מעולם לא חשבתי שזה יקרה ואף פעם לא היה לי את האומץ לדבר על כך עם אף אדם. כשלמדתי בישיבה, הסתכלתי על החברים שלי ועל החסידות בצורה שהיא מתנהלת, ידעתי שזו לא הדרך שבה אני רוצה להמשיך לחיות. לא הרגשתי טוב עם עצמי וידעתי שזה לא בשבילי".
הוריו של מייזליש, בניגוד למשפחות בקהילות חרדיות קיצוניות, כמו זו בסאטמר, ממשיכים לשמור עמו על קשר. "הם לא נתנו לי את ברכת הדרך והם גם לא מכבדים את ההחלטה שלי, אבל הם עדיין נמצאים איתי בקשר. הרגשתי שזה משהו שמאד רציתי לעשות. מבחינתי המדינה קיימת, היא טובה וצריך לתרום לה חזרה".
ההחלטה להתגייס לא התקבלה ביום אחד, הוא אומר, "זו הייתה החלטה קשה וחשבתי עליה רבות". בחסידות היו מי שניסו לשכנע אותו להימנע מגיוס, "אמרתי להם שזה מה שאני רוצה וששום דבר לא יעזור. הייתה לי עבודה מסודרת בארצות הברית אבל הבנתי שבשביל החיים שלי, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות".
ביום שלישי האחרון סיים מייזליש את הטירונות, ובחודשיים הקרובים הוא ישתתף בקורס עברית. "החלום שלי הוא להשתלב בצנחנים. החיילים שם עם הרבה מאד מוטיבציה וזו היחידה שבה אני יכול לתרום רבות למדינה".
חסידות סאטמר היא מבין החסידויות הגדולות בעולם. היא נחשבת לקיצונית מאד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי. מרכזה בארצות הברית והיא מזוהה קודם כל עם הרעיון האנטי-ציוני. אלפי חסידיה מאמינים כי הקמתה של מדינת ישראל הוא אסון והשלטון הציוני הוא אויב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.