רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 בספטמבר 2014

חרדים וחילונים - טיסה שכזו

נוסעי אל-על בטיסה מניו יורק התלוננו: חרדים סירבו לשבת ליד נשים, הציעו לשלם כדי להחליף מקומות ועיכבו את יציאת הטיסה לדרך. נוסעת "הקברניט הודיע שעד שלא יישבו הטיסה לא תצא, אבל למה שאסכים לעבור מקום?". אל-על: "התלונות ייבדקו"
איתי בלומנטל
פורסם: 23/09/2014 22:23
נוסעים בטיסת אל על שהמריאה הלילה (ג') מנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי בניו-יורק לישראל טוענים כי מאות נוסעים חרדים שהיו על המטוס דרשו מהם לפני ההמראה להחליף מקומות, מאחר ואינם יכולים לשבת ליד נשים. "11 שעות של סיוט", הגדירה את הטיסה אחת הנוסעות.
ןעוט...
צילום מתוך הטיסה. הנוסעים סירבו לשבת (צילום: עמית בן נתן )
הבוקר, יום לפני ערב ראש השנה, נחתו בישראל המוני יהודים וישראלים, בהם גם חרדים שבאו לחגוג את החג הקדוש בארץ הקודש. גם מניו יורק המריאו מאות חרדים בטיסת אל על שנחתה ב-5 בבוקר בישראל ועליה יותר מ-400 נוסעים, חלקם מהקהילה החרדית בברוקלין וחלקם חילונים. לטענת נוסעים שהיו על המטוס, הנוסעים החרדים סירבו לפני ההמראה לשבת ליד נשים כאמור, דבר שהוביל לעיכוב ולאנרכיה של ממש בתוך המטוס.

"אנשים עמדו במעברים וסירבו להתקדם", שחזר הנוסע עמית בן נתן. "למרות שלכולם היו כרטיסים עם מספרי מקומות שנקנו מראש הם בקשו שנחליף איתם מקום ואפילו הציעו לשלם כסף - כי הם לא יכולים לשבת ליד אישה. היה ברור שכל עוד הם עומדים במעבר המטוס לא יכול לצאת לדרך".

נוסעים שהיו על סיפון המטוס העידו כי צוות הדיילים של אל על הדגיש בפניהם כי אינם חייבים להחליף מקומות, אך יחד עם זאת הכריז הקברניט כי במידה וכולם ימשיכו לעמוד הטיסה לא תצא. "מדובר בחוסר התחשבות בנוסעים שאינם חרדים. אני לא מכיר עוד חברת תעופה בעולם שתאפשר ללקוחות שלה להתנהג ככה", סיכם בן נתן.

הנוסעת גלית ספרה כי לפני ההמראה הוצע לה להיפרד מבן זוגה, אך היא סירבה. "למה שאני אסכים לעבור מקום?", היא אומרת בכעס. "בסוף ישב לידי גבר חרדי בהמראה, וברגע שנכבו נוריות הבטיחות, הוא קפץ לעמוד במעבר". הנוסעים סיפרו כי במשך הטיסה המעברים היו מלאים בנוסעים שהתפללו, מה שהפך לדבריהם את הישיבה במטוס לסיוט. "ההליכה לשירותים הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית וכל הזמן היה רעש", אמרה גלית.

אל על: "התלונות ייבדקו"
מאל על נמסר בתגובה: "אל על עושה את מירב המאמצים להעניק לנוסעיה את השירות הטוב ביותר בכל ימות השנה. בימים אלה נמצאת התנועה האווירת לישראל וממנה בשיאה ונציגי החברה באוויר ובקרקע משתדלים להיענות לכל בקשה של מי מהנוסעים תוך שמירה על לוחות הזמנים והקפדה על יציאת הטיסות במועדן על מנת להביא בזמן את כל נוסעיה ליעדיהם. החברה תבדוק כל תלונה שתתקבל ובמידה ויימצא כי מי מהנוסעים נהג שלא כשורה תבחן את צעדיה בנושא".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.