רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

מי התיר לך לבזות קדוש ישראל?

כבוד עיתון משפחה, והכתב הנכבד דמן.

בענין טורו של דוד דמן על השיר "ואפילו בהסתרה".

ברור הדבר לעין, שהרב דמן תפס טרמפ לנצל טור הדורש ענין וריתוק קהל, כדי להרוויח קצת רייטינג הדרוש לכל כותב טור. ובעצמי הייתי כותב טור, כך שיודע אני המניעים הפנימיים המבעבעים בתוך לב הכותב בשיקוליו על מה ואיך לכתוב. אין יראת אלוקים לנגד עיני כותב טור קבוע, גם אם ירא שמים הוא, אלא עיניו תלויות בלסיים את המשימה השבועית המייגעת למלא מספר מילים קבוע וידוע מראש, ובמקביל לנסות לגרות ולרתק קהל קוראים שקונים את העיתון כמקור בילוי סופ"ש.

חמלה גדולה יש לחמול על הרב דמן, עד שאיתא בחז"ל אשר מי שמבייש צדיק ראוי עליו לבוא עונש. ה' יציל את הכותב, שיאזור אומץ לבקש סליחה ברבים מקדוש ישראל, אשר רבבות אנשים מישראל בדור הנוכחי חבים לו את קדושתם וכל יהדותם. האם הרב דמן יכול להעיד על עשרה מישראל שהם יהודים בזכותו ובזכות השפעתו הישירה? האיך יפצה פה על צדיק כזה שמוכח מאד פעולתו דווקא בדור הזה, לחזק שבורים ולהפתיע גדולים בעומק חיבוריו וצחות דעתו. ותעיד הצלחת השיר שמתנגן בפי כל יהודי באשר הוא. מנגינה שאף כותב לא יוכל לעצור, אשר כבר עד עתה גרם להמוני הרהורי תשובה באשר הם, כפי הסיפורים הרבים המתהלכים סביב השיר הזה.

להמשך כנסו כאן:



יבוז לו הרב דמן, ודבר אמת יכון לעד. כבוד רבי נחמן לא נגרע כהו זה מביטוי כזה או אחר של איש כזה או אחר. כוחו הגדול מוכח בהרהורי תשובה של רבבות בכל העולם כולו, ללא קשר למוצא. לשם המחשה; האם אין זה פלא שלאומן מגיעים ומתקבצים רבבות אנשים שאינם קשורים כמעט זה לזה ועצם החיבור שלהם הוא רבי נחמן, והם מגיעים מכל הערים בעולם כפשוטו, להגיד תודה לרבי נחמן, שבזכותו הם קיימים בהיכל היהדות. האם ריק הדבר מכם, שנדמה לכם כדברי הבל וריק ח"ו? אם ריק - מכם הוא, כדברי חז"ל בגמ'. כך שהרחמנות איננה אלא על הכותב, שהלך והתרחק מתקוותו שלו עצמו בעצם פתחו פה פעור. ודי אם היה פותח פה על איש פשוט מישראל שאין רפואה למכתו, כ"ש על קדוש ישראל כזה, שדפדוף קל בספרו הקדוש ליקוטי מוהר"ן מוכיח גדלותו העצומה בתורה, וכאשר היה אך בגיל שש בלבד כבר הוציא את החלק הראשון של ספר המידות, אשר שם כלולים עניינים מכל התורה כולה, מאמרי חז"ל, מדרשים וזוהר. על איש מורם כזה הרי בוודאי שהמבזה אותו, בפרט ברבים, אין ספק שע"ז מעידים חז"ל שאין רפואה למכתו.

בושה וחרפה אשר כותב חרדי בעיתון חרדי מרשה לעצמו לכתוב מה שכתבים חילוניים שסיקרו את תופעת השיר מתביישים אף לצטט. ולהרב דמן אשר עיניו יוצאים ממקומם בראותו העדרת האמת אצלו, יש רק לומר את משפט המחץ שידע הכתב בערוץ הראשון בטלויזיה לומר בקול רם:
"לפני מאתיים שנה אמרו על רבי נחמן שהוא הורס את היהדות, היום כולם כבר שרים אותו".
נמצאנו למדים, שתקוותו היחידה של דמן טמונה אך ורק בתורת ברסלב עצמה. כי הרי לפי חז"ל אין תרופה למכתו, כמובא על מבזה ת"ח. ורק רבי נחמן שגילה דרך תיקון "גם למי שעבר שמונה מאות פעם על כל התורה כולה", כמובא בספריו, הוא בוודאי יכול להמליץ טוב על הרב דמן, שנכשל אחת בלשונו, אך מעשיו הטובים ידועים לכל באמת, כאיש ישר אשר קובע עיתים לתורה. ובוודאי רבי נחמן ישמח להיטיב דרכו ולהאיר עיניו אם רק ירצה בכך, ויתאזר אומץ ללכת בדרכיו של רבי נחמן להעצים נקודה טובה, ולצידה דרך השמחה והאמונה וההלכה הצרופה, (כידוע אמרתו של רבי נחמן, שאפשר לקפל את ספרו לכל צד, אך ח"ו לא לקפל סעיף קטן בשו"ע). בברסלב מצאו פושעים גדולים מקום של תקווה, עד שיש בעלי תשובה שנראה בחוש שהגיעו למעלות גבוהות עפ"י דרכו, עצותיו וסגוליותו של רבי נחמן. יאות נא דמן לבוא לסקור את חסידי ברסלב האמיתיים, ואלפים המה. אוכל היטב להדריכו לכוללי חצות רבים הפזורים ברחבי העולם, לכוללי הוראה, לאנשים דבקים בבורא כצדיקים מהדורות הקודמים. טורו יהיה מרתק יותר, ובעיקר אמיתי יותר.
מאמרו האומלל של דמן עוד יפתח לו צוהר גדול אם רק ירצה להאזין לעצמו, ולבדוק האם צדק כשפתח פיו הפעור על קדוש עליון כזה, אשר כל צדיקי דורו פרט לאחד אמרו עליו שאיש אלוקים הוא. פתיחת הצוהר הזה יוכיח שוב שאפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה הזדמנה לפתחו של דמן דרך חדשה, שאם יועיל לבדוק במי פגע, בוודאי בושה גדולה תאחזנו, וייסלל דרכו לתשובה.
רבי נחמן מוחל. ידוע שכל הרודפים של תלמידו רבי נתן באו אחד אחד לבקש סליחתו, גם כאלה שרצו להרגו נפש כפשוטו, כידוע מעת ההתנגדות העזה בשעתו, וכאלה שרצו להקל מעט והסתפקו ביוזמה לשלוח אותו לסיביר לסיים שם חייו מבלי יכולת להפיץ דרך רבו הנשגב. ורבי נתן מחל לכולם מכל הלב, כי ידע בלבו שלכל יהודי יש תקווה, גם אם דיבר סרה בגדול ישראל, ובעצם הרחיק במו ידיו עוד אלפים להתקרב לאור שכל הנוגע בו נהפך לבעל תשובה גמור.

ר' דוד, אתה נמצא בהסתרה שבתוך הסתרה, לפחות בכל הנוגע ליסודות התורה הנ"ל, אבל גם שם נמצא השי"ת. יאות נא כבודו לעיין בתורה שם מופיעות מילות השיר, תורה נ"ז בליקוטי מוהר"ן, ויעיין נא בבסיס דברי רבי נחמן הבנויים שם לתפארת על יסודות קודש, תנ"ך, בבלי וירושלמי, זוהר וכל ספרי עמינו, ויבין על מה נזעקנו. כי פגע בשריר עמינו.
וממכם עיתון משפחה, היה ראוי להתנצל ברבים, על שמעל גבי עיתונכם התבזה קדוש ישראל. ובפרט שרק בשבוע האחרון פורסם אצלכם קמפיין התיקון הכללי העולמי בעלות של עשרות אלפי שקלים לכיס של 'משפחה', ואיך לא יראתם לזרוק אבן לתוך בור שממנו אתם שותים.
בשולי הדברים:

לעצם הטענות על מילות השיר "אבל רבי נחמן אומר". א. כך היא דרכם של לומדים: הגמרא אומרת כך, רבינו-תם מותיב ומתרץ, "אבל המהרש"א אומר". האם כל האומר כך נהיה כופר?! אין טפשות גדולה מזו. ב. למען לא יבוזו פשוטי עם כהרב דמן את קדוש עליון, לשם כך ממש חידש הזמר יוסף קרדונר את השיר "ואפילו בהסתרה", עם תיקון במילים שעוררו תמיהות והועלו בטור שמבזה את כותבו.

תגובה 1:

  1. לעצם הטענות על מילות השיר "אבל רבי נחמן אומר". א. כך היא דרכם של לומדים: הגמרא אומרת כך, רבינו-תם מותיב ומתרץ, "אבל המהרש"א אומר". האם כל האומר כך נהיה כופר?! אין טפשות גדולה מזו
    דברי הכותב הם טפשות גדולה. הם מביישים את חסידי ברסלב. אם זה הוא רמת ההבנה בדברי הראשונים והאחרונים. לדמות האומר "הר"ת אומר אבל המהרש"א אומר" לדברי ההבל שנאמרו ע"י הזמר שאסור לחזור עליהם. אפילו על מלאך אסור לומר כך.
    במקום שחסידי ברסלב יתנערו מדברי הזמר שעל אף שהוא יהודי טוב אבל הרבה תורה לא למד. במקום זה הם מצדיקים אותו?
    בתור לימוד זכות על הזמר אפשר לקרוא לו "בעל דעות משובשות" ולא צריך לקרותו "כופר"

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.