רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בספטמבר 2014

יאיר לפיד פוליטיקאי מיותר

כתבה  קנקדיג על יאיר לפיד בהארץ:
יש שם שורה שממש לא מתאים להם: סטירת לחי מצלצלת במיוחד הנחית לפיד, כצפוי, על אלה מבוחריו שהאמינו שהתשובה לשאלה ״איפה הכסף?״ היא "אצל החרדים". חלפו כבר שנה וחצי מאז כניסתו לתפקיד, ועשרות המיליארדים שנבזזו לשיטת לפיד במשך עשרות שנים על ידי החרדים טרם נמצאו. לפיד ובוחריו גילו, כצפוי, את מה שכל ילד באגף תקציבים יודע: מאז שקוצצו קצבאות הילדים של החרדים לפני עשור, הכספים הייחודיים שמקבלת הקבוצה הזאת מצומצמים דרמטית לעומת התפישה הציבורית. תקציב הישיבות הוא פחות מ–5% מהכנסות הבנקים וחמישית מתשלומי הפנסיה התקציבית במערכת הביטחון.
אינדיקציה מטרידה מאוד לכך שלפיד החליט לשנות את האסטרטגיה ולא להתמודד עם בורות השומן, הקביעות, השחיתות והאי־שוויון שמייצרות מיליציות המיסוי העצמאיות התקבלה במהלך ולאחר מבצע צוק איתן, כשלפיד החל לפתע לדבר על תהליך השלום ועל ועידה אזורית, תוך שילוב טקסטים מיליטנטיים בסגנון "ראשי חמאס ישלמו", "לא נעצור", "נרדוף את ראשי חמאס". רגע אחד אפשר לחשוב שהוא היה עם חיים אורון בשומר הצעיר, וברגע השני נדמה שלחם לצד אריאל שרון ב–101.
אם לפיד החליט שגם הוא פוליטיקאי של שמאל וימין, צבא ושלום, הרי שהוא הפך את עצמו למיותר באותו רגע. מאז קום המדינה יש לנו עודף של פוליטיקאים של שמאל וימין, כיבוש ושלום. יש לנו את אביגדור ליברמן - שיעשה להם טרנספר ובדרך יתעשר, את נפתלי בנט - שיבטיח את שליטתנו בעם אחר ל–1,000 השנים הבאות, ואת מפלגת העבודה - שהיא הימור בטוח: מביאה שלום עלינו כבר עשרות שנים.
http://www.haaretz.co.il/mobile/1.243148

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.