רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 בספטמבר 2014

"אנשי דרעי איימו לבטל עצרת לזכר חללי צה"ל"

מאת יקי אדמקר וואלה

בכירים במפלגה המזוהים עם היו"ר אריה דרעי איימו על מארגני עצרת בטבריה לזכרם של חיילים שנפלו במבצע "צוק איתן", בדרישה שיבטלו אותה. זאת, בשל השתתפותו של הרב שלמה משה עמאר, לשעבר הרב הראשי, שנחשב ליריבו המר של דרעי - כך נודע לוואלה! חדשות. נוסף על כך, מארגני שתי עצרות נוספות, בבית שמש ובאשדוד, טוענים שקיבלו איומים מסיבה זהה.
העצרת שנערכת בשעה זו (ראשון) בבית כנסת מרכזי בשיכון ג' בעיר, מתקיימת לזכרם של רב טוראי נירן כהן וסמל ראשון אורון שאול, אשר נפלו במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה. לצד בני משפחותיהם של הנופלים, משתתפים באירוע גם הרב עמאר ורבני העיר. מארגני האירוע טוענים כי מאז החלו בסידורים לקראת העצרת הם נתונים ללחצים ואיומים מצדם של אנשי ש"ס, בשל מעורבותו של עמאר באירוע.
 "הם כועסים שהרב משתתף באירוע", טען אחד ממארגני העצרת שהיה נתון לאיומים. "הם לא רוצים אותו. הם שלחו אליי את כל מי שאתה רוצה: את סגן ראש העיר, את אחד מגדולי העסקנים פה. שלחו לי גם גורם מלשכת הרב הספרדי הראשי, יצחק יוסף. הם איימו עליי שאני אקבל 'בומבה בלוויין' ויכפישו את שמי". לדבריו, האיומים פסקו רק כשגורם שלישי "התקשר לדרעי והבהיר לו כי אם האיומים מצד אנשיו לא ייפסקו, המשפחות השכולות יפרסמו כתבה שביטלתם להם את העצרת. באיום זה נסתם כל הגולל".
איומים דומים קיבלו גם מארגני עצרת סליחות באשדוד, שגם בה צפוי להשתתף הרב עמאר. "הם מנסים לסנדל את ראש העיר ולהוריד אותו מהאירוע בכך שמאיימים שנציגי ש"ס יפרשו מהקואליציה שלו", טוענים גורמים בהפקת האירוע. "יש לנו את הכול מגובה ואנחנו מעדיפים שלא לפרסם את זה בשלב זה, כדי שהאירוע יעבור בשקט".
המקרה חזר על עצמו גם בעצרת התעוררות שצפויה להתקיים ביום חמישי בבית שמש, אף היא בהשתתפות הרב עמאר. בשל איומים ומכבש לחצים שהופעלו על בעל המקום בו תוכנן להתקיים האירוע בוטלה העצרת, ועתה המארגנים מחפשים מקום חלופי. גורמים בסביבתו של הרב עמאר הדגישו כי המקרה חזר על עצמו כמה פעמים: בכל אירוע שהרב הוזמן אליו במהלך החודש האחרון, היו מארגניו נתונים ללחצים לפניהם או אחריהם.
מאז פטירת הרב עובדיה יוסף בשנה שעברה, נמצא הרב עמאר בסכסוך עם צמרת ש"ס ובכלל זה יו"ר המפלגה דרעי. סכסוך זה מצטרף למצבה הקשה של ש"ס, שממשיכה לצלול בסקרים עקב המאבקים הפנימיים בתוך המפלגה. בסביבת המפלגה נפוצו באחרונה הערכות שלפיהן הרב עמאר, בשיתוף פעולה עם ח"כ אלי ישי, ינקטו בצעדים נגד ש"ס. בסביבת השניים מכחישים זאת באופן רשמי.
דובר ש"ס מסר בתגובה: "סיפורי מעשיות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.