רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 8 באוגוסט 2014

התורה מתחדשת בכל דור - ואתחנן

מאת חסיד

משה רבנו משחזר באוזני בני-ישראל את מעמד הר-סיני. את קולו של הבורא שנשמע בהר-סיני משה מתאר במילים: "קול גדול ולא יסף" (קול שלא היה לו סוף).
מה הכוונה שהקול הזה לא היה לו סוף? מפרשים חז"ל – הקול לא היה חד-פעמי, אלא הוא מוסיף ומתגלה בכל תקופה על-ידי הנביאים וחכמי-ישראל שבכל דור ודור.
היה אפשר לחשוב שההתגלות המופלאה של דבר האלוקים הייתה רק בתורה שניתנה בעת מעמד הר-סיני, ואילו שאר ענייני התורה, שנתגלו על-ידי הנביאים והחכמים בדורות שלאחרי-כן, אין בהם הכוח הזה. אמנם ברור שהנביאים והחכמים לא אמרו, חלילה, דבר מעצמם, אלא כל דבריהם ברוח-הקודש, אבל היינו יכולים לחשוב שאין זה דומה לאותה התגלות אלוקית שהייתה בעשרת הדיברות.
לכן נכתב: "קול גדול ולא יסף", לומר לנו: כל חלקי התורה שנתגלו בכל דור ודור – הם המשך אחד של ה'קול גדול' שהיה במתן-התורה. בכל הדברים שנאמרו מפי חכמי-ישראל בכל הדורות, מתגלה הקדוש-ברוך-הוא בעצמו, כאילו הוא-עצמו אמרם, כפי שהיה במעמד הר-סיני ממש.
(על-פי לקוטי שיחות כרך ד, עמ' 1092)
שבת שלום!!!
מוקדש לרפואתו של הילד מנחם מענדל בן נחמה דינה לרפו״ש
*   *   *   *   *   *

הפרשה פותחת בתיאור תחנוניו של משה רבינו לפני הקב״ה להכנס לארץ, ״ואתחנן אל ה׳ בעת ההיא...אעברה נא ואראה את הארץ״. ובמדרש מפרטים שהוא התפלל 515 תפילות !
אף אחרי שהקדוש ברוך הוא אמר לו ״אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה״. המשיך עוד משה רבינו לבקש ולהתחנן להכנס לארץ הקודש.
ואת זה עלינו ללמוד ממנו. לבקש שוב ושוב ללא הרף להגיע לגאולה האמיתית והשלימה ואז גם תהיה ארץ ישראל השלימה.
אמנם משה רבינו לא נענה בתפילותיו. אבל אנו שהובטחנו שדורינו הוא הדור האחרון של הגלות והדור הראשון לגאולה - וודאי שתפילותנו ייענו.
שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.